PDA

View Full Version : Hoeveel distortions en overdrives staan er op je plank?



telecastermaster
24 augustus 2015, 22:49
Ik ben wel benieuwd hoeveel distortion en overdrive pedalen jullie op je pedalboard hebben staan.

Gearjunkie
24 augustus 2015, 22:53
Pharaoh Fuzz, TS808 en Klon Centaur. Allen eigen gemaakte clones.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Outrage
24 augustus 2015, 23:17
Bogner ecstasy blue, MI Audio blue boy deluxe en Wampler black '65. In zekere zin is de blue boy de gemakkelijkste om te gebruiken, eens je je instelling hebt gevonden. De bogner is de veelzijdigste.

Joost de Ruig
25 augustus 2015, 02:24
T-Rex Ego, T-Rex Dual, Harley Benton American TrueTone. Drie dus. Eigenlijk vier, want de Dual zijn twee OD's in 1. En als de channel switch van mijn versterker meetelt, vijf.....

Pepe
25 augustus 2015, 02:48
Twee. Een Buffalo FX TD voor alles behalve slide, dat doet een Rockett Archer.

miyaru
25 augustus 2015, 04:20
Op dit moment eigenlijk alleen mijn Okko Diablo Plus. Ik moet mijn Muff clone nog steeds bouwen......

Robin.

Ace 1.15.19
25 augustus 2015, 04:36
Ik heb ze niet vast op mijn pedalboard staan, maar ik hou ervan om eindeloos met drives te variëren en combineren.

Het arsenaal even uit mijn hoofd:
- Visual Sound Route 66
- Barber LTD
- Barber Super Sport
- Marshall Guv'Nor (mk 2)
- T-Rex Møller
- EHX Germanium OD
- Ibanez TS-9
- Carl Martin Plexitone (single channel)
- Fulltone OCD

Op dit moment is de Møller al een tijdje de enige drive die nu op mijn plank staat, heeft namelijk ook een booster aan boord. Maar dat kan morgen zomaar anders zijn.

D3nnis
25 augustus 2015, 06:31
Ik heb geen losse distortions of overdrives. Al mijn drive sounds komen uit de versterker.
Alhoewel, dat is niet helemaal waar, voor solo sounds voeg ik een beetje oversturing toe uit mijn multi fx.
Weet eigenlijk niet waarom, maar op 1 of andere manier nooit fan geweest van distortion pedalen. In de tijd dat ik met pedaaltjes aan het pielen was, was er in de winkels op fietsafstand niet veel keuze. Waarschijnlijk ongeveer toen een hekel gekregen aan drive pedalen, volledig toe te schrijven aan de boss metalzone, dat oranje distortion ding van boss, en dat gele overdrive ding van boss (weet geen types, we hebben het over 20 jaar terug). Daarna een tijdje wat geklooid met een ibanez shark distortion, maar was het uiteindelijk ook niet.
De Shredmaster van Marshall kon me ook niet bekoren, en toen ben ik eigenlijk drives vanuit de versterker gaan gebruiken en nooit weer drive pedalen gehad.
Soms denk ik weleens of het niet mooier zou zijn om een goede eenkanaals supercleane versterker te gebruiken, om daar met 1 of 2 pedalen een marshall en een rectifier aan toe te voegen, maar niet alle high gain pedalen klinken fijn door alle supercleane amps. Daarom toch nog maar gewoon lekker een van alle gemakken voorziene 3 en een 4 kanaals versterker.

Kim Wilson
25 augustus 2015, 08:35
Momenteel heb ik er twee, de Boss BD-2 Blues Driver en de Fulltone OCD. Ik heb er wel meer op gehad (H&K Tube Factor, Tubescreamer-kloon, Blackstar HT-Dual), maar ben uiteindelijk toch weer terug bij deze twee.

dml
25 augustus 2015, 08:40
Geen enkele, ik haal alles uit m'n versterker.

Dutch66
25 augustus 2015, 08:51
Momenteel;

- Visual Sound VSXO
- Radial London Bones
- MXR Fullbore (sorry....)
- Fulltone Fulldrive 2

Maar dat kan volgende week weer anders zijn ;)

RB74
25 augustus 2015, 09:10
Eentje, een Fulltone OCD.

Ook op de plank: een EQD Hoof en een Zvex Fuzz Factory, maar die tellen niet mee zeker? 😁

Op de reservebank: MI Effects Super Crunch Box. Drive-kanaal van m'n Rivera klinkt beter dan dat (uitstekende) pedaal. Voor mildere drive gebruik ik de OCD in combinatie met het cleane kanaal, voor lomper werk de Hoof of FF.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nellyrocks
25 augustus 2015, 09:47
Met Fuzzen acht stuks:

- Dunlop FFM3 Mini Fuzzface
- Zvex Fuzzfactory
- Lovepedal Silicon Fuzzmaster
- Lovepedal Amp 50
- Lovepedal Eternity Roadhouse E11
- Weehbo Dumbledore
- Xotic BB Plus
- Xotic RC Booster

Hoop verschillende soundjes. Die Weehbo is heel smooth, werkt met een strat heel fijn en blendt goed met toetsen in een bandmix. Niet te agressief. Die BB Plus is veel meer Marshallig en vooral de rechter kant is met de gain bijna dicht heel lekker. De rechterkant gebruik ik eigenlijk nauwelijks. De Eternity is het kloppend hard van mijn board. Die gebruik ik voor alle leadsounds, alleen, of met een drive er achter of fuzz ervoor.

Verder heb ik nog:

- Fulltone OCD/ Komt er wel weer op. Misschien voor de BB Plus, dan heb ik ook weer een plekkie vrij.
- MI Audio Blueboy Deluxe
- Diamond Fireburst
- Ed's Custom Shop Spiritual drive
- EHX Soul Food
- Mooer Flexboost
- MXR Fullbore (sorry....)
- Hele lelijke fuzz die door iemand zelf is gemaakt en ik heb overgekocht maar nog nooit heb gebruikt.

deefke666
25 augustus 2015, 10:24
Ik heb vijf drive pedaaltjes op mijn bord in aanbouw gezet.
Misschien wat veel maar na overschakeling van moddeling ben ik waarschijnlijk wat teveel gewoon geraakt aan erg veel variatie aan mijn sound, en ook wel omdat ik nogal veel muziekstijlen door elkaar speel.

Alle drive sounds komen uit de pedalen , versterker is altijd clean.

- Fulltone OCD
- MXR Super Badass
- Wampler Sovereign
- Wampler Plexi Drive
- Wampler Black 65

Reserve (on the fly) bord:

- Blackstar HT Dual
- Digitech hardwire tube overdrive

Kim Wilson
25 augustus 2015, 10:31
Ik haal mijn drive ook uit pedalen. Met een ouwe Fender zonder mastervolume is het anders bijna niet te doen.

Ruud313
25 augustus 2015, 10:40
Twee: Harley Benton British TrueTone en een Maxon OD808

Joost de Ruig
25 augustus 2015, 10:50
Soms denk ik weleens of het niet mooier zou zijn om een goede eenkanaals supercleane versterker te gebruiken, om daar met 1 of 2 pedalen een marshall en een rectifier aan toe te voegen

Precies de reden waarom ik een Fender Hotrod DeVille Michael Landau heb: super clean, super geluid met drie cleane kanalen, met op kanaal 2 en 3 op hogere volumes wel een natuurlijke crunch. OD haal ik dus uit pedaaltjes.

Mitch
25 augustus 2015, 11:10
Op de kleine plank momenteel drie trappen vervorming boost/drive/fuzz uit twee pedalen, omdat er één een dubbelfunktie heeft met boost/od. Puik ding van Weehbo.
Op de grote plank momenteel een boost, een milde drive, een stevige drive met meer mids en sustain en een fuzz. Tel daarbij op de volumeknop van de gitaar en dan is er een hoop mogelijk :)

the sure thing
25 augustus 2015, 11:10
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/25/3a203f49778014b33882c876cda80796.jpg

4 distortions!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
25 augustus 2015, 11:15
Niets op de plank. Enkel los nog een Ibanez TS9.

NRJay
25 augustus 2015, 11:20
Voorlopig 1 pedaal, de Amptweaker TightDrive Pro, maar aant kijken om de Bigrock Pro erbij te halen. Alle gain die ik ooit zou kunnen nodig hebben :crazyhappy:

yavin
25 augustus 2015, 11:48
Valt op zich wel mee… ik heb een HT Drive en een Soul Food. Meer niet.
Lekker simpel.

ErikE
25 augustus 2015, 12:10
Voor heavy distortion, zowel solo als rhythm, het leadkanaal van mijn Egnater Renegade, voor een volle solo sound met iets minder gain maar veel sustain de boost mode van de Extacy blue, voor lower gain de Extacy blue zonder boost, voor een hele milde overdrive mijn TC Nova system. En soms nog de bizarre, compleet over the top fuzz van mijn Danelectro wah.

petpas
25 augustus 2015, 13:20
1 channelswitch voor mn versterker zodat ik kan switchen tussen clean en distortion. En als pedaal heb ik een visual sound double trouble, dubbel overdrive pedaal.

10us
25 augustus 2015, 13:36
drie stuks, maar heb er eigenlijk maar twee nodig:

Een timmy clone - zelfbouw
Crowther Hot Cake
Rat clone - ENO

en dan zo hups, een AC30 op 't randje in...

The Lo Lands
25 augustus 2015, 14:36
Met mijn pedal switcher stuur ik mijn gitaarversterker aan voor het clean- of overdrivekanaal welke ik voor heavy distortion en solo's gebruik in combinatie met één van mijn drive pedalen...

...als drive pedaal heb ik een overdrive en een fuzz. Twee dus.

Little Jay
25 augustus 2015, 15:01
Tubescreamer TS7, Distiortion+ (kloon). Daarnaast gebruik ik een MXR EQ om te boosten (vnl de midden-frequenties) en een MXR DynaComp om sustain toe te voegen, dus m'n hele overstuurde afdeling bestaat uit 4 pedalen die samenwerken.

Ik overweeg wel om iets anders te kopen, het is best een hoop ge-tapsdans zo. Ik overweeg de T-Rex Dual Drive omdat dat 2 drives ineen zijn en die schijnt al een behoorlijke sustain te kunnen produceren. Iemand ervaring met dat pedaal?

Ace 1.15.19
25 augustus 2015, 15:05
Ik overweeg wel om iets anders te kopen, het is best een hoop ge-tapsdans zo. Ik overweeg de T-Rex Dual Drive omdat dat 2 drives ineen zijn en die schijnt al een behoorlijke sustain te kunnen produceren. Iemand ervaring met dat pedaal?
Joost de Ruig post in dit topic dat hij er één heeft en schrijft daar zelfs al wat bevindingen over op.

fred dons
25 augustus 2015, 15:26
okko diablo plus en een Tech21 OMG (en in de kast nog een bad horsie, een tokai lead nogwat, mesa v en een Boss metalzone_)

beruk
25 augustus 2015, 15:28
EHX Soulfood (vet) en Maxon SD-9 (steriel). Meer herrie hoef ik niet,

Joost de Ruig
25 augustus 2015, 15:34
Joost de Ruig post in dit topic dat hij er één heeft en schrijft daar zelfs al wat bevindingen over op.

Ik zal in een apart topic daar ff wat over posten.

humbucker
25 augustus 2015, 15:35
SHOD, OCD en Kafuzz. Voor ieder wat wils!

mountainman
25 augustus 2015, 15:40
1. Mad Professor Royal Blue overdrive
2. Hotone Chunk distortion
3. Hotone Fury fuzz

Ace 1.15.19
25 augustus 2015, 15:46
Ik hoor veel goede geluiden over de Soul Food en ik zie dat hij ook hier veel gebruikt wordt. Ik ken hem van YouTube en daar hoor ik amper (een echt te verwaarlozen) verschil met een originele Klon of boutique klonen daarvan. Daarentegen is de Soul Food niet stervensduur en handzaam voor op een board. Toch maar eens aanschaffen dus!

Joost de Ruig
25 augustus 2015, 15:53
Om de gebruikerservaringen op de juiste plek te houden, heb ik een korte recentie over de T-Rex Dual Drive in het topic Effecten aangemaakt. Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169313-T-Rex-Dual-Drive

Als Little Jay wat dichterbij had gewoond, had hij dit pedaaltje uitvoerig bij mij kunnen testen.

yavin
25 augustus 2015, 17:00
Ik hoor veel goede geluiden over de Soul Food en ik zie dat hij ook hier veel gebruikt wordt. Ik ken hem van YouTube en daar hoor ik amper (een echt te verwaarlozen) verschil met een originele Klon of boutique klonen daarvan. Daarentegen is de Soul Food niet stervensduur en handzaam voor op een board. Toch maar eens aanschaffen dus!

Ik ben er zelf héél erg tevreden over. Ik speel met een strat over een Hiwatt en gebruik de Soul Food voor een mooi randje, erg smakelijk. Een vriend van me heeft 'm een keer geleend en speelt met een PRS over een Koch Twintone en hij vind 'm over die setup juist weer 'dozig' klinken. Hangt dus wel een beetje van je spullen af...

Little Jay
25 augustus 2015, 17:00
Om de gebruikerservaringen op de juiste plek te houden, heb ik een korte recentie over de T-Rex Dual Drive in het topic Effecten aangemaakt. Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169313-T-Rex-Dual-Drive

Als Little Jay wat dichterbij had gewoond, had hij dit pedaaltje uitvoerig bij mij kunnen testen.

Ja, Snits is wel wat ver weg..... ;) Heb je ander topic gecheckt, thanks!

arjanb01
25 augustus 2015, 18:52
Crunch/lead haal ik uit m'n amp, enkel een gmajor in de loop voor chorus, delays en een preset met een octaver, verder niks. Allemaal minimaal ingemixt voor zo min mogelijk tonesuck.

