PDA

View Full Version : Nieuwe Silverburst DOA 2003 caddy is binnen



gerrekat
18 juli 2003, 09:00
Weer een hele onplezierige ervaring met de douane, Shit weer 110 EURO tax!
en het betreft hier "slechts" een Koreaantje, weliswaar een high end koreaan van mahonie, met USA hardware (Grover) en echte MOP inlays.

de elementen vallen tegen zoals met alle imports maar al met al was ie toch wel mooi toen ie voor mijn neus stond, ik had hem eigenlijk gekocht omdat hij speciaal door DEAN voor de DOA leden gemaakt was en er zijn er maar 50 van.......

Voor een KOreaan is ie erg goed, hij is zwaar sustain perfect, beter dan elke Epi LP dei ik gespeeld heb en dat zijn er aardig wat!

Het is een archtop met een set neck, moet zeggen dat ik best verrast ben door de kwaliteit van dit Koreaanse monstertje, een invader of L 500 XL in de brug en hij is klaar voor het stevige werk!

Oh er zitten ook push-pull pots op, maar goed dat heb ik niet echt nodig!

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0211.jpg

Harry
18 juli 2003, 09:21
ik zou er zelf nooit een kopen, maar vind 'm best mooi. Er is een blues/rock gitarist, Jan Palthe, die speelt ook op zoiets. Zit een geweldige klank in die dingen.

Gefeliciteerd, trouwens.

gerrekat
18 juli 2003, 09:35
Pat Travers speelt ook op een Caddy :-D Maar ik ga er echt een metal scheurijzer van maken!

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 16:21
die gozer van testament toch ook?

gerrekat
18 juli 2003, 16:49
Klopt Eric Petersson speelt ook op een Caddy, maar tegenwoordig heeft ie een ML en een V van DEAN, tenminste daar speelde hij in de 013 op!

Maar op Dynamo 2000 had ie een groene Caddy!

De elementen zuigen wel zeg, maar ja dat heb ik met alle importgitaren, ik denk dat ik een DiMarzio X2N in de brug ga pleuren!

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 18:54
dean maakt wel veel modellen exact na (bijv de Z) of plakt 2 bestaanden aan elkaar.....
(ML = explorer + V, Caddy = explorer+les paul) hebben ze geen eigen modellen?

The Mule
18 juli 2003, 21:18
Weer een hele onplezierige ervaring met de douane, Shit weer 110 EURO tax!

...betreft hier "slechts" een Koreaantje...Voor een KOreaan is ie erg goed...best verrast ben door de kwaliteit van dit Koreaanse monstertje...

Grappige manier om het te zeggen: dat van die importheffing en BTW is toch gewoon zo? Daar zijn ze nou eenmaal voor (het zou mijn werk ook niet zijn, maar alla).

Ik vind het altijd weer leuk hoe mensen van hun vooroordelen worden afgeholpen als ze een goede Koreaan (en dat zijn er veel!) in handen krijgen. Ze kunnen daar echt wel gitaren maken! Het probleem is vaak dat ze B-kwaliteit hardware en electronica beschikbaar hebben (of van het moederbedrijf krijgen) om op hun verder mooi gemaakte en netjes afgewerkte gitaren te schroeven. Let maar op: de meeste klachten en slechte recensies liggen op het vlak van tuners, potmeters, switches etc.

Maar laat ik het belangrijkste niet vergeten, gave gitaar! Lekker anders dan anders, hoewel niet echt mijn kopje thee...

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:20
maar ja dat heb ik met alle importgitaren

Al je gitaren zijn import... of worden jouw Deans soms in Nederland gemaakt?

Spuuglelijk ding trouwens

gerrekat
19 juli 2003, 08:40
Weer een hele onplezierige ervaring met de douane, Shit weer 110 EURO tax!

...betreft hier "slechts" een Koreaantje...Voor een KOreaan is ie erg goed...best verrast ben door de kwaliteit van dit Koreaanse monstertje...

Grappige manier om het te zeggen: dat van die importheffing en BTW is toch gewoon zo? Daar zijn ze nou eenmaal voor (het zou mijn werk ook niet zijn, maar alla).

Ik vind het altijd weer leuk hoe mensen van hun vooroordelen worden afgeholpen als ze een goede Koreaan (en dat zijn er veel!) in handen krijgen. Ze kunnen daar echt wel gitaren maken! Het probleem is vaak dat ze B-kwaliteit hardware en electronica beschikbaar hebben (of van het moederbedrijf krijgen) om op hun verder mooi gemaakte en netjes afgewerkte gitaren te schroeven. Let maar op: de meeste klachten en slechte recensies liggen op het vlak van tuners, potmeters, switches etc.

Maar laat ik het belangrijkste niet vergeten, gave gitaar! Lekker anders dan anders, hoewel niet echt mijn kopje thee...

Nou ja hij is niet on par met de USA modellen hoor,maar hij is beter dan verwacht!

Zwaar is ie ook wel, meestal een goed teken bij een mahoniehouten gitaar, maar goed eerst eend de elementen vervangen voor een definitief oordeel!

gerrekat
19 juli 2003, 08:42
maar ja dat heb ik met alle importgitaren

Al je gitaren zijn import... of worden jouw Deans soms in Nederland gemaakt?

Spuuglelijk ding trouwens

ja in feite heb je daar eglijk in, maar je begrijpt best wat ik bedoel
Thanx trouwens! begin hem steeds mooier te vinden........

gerrekat
19 juli 2003, 08:46
dean maakt wel veel modellen exact na (bijv de Z) of plakt 2 bestaanden aan elkaar.....
(ML = explorer + V, Caddy = explorer+les paul) hebben ze geen eigen modellen?

De ML is wel degelijk een eigen model, ook de Hardtail (die lijkt weer heel erg op en PRS) de ICON zijn eigen design, de shafin sarasota etc. maar dat zijn allemaal meer traditionele gitaren met een normale headstock!

Ach bijna elke gitaar die uitkomt ljikt wel op een andere IBANEZ maakt ook o.a. superstrats na, en hu jazzgitaren lijken ook op de weet ik veel hoeveelste knock off.

De ESP modellen zijn ook allemaal afgeleid van bekende GIBSON modellen, tja, zo zie ik het!

beter een goede copy dan een slecht origineel, maar DEAN heeft zich altijd toegelegd op die modellen daar heb je gelijk in maar alleen omdat de kwaliteit van GIBSON te wensen overliet scoorden ze zo inde jaren 70 en 80 en nu weer!

Ze hebben wel degelijk veel verbeteringen aangebracht tov de originelen!

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 19:57
ja in feite heb je daar eglijk in, maar je begrijpt best wat ik bedoel
Thanx trouwens! begin hem steeds mooier te vinden........

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vond het een beetje stom klinken.

En het is maar goed dat jij 'm mooi vindt. Ik drukte mezelf een beetje bot uit...