PDA

View Full Version : Roland Cube 10GX of Fender Mustang I (v2) ?



ferron
23 augustus 2015, 15:14
Hallo Allemaal,

Ik ga volgende week mijn eerste elektrische gitaar kopen en daar hoort natuurlijk een versterker bij!
Ik wil niet al te veel uitgeven aan de versterker en ik zat zelf te denken aan de Roland Cube 10GX of de Fender Mustang I (v2).

Het is dus voor een beginnend gitaarspeler. Ik wil vooral wel heldere 'clean' geluiden, en het volume hoeft zeker niet heel hard.

Ze zijn allebei even duur, maar ik hoor graag of jullie tips hebben over deze aankoop!

Bedankt,
Ferron.

maxdb
23 augustus 2015, 17:28
Zonder twijfel de Cube.
De knoppen van mijn Mustang kraakten binnen een jaar, en geen loop, en fijn afstellen van sounds/effecten alleen op PC, en de tuner is niet prettig.
De voor geprogrammeerde sounds zijn behoorlijk too much.

Dus ik zeg CUBE!
Mijn mede gitarist gebruikt er 1 in de band en er is niet tegenop te knallen :P

Overigens gebruik ik de Mustang alleen thuis, op laag volume is er prima mee te werken, dat wel. Ik gebruik 2 getweakte sounds, 1 crunch en een vet lead geluid, verder geen pedalen ervoor. gewoon spelen ipv knopjes draaien dus
Your choice!

Joost de Ruig
23 augustus 2015, 17:40
Ik heb ze in een shop beide geprobeerd en vind ze vergelijkbaar. Roland heeft natuurlijk al een hele lange ervaring met het maken van betaalbare oefenampjes en daarin een goede naam opgebouwd. De Mustang heeft qua modeling meer versterkertypen en meer effecten. Afgaande op de ervaringen van maxdb lijkt de Roland een goede keuze.

Ps wordt het qua Strat nu definitief de Squier Surfgreen?

ferron
23 augustus 2015, 18:18
Bedankt voor jullie ervaringen.
Ik heb vanmiddag toch de Fender Mustang gekocht, aangezien deze verschillende presets heeft ingebouwd (ipv met een app). Ik ga dan toch voor de veel verschillende geluiden.

De Fender wordt morgen bezorgd. Om hem nou terug te sturen omdat jullie nu toch de Cube aanraden, is misschien ook een beetje overdreven ;)

Wat betreft de gitaar; de surf green Affinity, de HSS variant van de Affinity of een Squier Standard, zoals deze:

http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/squier-standard-stratocaster-cherry-sunburst-rw

Die €80 kan ik er nog wel bijsparen, mocht de standard beter zijn dan de Affinity.