PDA

View Full Version : T-Rex Dual Drive



Joost de Ruig
25 augustus 2015, 15:51
Er werden wat gebruikerservaringen gevraagd over dit pedaal, dus bij deze.

Het Deense T-Rex heeft in samenwerking met Thomann 4 pedaaltjes op de markt gebracht voor onder de €100,-. Ter info: ik heb ze alle vier en ben van mening dat ze een erg goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

De Dual Drive is in feite 2 drivepedalen in 1. Kanaal 2 begint halverwege de gainstand ongeveer waar kanaal 1 eindigt. Qua gain heb je een pedaal dat loopt van een mooie vintage crunch tot een redelijk vette overdrive. Duidelijk geen metal, maar rock en blues kun je hier uitstekend mee spelen.

De kleine toneknopjes vind ik iets minder geslaagd, maar al met al een aanrader, zeker voor €89,-. Let wel, ik heb geen humbuckerervaringen met dit pedaal, dus mijn bevindingen zijn op basis van een Strat en met name een Tele.

Dit filmpje van de Duitse meneer H (arley) Benton geeft een aardig beeld van de mogelijkheden.


http://youtu.be/HI5q5FiTluQ

Little Jay
25 augustus 2015, 16:47
Ha! Dank voor je review! Ben zeker niet op zoek naar een metal-toon, ik gebruik een lichte crunch (meer een boost met een randje) en af een toe een wat zwaarder overstuurde toon die ook echt moet kunnen 'zingen' (dus veel sustain).

Ik vond ook nog deze test met soundclips: http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/t-rex-dual-drive-test.html

Little Jay
25 augustus 2015, 16:54
En ik heb 'm gewoon besteld.... geen bezorgkosten momenteel bij Thomann, dus ik dacht: hoppa! :D

Ben benieuwd! Heb ook de Joyo (= Harley Benton) American Sound, prijs/kwaliteit daarvan vind ik fantastisch en dit komt volgens mij uit dezelfde fabriek, dus....

Joost de Ruig
25 augustus 2015, 17:12
En ik heb 'm gewoon besteld.... geen bezorgkosten momenteel bij Thomann, dus ik dacht: hoppa! :D

Ben benieuwd! Heb ook de Joyo (= Harley Benton) American Sound, prijs/kwaliteit daarvan vind ik fantastisch en dit komt volgens mij uit dezelfde fabriek, dus....

Cool, goede keuze! Grappig: ik heb ook de HB American, belachelijk goed voor €30,- ;)

Little Jay
25 augustus 2015, 20:07
Cool, goede keuze! Grappig: ik heb ook de HB American, belachelijk goed voor €30,- ;)

Ik heb er een demo voor een zangeres mee opgenomen! Rechtstreeks in de mengtafel vanuit de American Sound. Was eigenlijk bedoeld als guide-track voor op de koptelefoon voor bas en drum, maar sound bleek zo goed dat 't gewoon op de demo is gekomen. Klinkt super! (Wel clean dat wel, of 'ie overstuurd ook zo overtuigend was geweest durf ik niet te zeggen).

Nu wachten op de Dual Drive!

Little Jay
13 september 2015, 21:43
Even een update: Dual Drive heeft gisteravond z'n vuurdoop op het podium gehad. Een erg lekker en bruikbaar pedaal! Drive 1 heb ik gebruikt als een boost met een klein randje: perfect, lekker transparant en evenwichtig, geen bass-boost! Drive 2 had ik met behoorlijk wat gain ingesteld en dat klinkt erg goed, comprest behoorlijk, maar dat vind ik wel lekker. Reageert trouwens goed op de volume knop, compressie verdwijnt dan ook. Lekker hoor! Voorlopig een blijvertje!

Joost de Ruig
13 september 2015, 22:22
Leuk om te lezen.