PDA

View Full Version : Is dit er over?



dacrow
26 augustus 2015, 10:10
Is dit er nou over? Een vintage Strat bij Bax bestellen?

Oja, Bestel voor 22:00 = morgen in huis (gratis), bestel voor 14:00 = vanavond in huis !!

http://www.bax-shop.nl/tweedehands-gitaar/fender-1963-stratocaster-sunburst-inruil

Hotpepper01
26 augustus 2015, 10:16
??? Huh ???? Wat bedoel je te zeggen met : is dit er (nou) over?

Dutch66
26 augustus 2015, 10:20
J. Bax = 'onbetrouwbare verkoper' op MP :seriousf:

apekop
26 augustus 2015, 10:26
??? Huh ???? Wat bedoel je te zeggen met : is dit er (nou) over?

ja, het is me ook niet duidelijk wat je met dit topic wil zeggen...

Je bedoeld, een strat van bijna 15.000 euro ongezien bestellen en dan na 30 dagen terugsturen en inruilen voor een Squier strat beginnersset? ja, dat is er over....

Feter
26 augustus 2015, 10:29
Ik dacht even dat je schroefjes enzo over had na het vervangen van je snaren toen ik je titel las.
Of val je 'erover' dat het bij 15.000 euro pas gratis thuis bezorgt is?
Of heb jij nog een strat over die je wilt inruilen?
Misschien overweeg je deze te kopen?
Of vraag je je af of er nog geld over blijft als je die straat gekocht hebt?
Woon je misschien in het buitenland en wil je deze laten overkomen?

OKe oke, sorry... ik houd erover op

purplejohn
26 augustus 2015, 16:10
Gelukkig zijn ze ruim op voorraad, haha....

Nellyrocks
26 augustus 2015, 16:50
Waarom zou je zoiets inruilen bij Bax. Lijkt me dat er, als je er vanaf wil, financieel betere opties zijn. Een retailer gaat daar natuurlijk nooit de hoofdprijs voor betalen.

Pepe
26 augustus 2015, 17:21
Ik denk dat je zo'n strat nauwelijks zonder tussenkomst van een dealer kwijt wil of kan. Marktplaats? Biedingen van 5000 euro en tig mailtjes met gezeur. Ebay Duitsland zou kunnen maar nog steeds hoop gedoe en lage prijs. Ik zou hem naar TFOA brengen maar die pakt ook een aardig percentage. Misschien is inruilen op iets duurs dan geen gekke optie.

arjanb01
26 augustus 2015, 17:22
Het is dat ik een andere auto ga kopen, anders had ik met m'n ega thuis ff overlegd 😂
Niet dat het enige kans van slagen zou hebben, maar oke....vragen of ik het huishoudgeld stuk mag slaan voor deze beauty mag altijd, 🙈

MikeD
26 augustus 2015, 17:48
en wat ik weer wel geweldig vind.. op dit product krijgt u 3 jaar garantie.......vind maar eens aan autoverkoper die 3 jaar garantie geeft op een oldtimer uit 1963

Nellyrocks
26 augustus 2015, 17:51
maar oke....vragen of ik het huishoudgeld stuk mag slaan voor deze beauty mag altijd, ��

Dure boodschappen doe jij dan.

arjanb01
26 augustus 2015, 17:57
🙈 dan moet ik toch maar naar een andere supermarkt dan de jumbo !
Heb net met m'n ega overlegd en haar eerste reactie was daaaaag!

Pepe
26 augustus 2015, 18:02
Wie heeft goddorie de broek aan?

Ik zou hem nou gewoon blind kopen, alleen al om een punt te maken.

Tupelo
26 augustus 2015, 18:30
Ik zou 'm frasen, Floyd erin, locking tuners, LSR nut, EMG's & gaan met die banaan. :rockon:

Edit: ik vergeet de paintjob, want dit kan echt niet !! Ding lijkt goddomme wel vijftig jaar oud.

arjanb01
26 augustus 2015, 18:33
Da's pas een punt maken: emgs en een repaint😂
Ik zag ook een sixties strat met allerlei mods ergens in Rotterdam !

Pepe
26 augustus 2015, 18:41
Ja, dat L plaatje deed zich voor als sixtiies, de rest deed geen eens moeite.

Tupelo
26 augustus 2015, 19:02
Gozer van wie ik mijn Mustang gekocht heb, heeft er eentje die aan mijn beschrijving voldoet; praktische aangelegenheid geweest gedurende de jaren. :D

dacrow
26 augustus 2015, 20:01
en wat ik weer wel geweldig vind.. op dit product krijgt u 3 jaar garantie.......vind maar eens aan autoverkoper die 3 jaar garantie geeft op een oldtimer uit 1963

Inderdaad, het principe gewoon dat je een vintage strat bij Bax kan kopen!

apekop
26 augustus 2015, 22:18
Ik lees dit in de advertentie, wel vreemd dat iemand een hogere actie wil. Kun je dat niet gewoon met de zadels doen? "Om een hogere actie te realiseren is in het verleden de onderkant van de hiel circa 2mm dunner geschuurd"

toch best een pak duiten, maar wel laagste prijsgarantie!

terrasbeest
26 augustus 2015, 22:43
Wat moet een nieuwe wel niet kosten ?

Nellyrocks
27 augustus 2015, 10:45
Nou weten we nog steeds niet van TS nou met 'Is dit er over?' bedoelde.

Feter
27 augustus 2015, 11:03
http://s2.quickmeme.com/img/b3/b3eeea2a58580009e58b5371f181f63de56351d9f5a8ceb831 27b59f52c1d60c.jpg

Remork1970
27 augustus 2015, 12:10
Ik denk dat de topicstarter bedoelde: Is dit nog de enige optie/mogelijkheid?

Feter
27 augustus 2015, 12:16
In dat geval is het antwoord; Neen.
Ik geloof ook niet dat er ook maar iemand zal zijn dat deze strat online gaat bestellen.
Maar doordat hij online staat, wordt hij ook beter en sneller gevonden. Want denk maar niet dat deze zo in de winkel hangt zodat iedereen er even lekker op kan scheuren.
De kans zal nu groter worden dat er mensen (en serieus geïnteresseerde) speciaal voor deze straat naar Goes komen.
En tsja als ze er dan toch zijn.. gelijk maar een nieuw setje snaren, plectrums etc. meenemen..

Mr.Fingers
27 augustus 2015, 12:41
Goh, "is dat erover". Het is een tweesnijdend zwaard. Okee, je betaald wat meer knaken voor zo'n gitaar tegenover particuliere verkoop, maar daartegenover staat wel dat je meer garanties hebt, en dat je er zeker(der) van kunt zijn dat de gitaar effectief is zoals ze aangeboden wordt. Als je een 1963 Stratocaster in een groezelige garage koopt bij een particulier, moet je zelf maar weten wat je eigenlijk koopt, en moet je zelf onderzoeken of alles wat erop zit ook effectief erop hoort, origineel & vintage-correct is, terwijl er de hijgerige/huiverende eigenaar ongeduldig op je vingers zit te kijken. Hier weet je gewoon waaraan & waaraf, en heb je een garantie. Is dat de meerprijs waard: voor zij die niet weten waarop te moeten letten koop je daar zekerheid mee. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet (niet dat ik claim een orakel te zijn, maar ik ken mijn pappenheimers op vintage gebied). Zo'n winkel is ook geen waterdichte garantie (TFOA doet ook zo iets, maar zij slaan ook regelmatig de bal mis bij vintage instrumenten), maar in ieder geval is de leek zo iets beter beschermd.

En dat een winkel zo'n gitaar aanbiedt, dat kan misschien vreemd lijken, maar ik kom net terug van NYC, en daar heeft iedere gitaarwinkelketen (Guitar Center, Sam Ash,...) een redelijke vintage collectie hangen, en in het geval van Guitar Center zelfs een aparte vintage hoek. Geeft je als potentiële koper de kans om heel wat gitaren op 1 plaats te testen, iets waar je normaalgezien dan de helft van het land voor moet afrijden. Prijzen zijn hoog, maar de tijd van echt koopjes te doen op tweedehandssites/koopjeskrant door verkopers die niet weten wat ze te koop hebben ligt toch ook weer achter ons. Alles is tegenwoordig snel te vinden op het internet, en het kost misschien een half minuutje werk om snel je gitaar eens door google te jagen, en je weet er quasi alles over. Het komt nog voor, maar veel minder frequent als vroeger.

Om je een idee te geven, bij Rivington Guitars hing er een 100% originele 1962 sunburst stratocaster in dezelfde staat (ook een veneertoets, dus quasi identiek aan de '63 van BAX). Daar hing een kaartje van 21000USD aan. Daar valt misschien nog wat aan af te pingelen, maar da's ook gewoon de prijs. En ik weet niet of daar de state-tax nog bovenop kwam.

Ohja, op de FB van Bax zag ik dat ze binnenkort nog een refinished 1963 Jazzmaster te koop gaan aanbieden.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2015, 12:10
Nou weten we nog steeds niet van TS nou met 'Is dit er over?' bedoelde.

+1
meest vage topic in lange tijd

apekop
29 augustus 2015, 12:22
Nou weten we nog steeds niet van TS nou met 'Is dit er over?' bedoelde.

Leuk een topic aanmaken en dan vervolgens zelf niet zeggen wat je eigenlijk bedoeld of reageren op vragen.....ik denk dat de TS 'er' zelf 'over' is? wat het ook wil zeggen......

Pepe
29 augustus 2015, 13:16
Jaho, Limburgs he.
Je kan je kop daarover breken tot je een ons weegt.