AoDf
25 augustus 2015, 21:18
3,

gitaar -> buffer -> tremolo -> ehx soul food -> MI audio blues pro -> Fulltone OCD -> amp

beruk
25 augustus 2015, 22:09
Ik speel met een strat over een Hiwatt en gebruik de Soul Food voor een mooi randje, erg smakelijk.
Zeg dat! Lekker hoor!

vulvasonic
26 augustus 2015, 01:46
Z-Vex Super Hard On, gebouwd en lichtjes aangepast door Speeddemon (dat ding heeft 14 jaar lang ALTIJD aangestaan op mijn board - en waarom? Omdat ie niet alleen super klinkt, maar het schoont ook je volledige signaal op - ik ben smoorverliefd op dat ding).
De Electro Harmonix Soul Food, omdat ie zeldzaam goed klinkt, echt waanzinnig zelfs, terwijl het ding niet meer kost dan €58,- PLUS adapter en ie overal voor geschikt is (clean boost, het harder laten werken van je buizen amp, een héééérlijke drive, onwaarschijnlijk vette solo-settings op een reeds overstuurd geluid, etc...).
De Wampler The Pinnacle, Schizo910's versie van dit retevette distortion pedaal. Dit pedaal is zo veelzijdig dat ik nog steeds bezig ben met het ontdekken van al z'n mogelijkheden. Mijn favoriete sound heb ik al gevonden en zo staat ie ook op mijn boardje. Een modern high gain geluid. Zéér verslavend. :)
Een Marshall Bluesbreaker II pedaal. Toen ik bij De Zingende Fresia's speelde gebruikte ik in eerste instantie mijn eigen twee Voxjes. Ik ging al vlug (uit puur gemak) over de backup van De Fresia's spelen (een Marshall JCM2000 top). Voor deze top hadden we een ook weer backup en dat was een Marshall JCM900 combo. En voor het geval de 'channel switch' van die amp kwijt was, of kapot, kochten we een Bluesbreaker II pedaal. Het ding is nooit gebruikt. Toen ik uit de band stapte kreeg ik dat pedaal (plus de Boss TU2, meen ik, geweldig pedaal! - ik kan niet zonder) er bij. Sinds februari doe ik mijn best om er iets fatsoenlijks uit te krijgen. Ik probeer 'm als simpele boost te gebruiken, maar meestal klinkt ie gewoon ronduit kut. Ik geloof niet dat ie kapot te krijgen is (dat ding is gebouwd naar het idee van Boss, maar dan nóg steviger). Ik heb er veel positieve verhalen over gehoord, maar ik vind het echt een zwaar klote-pedaal.

En dan heb ik nog wat pedalen met een eigen (en best lekkere) drive-functie, ondanks het feit dat ze daar NIET voor gemaakt zijn. Ik heb het dan over de Electro Harmonix Bass Balls en over de Electro Harmonix Octave Multiplexer.

Verder heb ik nog de geweldige Koch Pedaltone, maar die beschouw ik als een aparte voorversterker en niet als een 'stomp box'.

Dat was het dan wel. Ik zoek nog steeds naar het perfecte geluid. :)

telerocker
26 augustus 2015, 02:10
Wisselt nogal, maar ik gebruik o.a.:

- Emma Reezafratzitz
- Suhr Riot
- Brunetti Mercury Box V2
- Ibanez TS9 vintage
- Boss BD-2
- TC Spark Boost 4knob

Onkelpazuzu
26 augustus 2015, 16:22
Ik gebruik (nog) geen pedalboard, maar dat mag de pret niet drukken:

Ibanez TS-9
Fulltone OCD
Proco RAT

De OCD gebruik ik als een boost + extra drive vóór de TS-9.

Ik heb nog een oude Ibanez Metal Charger liggen, en een Digitech Bad Monkey. Maar die zijn momenteel dus niet in gebruik.

toddzilla
26 augustus 2015, 18:18
Geen! Tenzij een Micro Amp telt. Dan eentje. Een Micro Amp.

cannondale_01
26 augustus 2015, 21:08
DrNo Kafuzz
Tubescreamer TS 10
EHX Soulfood

Over een Mesa F50 clean channel

skanky
26 augustus 2015, 22:00
Tonebender mk1.5 clone
MXR Classic Fuzz
Marshall Shredmaster
Ibanez Tubescreamer mini
Proco Rat2
MXR microamp
EHx Bass Big Muff

the sure thing
27 augustus 2015, 09:52
Tonebender mk1.5 clone
MXR Classic Fuzz
Marshall Shredmaster
Ibanez Tubescreamer mini
Proco Rat2
MXR microamp
EHx Bass Big Muff

En dat allemaal op één plank? Pics!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jonesd
27 augustus 2015, 11:31
Ik gebruik er drie:
http://i92.photobucket.com/albums/l19/jonasdonvil/2014-10-31184933-1.jpg

De OCD staat bijna altijd aan voor lichte oversturing. Voor zwaardere oversturing boost ik met de EHX soulfood en voor solo's is er nog de Reezafratzitz.
Dit in combinatie met een AC30.

martwest
27 augustus 2015, 23:17
Twee - Barber Gain Changer en Lovepedal HP Tweed Twin

FrankC
27 augustus 2015, 23:57
Mxr GT-OD. Zoals de Boss superoverdrive maar iets beter.
OCD voor een buizenversterker.
Riot voor transistor versterkers. Kan met de slechtste versterkers uit de voeten.

Sinner
14 september 2015, 15:46
Ik heb een viertrapsraket: tubescreamer TS9 voor een randje, MXR GT-OD voor serieuze overdrive, Keeley-modded RAT voor distortion en Oude Big Muff voor dikke dikke fuzz :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AC3D
15 september 2015, 21:15
ik speel met 3 drives;

de Digitech Bad Monkey - staat eigenlijk altijd aan, lichte drive op unity volume.
Marshall Guv'nor Plus - voor mn lead tones en solo als de Monkey aan staat.
Boss DS-1 - met een "Fat Stack" mod in de powersupply, voor alle rithme-drive

Bijl
16 september 2015, 02:16
Geen. Ik gebruik alleen de drie kanalen van mijn VHT Sig:X. Ik heb nog een compacte setup voor oefenruimtes en dan gebruik ik een AMT D2 Legend Preamp.

Rooker
16 september 2015, 10:00
Ik gebruik de drives uit mijn Engl Screamer head en boost ze soms met een boss bd-2 en een Zack Wylde overdrive voor een stevig ritme. De bd-2 staat vaak gewoon aan, gain laag en volume gelijk aan amp. De Zack ook gain redelijk laag en maakt kanaal 3 echt super strak! Wel wat noice maar dat neem ik voor lief.

TopRob
16 september 2015, 11:35
Alleen een Proco RAT.
Ik heb verschillende OD/Distortions geprobeerd, maar ik kom altijd weer op de RAT terug.

Comfortably Daniel
16 september 2015, 13:45
Best wel een paar...Keeley BD-2, MI Audio Crunchbox, JRockett Archer Ikon, Skreddy Pink Flesh en een RAT.

Kim Wilson
16 september 2015, 14:35
Ik heb nu naast de BD-2 en de OCD tijdelijk een Brunetti Mercury Box te leen. Damn, wat is dat ook een lekker pedaal, zeg! Super smeuïge gain en lekker veel compressie. Hij kan helaas niet mijn OCD vervangen, dus dat wordt sparen.

telerocker
16 september 2015, 23:36
Ik heb nu naast de BD-2 en de OCD tijdelijk een Brunetti Mercury Box te leen. Damn, wat is dat ook een lekker pedaal, zeg! Super smeuïge gain en lekker veel compressie. Hij kan helaas niet mijn OCD vervangen, dus dat wordt sparen.

Nee, de OCD en de MB zijn twee verschillende werelden. Ik heb de Mercury Box 2 en vind hem eigenlijk alleen lekker op het cleane kanaal.

Kim Wilson
17 september 2015, 08:12
Ik heb een ouwe Fender, dus alleen maar clean (tenzij het echt lomp hard gaat, dan heb ik alleen maar crunch). De OCD is een rauwe overdrive, de MB is veel smoother en eigenlijk beter in te zetten als distortion met de gain ver open.

the sure thing
17 september 2015, 08:34
Ik heb een ouwe Fender, dus alleen maar clean (tenzij het echt lomp hard gaat, dan heb ik alleen maar crunch). De OCD is een rauwe overdrive, de MB is veel smoother en eigenlijk beter in te zetten als distortion met de gain ver open.

Ha eindelijk weer een MB lover. Op een cleane amp en de gain van de MB ver open, een fantastisch solo geluid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
17 september 2015, 08:36
Ja, echt bizar hoe dat toch nog door de mix prikt, ondanks de enorme hoeveelheid gain.

humbucker
17 september 2015, 09:01
Ik heb hem ook gehad. En dat ding heeft echt veel gain, daarnaast was ie ook veel te smooth naar mijn smaak. Maar als je dat zoekt is het idd een prima ding!

Kim Wilson
17 september 2015, 10:08
Inderdaad een beetje een one trick pony, en daarvoor eigenlijk aan de dure kant. Maar voor dat smoothe sologeluid waarbij je de noten oneindig kunt laten hangen werkt ie echt waanzinnig. Ik gebruik hem nu voor een Santana medley, daarvoor is ie perfect. Waarschijnlijk ga ik hem na het concert van aanstaande zaterdag nooit weer gebruiken, dus ik ben blij dat ik hem kon lenen. :D

humbucker
17 september 2015, 11:27
Ja precies, Santana-like tones, daar lijkt ie me voor zover ik me herinner 100% geschikt voor!

farstreetblues
22 september 2015, 21:08
guitar --> DS1--> Marshall jcm800 2203

Brad
23 september 2015, 01:00
Inderdaad een beetje een one trick pony als hij die ene trick werkelijk goed kan dan heb ik er geen moeite mee.

maxdb
23 september 2015, 02:44
Maar voor een Santana sound/feel heb je toch alleen een goeie (en voldoende) drive, je hals element en eventueel een compressor nodig ?
Klinkt wel heel simpel zo natuurlijk, maar de rest valt in de categorie spelen en je tonen laten zingen, niet je apparatuur lijkt me..?

Kim Wilson
23 september 2015, 10:37
Maar voor een Santana sound/feel heb je toch alleen een goeie (en voldoende) drive, je hals element en eventueel een compressor nodig ?
Klinkt wel heel simpel zo natuurlijk, maar de rest valt in de categorie spelen en je tonen laten zingen, niet je apparatuur lijkt me..?
Het dikgedrukte is nou precies wat die Mercury Box is. Een smoothe goeie gain die ook in een volle mix overeind blijft, met een enorme pak compressie. Met een OCD kun je die tonen niet zo mooi laten zingen. Ik kan nog zo als Santana de noten laten hangen, maar als het na een tel al uitsterft blijft er van die Santana feel niks over.

Lexvandoef
23 september 2015, 11:12
Heb je zo weinig sustain met die OCD Hans? Blues drive ervoor, beide aan en sustain for days :). Tenminste als ik mijn Diablo voor mijn OCD zet heb ik sustain en smootheid genoeg :).

Pepe
23 september 2015, 12:04
Haha, d'as net zoiets als, mist je transistor amp die buizenwarmte? Zet er dan een Deluxe naast!

Die pedalen doen precies wat ze moeten doen. Ik heb zelf niks met overdrives die designed zijn voor een preamp leadsound dwz, veel mids en compressie, ik kan het niet helpen maar het heeft iets fakerigs in mijn oren. Die Boogie Santana sound snap ik wel maar het is niet voor mij. De OCD met zijn poweramp sound probeert daar ook van weg te blijven. Het zou raar zijn om daar een dynamiekloze streep van te verwachten want dan heb je het verkeerde pedaal gekozen.

Kim Wilson
23 september 2015, 13:09
Heb je zo weinig sustain met die OCD Hans? Blues drive ervoor, beide aan en sustain for days :). Tenminste als ik mijn Diablo voor mijn OCD zet heb ik sustain en smootheid genoeg :).
Ik vind het niet mooi. Bij teveel gain smeert die OCD me teveel dicht. Die heb ik het liefste als rauwe overdrive die een vol opengedraaide Marshall imiteert. De Diablo ken ik niet, maar ook de BD-2 reageert het mooist als de gain op 10 of 11 uur staat.

Kim Wilson
23 september 2015, 13:14
Die pedalen doen precies wat ze moeten doen. Ik heb zelf niks met overdrives die designed zijn voor een preamp leadsound dwz, veel mids en compressie, ik kan het niet helpen maar het heeft iets fakerigs in mijn oren. Die Boogie Santana sound snap ik wel maar het is niet voor mij. De OCD met zijn poweramp sound probeert daar ook van weg te blijven. Het zou raar zijn om daar een dynamiekloze streep van te verwachten want dan heb je het verkeerde pedaal gekozen.
Zo sta ik er ook wel in. Het is ook niet direct mijn eerste keus. Maar ik vond het wel mooi om voor een Santana medley (als 1 van 15 covers) ook een Santana sound neer te zetten, en dat werkte met deze setup perfect.

the sure thing
23 september 2015, 15:28
Hans omschrijft de "fluid drive" echt perfect.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
24 september 2015, 21:00
Nou, voor de liefhebbers:

http://link.marktplaats.nl/m969341289

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
25 september 2015, 01:21
Ik heb de Brunetti Mercury Box 2 en dat is twee keer Carlos in a box. Ik vind de leads mooi, voor rhythm geef ik de voorkeur aan andere gear. Ik neem de MB2 eigenlijk alleen mee voor covers waarin ik dat geluid nodig heb en dat is alweer even geleden. Mooi stil pedaal overigens.

miyaru
26 september 2015, 21:51
Sinds vadaag een distortion op de plank, overdrive had ik al. Mijn distortion is een Way Huge Fat Sandwich geworden, nu voor € 94,= bij Bax in Goes, en mijn OD is een Okko Diablo Plus. Ik vind de Fat Sandwich een te gekke distortion, veel geluidsmogelijkheden. Klinkt goed met Humbuckers, maar ook met Single Coils. Doet het prima met mijn Fender Champje uit '73.

Robin.

miyaru
28 september 2015, 07:30
Herstel: NIET MEER TE KRIJGEN bij Bax Shop - is nu uit het assortiment! Ik had schijnbaar de laatste......

Robin.

R.J
28 september 2015, 15:41
Toen mijn versterker het nog deed lag er een blackstar ht-dist (NIET de dist-X, op deze staat de gain al maar 30% open) en een EHX Metal Muff voor (die laatste voor een " schijt aan alle tone, ik wil raggen" momentje&een fuzz met bruikbare EQ).

Krijg binnenkort een nieuwe versterker waarvan de / het gain kanaal/kanalen wel bruikbaar zijn in een thuis situatie, dus waarschijnlijk dat ik dan op zoek ga naar een geschikte OD. (Al heb ik de mxr GT-od er tijdens het testen voor gehad, die werkt wel erg fijn samen... kleurt niet, gewoon meer sap)

dorrus
28 september 2015, 20:23
ik heb er nogal wat gehad in de loop der jaren maar een echt goede voor relatief weinig geld is volgens mijn persoonlijke smaak de MI Audio crunchbox, Als je van een overstuurde Marshall houdt dan is dit ding echt een vette aanrader.
Vanaf fabriek hebben ze de instelbare potmeter welke binnen in de behuizing zit trouwens altijd te ver linksom staan, wat te veel hoog geeft.
Dus die potmeter even op 14:00 en je weet niet wat je meemaakt.
Echt het proberen waard

the sure thing
28 september 2015, 23:43
Goede tip!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
29 september 2015, 07:22
Ik heb ooit een Crunchbox gekocht waarbij de eigenaar die interne pot naar buiten heeft gebracht. Hij zit nu aan de zijkant en maakt het pedaal veel bruikbaarder.

