PDA

View Full Version : Verschil tussen deze 2 Gibson SG Derek Trucks Signaturemodellen



Angel
25 augustus 2015, 19:09
Dag heren

Zien jullie een aanwijsbaar verschil tussen deze 2 SG's om dat prijsverschil te verklaren?

Gibson SG 1 (http://www.thomann.de/gb/gibson_sg_derek_trucks_2014.htm?sid=94283926cab38b efd0fa5d5419216eb1)

Gibson SG 2 (http://www.keymusic.com/be/item/gibson-derek-trucks-signature-sg-2014-vintage-red-stain/)

Rogueny
25 augustus 2015, 19:23
Nope, Thomann is wel vaker goedkoper. Thomann past nog wel eens zijn prijzen aan de vraag naar bepaalde producten. Ik zat zelf eens te kijken naar een Dean Caddy op Thomann, die verlaagde ze steeds in prijs omdat er volgens mij weinig vraag naar was. Hij ging van 550 naar 450 binnen een jaar. Ze willen voornamelijk de nieuwste modellen op voorraad hebben. Deze komt ook al uit 2014 zie ik. Misschien vinden ze dat al 'oud'. Daarnaast in Thomann enkel een webwinkel en heeft keymusic extra lasten zoals personeel en overhead doordat zij verschillende verkoop filialen in Nederland hebben. Goed, leuke weetjes, maar of dit meer dan 700 euro verschil verklaard...

terrasbeest
25 augustus 2015, 19:40
Ik zie geen verschil, maar op de site van Gibson staan 2 Derek Trucks SG modellen, telkens anders geprijsd.

Wat Key betreft : zij hebben een laagste prijs garantie, waarschijnlijk kunnen zij het ' Thomann-model' leveren aan dezelfde of lagere prijs.
Gewoon even bellen.Mogelijk weten zij het verschil wel.....

terrasbeest
25 augustus 2015, 19:40
Nope, Thomann is wel vaker goedkoper. Thomann past nog wel eens zijn prijzen aan de vraag naar bepaalde producten. Ik zat zelf eens te kijken naar een Dean Caddy op Thomann, die verlaagde ze steeds in prijs omdat er volgens mij weinig vraag naar was. Hij ging van 550 naar 450 binnen een jaar. Ze willen voornamelijk de nieuwste modellen op voorraad hebben. Deze komt ook al uit 2014 zie ik. Misschien vinden ze dat al 'oud'. Daarnaast in Thomann enkel een webwinkel en heeft keymusic extra lasten zoals personeel en overhead doordat zij verschillende verkoop filialen in Nederland hebben. Goed, leuke weetjes, maar of dit meer dan 700 euro verschil verklaard...


Directekostenmethode
De directekostenmethode (direct costing) is een kostencalculatiemethode, waarbij alleen de variabele kosten, die direct zijn toe te rekenen aan een product, worden meegenomen. De vaste, direct toe te rekenen kosten (financieel) (van bijvoorbeeld gebruikte machines speciaal voor dat product) en de algemene kosten (overhead) worden direct ten laste van de resultatenrekening gebracht. Op deze wijze is inzichtelijk, tegen welke minimale prijs het product nog verkocht kan worden, zodat dit nog een bijdrage levert aan de vaste respectievelijk indirecte kosten. Voor bijvoorbeeld de prijsstelling van een extra order kan dit een relevante kostprijsberekening zijn. Uiteraard moet over een langere periode gerekend de marge op het product ook de vaste en indirecte kosten goedmaken om winst te maken.



...............

Erik de Perik
25 augustus 2015, 20:36
Nope, Thomann is wel vaker goedkoper. Thomann past nog wel eens zijn prijzen aan de vraag naar bepaalde producten. Ik zat zelf eens te kijken naar een Dean Caddy op Thomann, die verlaagde ze steeds in prijs omdat er volgens mij weinig vraag naar was. Hij ging van 550 naar 450 binnen een jaar. Ze willen voornamelijk de nieuwste modellen op voorraad hebben. Deze komt ook al uit 2014 zie ik. Misschien vinden ze dat al 'oud'. Daarnaast in Thomann enkel een webwinkel en heeft keymusic extra lasten zoals personeel en overhead doordat zij verschillende verkoop filialen in Nederland hebben. Goed, leuke weetjes, maar of dit meer dan 700 euro verschil verklaard...
Thomann heeft ook een winkel.

Dutch66
25 augustus 2015, 21:37
Goed, leuke weetjes, maar of dit meer dan 700 euro verschil verklaard...

Je bedoelde 800 eurootjes?

Verder, inderdaad even met Bax of Key bellen, waarschijnlijk kunnen ze de prijs van Thomann wel matchen.

En anders, op naar 'Herman-the-German'

EDIT: Wel stoere plank overigens!

Rogueny
25 augustus 2015, 23:23
Je bedoelde 800 eurootjes?
'meer dan 700', valt 800 ook onder toch? :crazyhappy: