PDA

View Full Version : Fender roc pro 1000



elehmann
25 augustus 2015, 21:02
Hallo,

Ik heb zojuist een Fender Roc pro 1000 Made in USA aangeschaft en deze klinkt erg goed.
Maar..., Als ik hem uitschakel gaat dat met een behoorlijk luide plok c.q. knal.
Verder geen problemen zoals brom, ruis of kraken.
Hoort dat bij een transistor eindtrap (dat zegt de vorige eigenaar) Of is er toch iets mis.
Weet iemand op het forum daar iets meer over?

Grt, Eko

pasqual
25 augustus 2015, 21:26
Ik weet niet of dit typisch is voor transistor bakken maar ik heb een Fender Performer 1000 gehad en die deed precies hetzelfde. Ik heb dat ding een jaar of 12 gehad en is nooit ontploft of zo. Mij lijkt dat je je hier niet al te druk over hoeft te maken.

elehmann
25 augustus 2015, 21:29
Fijn om te horen. Wat ik wel gek vind is dat als ik gewoon de stekker er uit trek dan hoor je niets.

D3nnis
25 augustus 2015, 22:42
Ik heb een marshall valvestate gehad, die plofte bij het aanzetten.
Heeft verder nooit problemen gegeven, maar geen idee of het eigenlijk niet hoorde of wel.


Wat ik wel gek vind is dat als ik gewoon de stekker er uit trek dan hoor je niets.

Deze zin op zichzelf staand geldt voor alle versterkers zo'n beetje ;)

Plant
25 augustus 2015, 23:36
Ik heb een Ultra Chorus gehad die zelfs hoorbaar de oscillatie in schoot bij uitzetten. Er klonk dan nog even hard een piep / knerp uit de speakers. Werd ook afgedaan als 'normaal'.


Fijn om te horen. Wat ik wel gek vind is dat als ik gewoon de stekker er uit trek dan hoor je niets.

Waarschijnlijk dat het netfilter voor de schakelaar dan de knal dempt. Zou wel netjes zijn als over of achter de schakelaar dan ook een 'spark killer' zat om het af te maken, maar ja dat kost weer een duppie extra...

vulvasonic
26 augustus 2015, 00:24
Ik weet niet of dit typisch is voor transistor bakken maar ik heb een Fender Performer 1000 gehad en die deed precies hetzelfde. Ik heb dat ding een jaar of 12 gehad en is nooit ontploft of zo. Mij lijkt dat je je hier niet al te druk over hoeft te maken.
+1

Precies hetzelfde verhaal. Geweldige versterker trouwens. Is het die ene die op MP te koop stond voor €175,-? :)

pasqual
26 augustus 2015, 06:18
+1

Precies hetzelfde verhaal. Geweldige versterker trouwens. Is het die ene die op MP te koop stond voor €175,-? :)

Nee, die van mij is al weer een kleine 6 á 7 jaar geleden verkocht. Ik weet nog toen ik 'm nieuw kocht, was dat geen goedkope jongen. Volgens mij heb ik er toen zo'n 850,00 florijnen voor neergelegd wat nu ongeveer de prijs in euri zou zijn geweest. Alleen, tijden veranderen en zo'n bedrag zou ik nu niet snel meer betalen voor een transistor bak...

arjanb01
26 augustus 2015, 06:28
Voor 850 gulden ofwel 400 euro heb je al een goeie buizenbak.
Ik heb het gevoel sowieso dat versterkers, zowel buizen, hybride als transistor, vroeger in de jaren 80 en 90 duurder waren. Totdat ze steeds meer in lagelonen gebieden als Azië werden gemaakt, zoals blackstar, marshall en fender die hun hotrod lijn in Mexico liet bouwen.

elehmann
26 augustus 2015, 08:23
Is em idd. Ik kreeg hem mee voor €150,00 Ziet er uit en klinkt als nieuw maar is toch al op leeftijd.

ateng
26 augustus 2015, 10:19
€150!! Oeh als ik t geweten had ;)
Fijne versterker ja, heb m ook gehad namelijk en de drive kanaal is echt vet!

elehmann
26 augustus 2015, 17:53
Maar..., is het mogelijk om dit te verhelpen vraag ik me af.

Stoffel43
26 augustus 2015, 23:58
Wil ik ook wel eens weten. Ik heb in onze repetitieruimte ook zo'n ding staan. Nergens een schema van te vinden. In mijn geval een roland... Weet niet eens meer welk model! 😂

Plant
26 augustus 2015, 23:59
Zoals ik al zei, een spark killer of noise suppressor zoals dit na de lichtnetschakelaar zal het dempen.

https://www.conrad.nl/nl/kemet-pmr209mc6100m100r30-ontstoringscondensator-pmr-radiaal-bedraad-01-f-250-vac-630-vdc-20-1-stuks-454683.html?sc.ref=Search%20Results

Stoffel43
27 augustus 2015, 00:02
Het proberen waard. Mss zit er wel al één in en is ie stuk? Ik meen dat ie vroeger dit niet had. (Wel in een vorig leven en een ander repetitiehok)

Plant
27 augustus 2015, 00:18
Ja kan, die dingen gaan na gemiddeld een paar decennia ook stuk weet ik uit ervaring.

elehmann
27 augustus 2015, 13:48
Moet er in combinatie met die condensator ook niet een weerstandje worden geplaatst?

arnoldtims
27 augustus 2015, 14:27
Ik heb een fender Stage 100, die niet plokt bij het uitzetten. onverwoestbaar ding en kan rete hard maar klinkt maar zo zo.

Plant
27 augustus 2015, 18:09
Moet er in combinatie met die condensator ook niet een weerstandje worden geplaatst?

Yep, maar dat zit er al in. Op het blokje uit mijn link staat dan ook 'RC-unit' en '0.22 µF + 100Ω'

elehmann
27 augustus 2015, 18:47
Nu nog ff uitvogelen waar ik het precies moet solderen.

elehmann
1 september 2015, 21:37
Buizenstudio in Badhoevedorp heeft er een condensator en een weerstand in geplaatst en de harde knal is gereduceerd tot een beschaafd plopje. Kosten?? €30,00. Helemaal blij met de amp.

pasqual
1 september 2015, 22:06
Buizenstudio in Badhoevedorp heeft er een condensator en een weerstand in geplaatst en de harde knal is gereduceerd tot een beschaafd plopje. Kosten?? €30,00. Helemaal blij met de amp.

Netjes! Veel plezier met je amp!

Plant
2 september 2015, 00:22
Mooi zo.

Je blijft je afvragen waarom zo'n fabrikant dat niet standaard inbouwt want het is een algemeen bekend probaat middel. De kosten voor zo'n fabrikant in grote aantallen zijn teruggerekend per versterker ook nihil denk je dan. Kleine moeite, groot plezier. Letterlijk centenneuken is het, niks anders.

elehmann
2 september 2015, 10:25
Dat zei de buizenstudio ook. quote: Dat ze dat in de lagelonenlanden doen is nog te begrijpen, maar
dit is nota bene gefabriceerd in Corona. Nog iets wat van invloed schijnt te zijn is het feit dat de trafo
is bedoeld voor 60 hertz i.p.v. 50.
Maar goed, ik ben tevreden.

rikb
30 oktober 2015, 21:19
Heb vorige week een fender performer 1000 gekocht (als ik me niet vergis is dat de voorloper van die roc pro) met hetzelfde probleem. Schrok me de tering eerste keer. Maar als ik mijn volume dichtdraai, gitaar uitplug en dan de versterker uitzet is het nog maar een bescheiden plopje.

Maar man wat gaan die dingen hard zeg.!!
Wil een volumeknop in de fxloop zetten. Weet dat het in een buizenbak geen zin heeft maar in een Ss zou het volgens mij moeten werken.