Brad
9 oktober 2018, 14:00
Op dit moment de Boss Metal zone, De Boss DF-2 en de distortion in de Boss ME-5.

phx
9 oktober 2018, 14:57
Fulltone Fulldrive, Brunetti Mercury box, Radial Tonebone Hot British en (net de deur uit) Rat 2 LM308. Allemaal boosters, gebruik eigenlijk altijd de buizendrive (randje).

Little Jay
9 oktober 2018, 15:56
Eén tubescreamer en da’s meer dan genoeg.

Sjtevel
9 oktober 2018, 20:28
Op mijn basplankje staat een Okko Motörbass, een Darkglass duality (fuzz) en een Darkglass vintage ultra.

Op mijn (bas) repetitie plankje staat een een digitech bassdriver, een TAAS bassscreamer deluxe en een darkglass VMT.

Op mijn gitaarplankje staat een mxr gt od, die dienst doet als een boost.

Lomeos
9 oktober 2018, 21:32
Een Analogman King of Tone oberdrive, een Boss dual overdrive, standje distortion, een deep trip BOG fuzz en een ts10 tubescreamer.

Pepe
9 oktober 2018, 22:01
Wat mij opviel, laatste half jaar
gebruike eigenlijk enkel de Strymon Deco nog voor drive
lekker simpel, 1 grote knop met je voet te draaien
dat er ook een tapedeck delay in zit, welke overdrive kan dat zeggen!

maar thuis is een heel ander verhaal, dan mis je de impact van buizen & speakers
val ik toch steeds weer terug op mijn oude Chandler tube drivers of Bad Cat 2tone

NLF
9 oktober 2018, 23:30
Helemaal geen (en dat blijft ook zo) maar gebruik soms een booster, vooral met strat

Erik de Perik
10 oktober 2018, 00:11
Blackstar HT-Dual. Daarvoor een HB Ultimate Drive (OCD clone) en daarvoor eigenlijk altijd via de versterker.

Plant
10 oktober 2018, 00:36
Hij blijft leuk :D


https://www.youtube.com/watch?v=SI3SkN40MNg

Brad
10 oktober 2018, 00:52
Eén tubescreamer en da’s meer dan genoeg.

Hoe stel jij hem af? Gebruik je hem als een clean boost of zet je de gain lekker hoog.

AoDf
10 oktober 2018, 10:37
4 nu.

Fulldrive 3 -> EHX Soul food -> OCD -> CMATmods Brownie

De soulfood staat altijd aan met drive op 0 voor wat sparkle in het geluid, dus gebruik ik eigenlijk niet als overdrive.

Brum
10 oktober 2018, 11:27
Twee. Een Maxon VOP9, als booster. En een Digitech Hardware SC-2, als reserve.

deefke666
10 oktober 2018, 11:46
Drie stuks hier, een Wampler Clarksdale, een Fulltone OCD en een Wampler Pinnacle.
En een Wampler dB als booster/buffer.

miyaru
10 oktober 2018, 18:06
Voor OD een Okko Diablo Gain+ en als distortion een Way Huge Fat Sandwich. Nooit gelinkt, of de één of de andere!

cannondale_01
10 oktober 2018, 18:40
Hiero een tubescreamer, een Kafuzz en een soulfood ( meer als boost)

Duhsjaak
10 oktober 2018, 22:00
Ik gebruik de soulfood alleen als treble booster. Ietsje. Heeeeeeeel subtiel.
Ik denk dus dat t meeest eerlijke antwoord is:
GEEN.
vriendelijke groet, Gus

rozh
10 oktober 2018, 22:26
ts 808, sugar drive (klon achtig pedaal), box of rock (boost en drive in een) en een germanium fuzzface... lijkt alles te zijn wat ik nodig heb na wat dingen geprobeerd te hebben. het enige wat je hier niet uit haalt is een metal sound maarja dat speel ik toch niet :)

Rezzy777
11 oktober 2018, 09:24
TC Electronic MojoMojo en een Ibanez Tubescreamer Mini als overdrives. Heb ook een Eventide H9 maar vind de distortion-presets daarin niet zo geweldig. Zit erover te denken om een analoge distortion aan te schaffen...

telerocker
11 oktober 2018, 09:50
TC Electronic MojoMojo en een Ibanez Tubescreamer Mini als overdrives. Heb ook een Eventide H9 maar vind de distortion-presets daarin niet zo geweldig. Zit erover te denken om een analoge distortion aan te schaffen...

Je Ibanez TS mini is toch analoog? Of wil je echt distortion ipv od?

Fusion
11 oktober 2018, 09:53
Drie stuks hier, een Wampler Clarksdale, een Fulltone OCD en een Wampler Pinnacle.
En een Wampler dB als booster/buffer.
Voor je Line6 Helix??

Kim Wilson
11 oktober 2018, 09:53
TC Electronic MojoMojo en een Ibanez Tubescreamer Mini als overdrives. Heb ook een Eventide H9 maar vind de distortion-presets daarin niet zo geweldig. Zit erover te denken om een analoge distortion aan te schaffen...Dat vind ik zoiets raars. Je zoekt toch een goeie overdrive, en daarbij maakt het toch niet uit of ie analoog of digitaal is? Waarom zou je je beperken in je zoektocht door alleen op analoog te zoeken?

deefke666
11 oktober 2018, 09:55
Voor je Line6 Helix??

Haha, nee hoor.
Ik heb een meer traditionele set ook nog, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik meer en meer over de helix begin te spelen.

Kim Wilson
11 oktober 2018, 09:55
Mijn plankje bevat tegenwoordig een OCD, een BD-2 (werkt mooi als solo-booster), Mercury Box en een Flower Booster.

telerocker
11 oktober 2018, 10:05
Ik had al een lading od/dist. pedalen, recent heb ik er de Suhr Eclipse aan toegevoegd. Ik verbaas me er telkens weer over hoe amplike dat pedaal klinkt. De Eclipse heeft ook nauwelijks noise. Met afstand mijn stilste od/dist. pedaal.

hoofd
11 oktober 2018, 10:29
Dat vind ik zoiets raars. Je zoekt toch een goeie overdrive, en daarbij maakt het toch niet uit of ie analoog of digitaal is? Waarom zou je je beperken in je zoektocht door alleen op analoog te zoeken?
Omdat digitaal nergens naar klinkt, knurft... Kolere.

Kim Wilson
11 oktober 2018, 10:46
Yasser! Lang geleden! Alles wel?

AoDf
11 oktober 2018, 10:52
Mijn plankje bevat tegenwoordig een OCD, een BD-2 (werkt mooi als solo-booster), Mercury Box en een Flower Booster.

Hoe pas jij deze drives toe in je muziek? Voor zover ik weet speelde jij toch vrij rechtoe-rechtaan rock ala Normaal?

Kim Wilson
11 oktober 2018, 11:28
Hoe pas jij deze drives toe in je muziek? Voor zover ik weet speelde jij toch vrij rechtoe-rechtaan rock ala Normaal?
Haha, ja, daarvoor is alleen een schreeuwende AC30 en een booster genoeg! Nee, met mijn vaste bandje sta ik elke maand voor de kinderen van de kerk te spelen. Dat is minder suf dan je zou denken, we staan gewoon met een volledige band op het podium voor elke keer pakweg 50 tot 75 kinderen. En dan spelen we liedjes van Opwekking en zo, en daar zitten ook best stevige nummers tussen. Qua repertoire en stijlen is het best uiteenlopend, en dat vraagt ook een vrij breed klankenpalet. We spelen liedjes in een Johnny Cash-achtige uitvoering, maar ook echte praise-muziek, en dat is veel meer met distortion, vaak gespeeld door gasten met PRS'en digitale racks rechtstreeks de PA in. Nu wil ik dat niet proberen te kopiëren, want zo spelen we zelf niet. Wat dat betreft wijkt ons bandje wel af van wat je normaal gesproken in het wereldje tegenkomt, er zijn niet veel christelijke bandjes die zo leunen op de ouderwetse rock 'n roll. Mijn maatje is de drummer en komt ook uit de classic-rockhoek, dus die basis is behoorlijk oldschool. Maar goed, je ontkomt niet altijd aan een bepaalde stijl bij sommige nummers, en het maakt het ook leuk om te blijven spelen met geluiden. Alleen maar rock 'n roll a la Normaal gaat ook vervelen.

AoDf
11 oktober 2018, 11:35
Aha, ok duidelijk. Thanks!

Kakihara
11 oktober 2018, 15:42
2 goedkope "geïnspireerd door"-pedaaltjes:
* Joyo Sweet Baby Overdrive (geïnspireerd door Mad Professor Sweet Honey Overdrive)
* EHX Crayon (geïnspireerd door Xotic BB Preamp)

Rezzy777
11 oktober 2018, 16:02
Dat vind ik zoiets raars. Je zoekt toch een goeie overdrive, en daarbij maakt het toch niet uit of ie analoog of digitaal is? Waarom zou je je beperken in je zoektocht door alleen op analoog te zoeken?

Ik zoek vooral een goede distortion, waarbij ik wel het idee heb dat analoog echt een stuk beter klinkt (maar misschien heb ik nog niet genoeg gerommeld met de settings van de H9...)

Heb ook een T-Rex Mudhoney II gehad, geluid was echt heerlijk! Mijn overdrives bevallen me prima.

Rezzy777
11 oktober 2018, 16:04
Haha, ja, daarvoor is alleen een schreeuwende AC30 en een booster genoeg! Nee, met mijn vaste bandje sta ik elke maand voor de kinderen van de kerk te spelen. Dat is minder suf dan je zou denken, we staan gewoon met een volledige band op het podium voor elke keer pakweg 50 tot 75 kinderen. En dan spelen we liedjes van Opwekking en zo, en daar zitten ook best stevige nummers tussen. Qua repertoire en stijlen is het best uiteenlopend, en dat vraagt ook een vrij breed klankenpalet. We spelen liedjes in een Johnny Cash-achtige uitvoering, maar ook echte praise-muziek, en dat is veel meer met distortion, vaak gespeeld door gasten met PRS'en digitale racks rechtstreeks de PA in. Nu wil ik dat niet proberen te kopiëren, want zo spelen we zelf niet. Wat dat betreft wijkt ons bandje wel af van wat je normaal gesproken in het wereldje tegenkomt, er zijn niet veel christelijke bandjes die zo leunen op de ouderwetse rock 'n roll. Mijn maatje is de drummer en komt ook uit de classic-rockhoek, dus die basis is behoorlijk oldschool. Maar goed, je ontkomt niet altijd aan een bepaalde stijl bij sommige nummers, en het maakt het ook leuk om te blijven spelen met geluiden. Alleen maar rock 'n roll a la Normaal gaat ook vervelen.

Gaaf zeg! Waar spelen jullie zoal?

Kim Wilson
11 oktober 2018, 16:12
In de VEZ in Zwolle. We spelen eigenlijk bijna niet buiten de eigen gemeente. En de Pinksterconferentie van Opwekking, daar staan we in de tent voor de kids van groep 2.

Brad
11 oktober 2018, 16:33
Ik zoek vooral een goede distortion, waarbij ik wel het idee heb dat analoog echt een stuk beter klinkt (maar misschien heb ik nog niet genoeg gerommeld met de settings van de H9...)

Heb ook een T-Rex Mudhoney II gehad, geluid was echt heerlijk! Mijn overdrives bevallen me prima.

Ik ben nog geen goede digitale overdive/distortion tegengekomen Rezzy, nog in pedaalvorm nog in een multi fx. Ik zou ook voorlopig nog voor analoog gaan.

guitaraddict
11 oktober 2018, 16:43
Heb ook een T-Rex Mudhoney II gehad, geluid was echt heerlijk!

Heb je die weggedaan? En zo ja , waar heb je die door vervangen? Nog een betere neem ik aan.

Rezzy777
11 oktober 2018, 16:46
Heb je die weggedaan? En zo ja , waar heb je die door vervangen? Nog een betere neem ik aan.

Hahaha nou ja eigenlijk heb ik gewoon vier pedalen moeten verkopen (waaronder de Mudhoney II) om zo de H9 te kunnen bekostigen waarbij ik aannam dat de H9 ook een goede distortion zou hebben...

Rezzy777
11 oktober 2018, 16:47
In de VEZ in Zwolle. We spelen eigenlijk bijna niet buiten de eigen gemeente. En de Pinksterconferentie van Opwekking, daar staan we in de tent voor de kids van groep 2.

Leuk, vooral ook het Johnny Cash gehalte erin!

Fusion
11 oktober 2018, 17:31
Haha, nee hoor.
Ik heb een meer traditionele set ook nog, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik meer en meer over de helix begin te spelen.
Ah duidelikk

Brad
11 oktober 2018, 21:37
Ik bedenk me dat ik behalve de Metal zone, de DF-2 en de dist. van de Me-5 ook nog de Tubescreamer mini heb staan. Voor mijn lapsteel rig, lekkere sound.

MarkS
11 oktober 2018, 22:12
Ten tijde van mijn Bassman had ik aan drives:
Boss FZ-2
Gristle King
RAT
CM Plexitone

Nu met de JVM geen drives meer.

telerocker
11 oktober 2018, 22:40
Ik ben nog geen goede digitale overdive/distortion tegengekomen Rezzy, nog in pedaalvorm nog in een multi fx. Ik zou ook voorlopig nog voor analoog gaan.

Niet dat ik hem heb, maar ik vind de Strymon Sunset best goed klinken en die is deels digitaal.


https://www.youtube.com/watch?v=81B5fYpidaI&t=447s

tnijland
11 oktober 2018, 22:58
Voor mij de Lex Bos Superdrive met daarnaast een JHS Morning Glory.

Ik ben verder wel gecharmeerd van de Fairfield Electronics Barbershop en de Strymon Deco....

Ook zoek ik nog naar een pedaal dat lijkt op de CAE 3+Se lead sound.

Brad
12 oktober 2018, 00:14
@ Telerocker

Klinkt niet slecht die Strymon dual overdrive zo op dat filmpje. Ik vraag me wel af hoe het is wanneer je er zelf mee speelt. Dus hoe hij reageert op je aanslag. Dat voelt bij digitale scheurapparaten nogal onnatuurlijk aan, stijf zeg maar.

hs0504
12 oktober 2018, 07:15
Twee stuks: een ts808 en een Rat.

Onkelpazuzu
25 oktober 2018, 11:36
Op dit moment (in de richting van gitaar naar versterker): een OCD, dan een Tubescreamer, dan een RAT. Ik vind de toon van de tubescreamer erg fijn en gebruik de OCD als semi-clean boost om er meer laag en drive uit te halen.

Tommeke90
28 oktober 2018, 16:36
Momenteel op het board :

Dr no : kafuzz
Crowther : hot cake
KTR : kloon
Analogman : king of tone

Op de bank :

Ibanez : Ts9 keeley mod
xotic : rc booster
Electric monkey : the barbarian

YannickH
28 oktober 2018, 20:37
sinds ik de fortin grind heb gekocht enkel die.
de pedaal die deze kan overtreffen moet nog gemaakt worden...

Brad
28 oktober 2018, 22:53
Dat is wel een zwear pedaal zeg.

beruk
28 oktober 2018, 23:34
https://thumbs.static-thomann.de/thumb/thumb250x220/pics/prod/329887.jpg en daarnaast:https://www.maxonfx.com/imgProducts/pic-nine-sd9-320px.jpg
die Maxon staat maar een heel klein beetje open overigens.

vulvasonic
31 oktober 2018, 02:59
Op dit moment heb ik een booster, een overdrive, een distortion en een amp simulator op mijn bordje staan om alles te dekken wat ik aan verschillende soorten drives (alleen en gecombineerd) nodig heb.

Thuis heb ik waarschijnlijk nog eens een dozijn aan apparaten liggen om uit te kiezen, mocht ik weer eens van smaak veranderen. Op dit moment zou ik eigenlijk het liefst de overdrive, de distortion en de amp simulator op mijn bordje vervangen door de Wampler Paisley Drive Deluxe. Ik denk dat ik met dat ding en de booster genoeg heb om te kunnen doen wat ik nodig heb voor wat ik nu doe. De Paisley Drive Deluxe staat al een tijd op mijn wensenlijstje. Helaas.... Ik heb enige tijd geleden twee VVV tegoedbonnen (eigenlijk creditcards) t.w.v. €250,- gekregen. Was ik dolblij mee, want daarmee kon ik eindelijk deze wens in vervulling laten gaan. Dacht ik althans. Op de site van de VVV staat slechts één muziekzaak, Guitar King te Boekel. Dus ik neem contact met ze op, maar ze stonden er zelf heel erg van te kijken. Ik werd wel heel lief te woord gestaan door mevrouw Guitar King en ze was best bereidwillend om me te helpen, maar uiteindelijk liep het toch op niets uit. Ze hadden liever geen VVV bonnen (toch vreemd) en om de Paisley Deluxe Drive te bestellen moesten ze 15 units afnemen van de importeur (ook vreemd, want ze adverteren op hun site met ten minste één Wampler pedaal).

Dus mocht iemand toevallig iets willen kopen van €250,- of meer en mocht dat met VVV bonnen betaald kunnen worden, geef mij dan aub een gil, want als ik die bonnen om kan zetten in cash ben ik een heel blij mens. :)

Sjtevel
31 oktober 2018, 16:36
Welke ampsim heb je?

vulvasonic
31 oktober 2018, 18:26
Welke ampsim heb je?
Ooooo, ik noem het voor het gemak een ampsim, omdat je 'm als zodanig kunt gebruiken, maar ik denk dat 99% van de gasten die het ding ooit gekocht hebben het zullen gebruiken als een extra gain pedaaltje. En zo gebruik ik 'm ook. Het is het goedkoopste ding op mijn plankie, maar helemaal niet verkeerd. Ik heb het over de Harley Benton American Huppeldepup. Da's een dingetje van 3 tientjes. :)

tmms
31 oktober 2018, 18:42
Hier twee echte mannen pedalen:D: jcm800 en OCD. Beide van Mooer.

Shaggy
20 november 2018, 07:25
Dunlop fuzz face (silicon, blauwe)
Bb preamp
Proco rat (lm308)
Coolcat transparant overdrive (v1l
Boss ds1
Suhr riot
Hbe big D
Emma reezafratzitz
Rc booster


Deze staan allemaal tegelijk op mijn bord.

skanky
20 november 2018, 12:52
Ik heb nu een Dunlop BC108 fuzz -> TS9 mini-> RAT2-> Shredmaster -> Sovtek Big Muff (de nieuwe)

keemski
21 november 2018, 14:08
Op dit moment 4 en een booster:

JHS Bolt
Hudson Broadcast
Tanabe Dumkudo
Fire Custom Shop Carpe Diem
Xotic EP Booster

https://pedaltown.nl/wp-content/uploads/2018/11/board.jpg

keemski
21 november 2018, 14:21
Op dit moment heb ik een booster, een overdrive, een distortion en een amp simulator op mijn bordje staan om alles te dekken wat ik aan verschillende soorten drives (alleen en gecombineerd) nodig heb.

Thuis heb ik waarschijnlijk nog eens een dozijn aan apparaten liggen om uit te kiezen, mocht ik weer eens van smaak veranderen. Op dit moment zou ik eigenlijk het liefst de overdrive, de distortion en de amp simulator op mijn bordje vervangen door de Wampler Paisley Drive Deluxe. Ik denk dat ik met dat ding en de booster genoeg heb om te kunnen doen wat ik nodig heb voor wat ik nu doe. De Paisley Drive Deluxe staat al een tijd op mijn wensenlijstje. Helaas.... Ik heb enige tijd geleden twee VVV tegoedbonnen (eigenlijk creditcards) t.w.v. €250,- gekregen. Was ik dolblij mee, want daarmee kon ik eindelijk deze wens in vervulling laten gaan. Dacht ik althans. Op de site van de VVV staat slechts één muziekzaak, Guitar King te Boekel. Dus ik neem contact met ze op, maar ze stonden er zelf heel erg van te kijken. Ik werd wel heel lief te woord gestaan door mevrouw Guitar King en ze was best bereidwillend om me te helpen, maar uiteindelijk liep het toch op niets uit. Ze hadden liever geen VVV bonnen (toch vreemd) en om de Paisley Deluxe Drive te bestellen moesten ze 15 units afnemen van de importeur (ook vreemd, want ze adverteren op hun site met ten minste één Wampler pedaal).

Dus mocht iemand toevallig iets willen kopen van €250,- of meer en mocht dat met VVV bonnen betaald kunnen worden, geef mij dan aub een gil, want als ik die bonnen om kan zetten in cash ben ik een heel blij mens. :)

Ik heb toevallig zelf een webwinkel en het inwisselen van een VVV bon kost als winkelier maar liefst 10% provisiekosten. Aangezien de marges bij veel muziekapparatuur rond de 15% ligt, zullen niet heel veel muziekwinkels VVV bonnen gaan accepteren.

edje kadetje
25 februari 2019, 07:41
boss sd1
joyo tubescreamer-achtig
boss ds1
joyo us dream
joyo ultimate dream

op volgorde van steeds een beetje meer drive.

de boss sd1 combineert mooi met bijna allemaal (drive op 0). Los een heel klein beetje randje en verder geeft hij op elke sound net een beetje meer, wat lekker kan zijn.

Aan het eind dan nog een american sound, maar die gebruik ik alleen als amp sim, niet als drive.

Dus antwoord op de vraag van de TS: 5.
Ben door gebruik van multi-effects gewend geraakt aan verschillende drives en vooral ook op verschillende volumes. Vandaar het relatief grote aantal van 5 drives.

Brad
25 februari 2019, 10:03
Op mijn alternatieve rig komt er vandaag eentje bij. Bij elkaar drie. De Boss Metalzone, De Ibanez tubescreamer mini, en vandaag komt de Mooer Bluescrab erbij.

schizo910
25 februari 2019, 16:47
Ik ben nog geen goede digitale overdive/distortion tegengekomen Rezzy, nog in pedaalvorm nog in een multi fx. Ik zou ook voorlopig nog voor analoog gaan.

Probeer de One Series van Source Audio eens. Ik heb een LA Lady en die klinkt erg goed. Zowel in band setting als op huiskamer volume.

HaroldA
25 februari 2019, 16:56
Ik ben nog geen goede digitale overdive/distortion tegengekomen Rezzy, nog in pedaalvorm nog in een multi fx. Ik zou ook voorlopig nog voor analoog gaan.

De Boss MS-3 heeft mij aangenaam verrast met de digitale drives.

Brad
25 februari 2019, 17:52
Ik zag die MS-3 2e hands te koop staan. Dus ben ik hem nog eens even ergens gaan uitproberen. Nee vooral die scheurgeluiden vind ik bij nader inzien niet je dat. Jammer want het idee van die Ms-3 is interessant en hij is nog zeer compact ook.

HaroldA
25 februari 2019, 20:31
Ik zag die MS-3 2e hands te koop staan. Dus ben ik hem nog eens even ergens gaan uitproberen. Nee vooral die scheurgeluiden vind ik bij nader inzien niet je dat. Jammer want het idee van die Ms-3 is interessant en hij is nog zeer compact ook.

Natuurlijk vindt heel de wereld ze wel goed, behalve jij.

Jeroenvanhulsteijn
25 februari 2019, 20:37
zvex wah - VL Effects - gp lightstone tube trem

De Zvex gebruik ik als treble boost.
De VL voor rythm en gain boost (solo). De Zvex kan er dan wat extra gain in trappen.
De boost kant van de tube trem staat altijd aan. De gain staat vrij hoog, zodat hij al niet echt meer ultra clean is. Met de Zvex of de VL kan ik er dan makkelijk een randje of wat meer bij in trappen.

De VL is erg dynamisch. Soms heb ik hem op gain boost staan en draai ik de volume knop van de gitaar wat terug om van gain nivo ye wisselen.

Af en toe mis ik wel een high gain fuzz achtig geluid. Om even lekker mee te kunnen spetteren.



Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

telecastermaster
26 februari 2019, 10:21
Probeer de One Series van Source Audio eens. Ik heb een LA Lady en die klinkt erg goed. Zowel in band setting als op huiskamer volume.

+1.

Ik heb hem ook en ben heel tevreden. 40 distortions en overdrives in 1 pedaaltje.
Aan 1 pedaaltje op je plank heb je dus genoeg.

ateng
26 februari 2019, 13:24
Natuurlijk vindt heel de wereld ze wel goed, behalve jij.

Wuhaha dat vindt Brad wel bij meerdere dingen.

ateng
26 februari 2019, 13:25
Op mn pedalboard een TS9 en een SD9 en in mijn rack alleen een Menatone Red Snapper enkel voor boost.

vulvasonic
26 februari 2019, 17:06
Ik heb toevallig zelf een webwinkel en het inwisselen van een VVV bon kost als winkelier maar liefst 10% provisiekosten. Aangezien de marges bij veel muziekapparatuur rond de 15% ligt, zullen niet heel veel muziekwinkels VVV bonnen gaan accepteren.
Dat begrijp ik heel goed, maar ga dan niet met je gezicht op de site van de VVV staan en roepen dat je de bonnen accepteert, terwijl je dat helemaal niet doet.

Maar goed, ik heb een manier gevonden om de bonnen te verkopen en ik had het pedaal gekocht dat ik al zo lang hebben wilde, de Wampler Paisley Deluxe Drive. Dat ene pedaal moest alle andere vervangen. Ik heb 'm getest en man, wat een waanzinnig goed pedaal!!!
Het was het perfecte gain pedaal voor mij, maar niet voor het bandje waar ik 'm hoofdzakelijk in wilde gebruiken. Geloof het of niet, maar dit pedaal was in vrijwel alle opzichten te ruig. Met pijn in mijn hart heb ik dit pedaal, dit wonderschone pedaal teruggestuurd.
En daarvoor in de plaats kocht ik een nieuwe liefde, de Greer Amps Lightspeed. Niet normaal, wat onwaarschijnlijk goed. In werkelijk alle frequentiegebieden werd mijn geluid beter. En de combinatie met mijn Vulvasonic Zone (een soort Z Vex Super Hard On kloon) was al helemaal niet te versmaden.
Alleen...., nu zoek ik nog steeds een toppedaal om mijn solo's op een perfecte manier te boosten. En ik zoek er een Marshall-achtige drive bij. Gewoon voor de smaak, zodat je wat te kiezen hebt. En ik heb er een stuk of vijf op het oog, allemaal met hun eigen voor- en nadelen. Ik ben er nog niet uit.
Maar het idiote is dit: ik wilde downsizen, terug naar één heel goed gain pedaal. Maar ik bevind me nu in een situatie waarin het me niets zou verbazen als ik straks 4 of 5 gain pedalen op mijn bordje heb liggen. Maar goed, alles voor de perfecte sound. :D

miyaru
26 februari 2019, 17:50
Kleine update sinds mijn vorige post in dit topic: Ik gebruik nog steeds mijn Okko Diablo Gain Plus, daarnaast nog een Way Huge Fat Sandwich. Heerlijk, de één voor drive, de ander voor distortion.

rozh
19 maart 2019, 10:05
heb momenteel een zelfbouw fuzzface en box of rock, daarnaast een sugardrive en maxon 808. ik heb van de week nog een zelfbouw tonebender, klon en zendrive besteld hehe.
Ben daarnaast ook nog aan het kijken of ik een plasmapedal en of kingtone duellist wil

mountainman
19 maart 2019, 12:29
Grappig. Ik zie dat ik jaren geleden mijn toenmalige drives hier heb genoemd maar uiteraard is dat al lang weer achterhaald.

Momenteel gebruik ik de CMAT Mods Butah voor low gain overdrive en de Suhr Riot als distortion.

Comfortably Daniel
19 maart 2019, 12:46
Wow! Dacht ik zal eens kijken naar wat er anders is op m'n bordje na een paar jaar...helemaal niks!


16 september 2015 - Best wel een paar...Keeley BD-2, MI Audio Crunchbox, JRockett Archer Ikon, Skreddy Pink Flesh en een RAT.

telerocker
19 maart 2019, 18:42
Ik laat momenteel een board bouwen. Het moet compact en daardoor gaat er een zwik pedalen af, onder meer de Suhr Riot en de Emma Reezafratzitz. Als drive en distortion blijven vooralsnog over: de RR Fat Drive en de Suhr Eclipse. Aan het eind van de keten krijgt de EP Booster een plekje, meer als soloboost.