PDA

View Full Version : Optreden op het strand, helppp



gershwin5150
18 juli 2003, 01:32
Hee!
Ik moet volgende week optreden op het strand, en mn basinstallatie moet mee. Nu hoorde ik van iemand dat ik m'n speakers zou moeten invetten ( :???: ) omdat ze anders kapot gaan vanwege de zilte lucht ofzo??
Kan me niet voorstellen dat basspeakers stuk gaan van een half uurtje op het strand staan (behalve dat overal wel zand zal zitten).
Maargoed, heeft iemand tips hoe ik mn spullen heel houd op het strand? En heeft iemand wel is met zn eigen spul op het strand gespeeld?

Grtz Gershwin!

Nocki
18 juli 2003, 07:44
nou heel veel sterkte... door de wind op het strand lijkt het alsof je met heel de band door een chorus een rotovibe en een flanger staat te spelen.
voor je apperatuur is het ronduit slecht en ook voor je gitaar. maar voor een uurtje moet het daar wel tegen kunnen. invetten van je speaers weet ik niks van. ik denk dat dat gewoon onzin is maar weet het niet zeker...

veel succes en sterkte. en na afloop niet drinken maar eerst je spullen veilig opbergen.

Nocki

alhambra
18 juli 2003, 08:53
Volgens mij kan je je basbersterker/box ook gewoon afschermen met plasticfolie/vuilniszak ofzo komt er iig geen zand in.

wietse
18 juli 2003, 09:01
dat van speakers in vetten vanwege de zilte lucht lijkt me heel sterk ,dan zou iederen die aan de kust woont dat doen, en ik heb er nog nooit van gehoord.
afschermen van de speakers kan altijd nog maar kijk eerst eens hoe de wind staat als jullie moeten spelen , blaast de wind jullie vol in het gezicht dan zou afschermen niet verkeerd zijn maar heb je de wind in de rug dan valt het wel wat mee.

Bates15
18 juli 2003, 09:45
Invetten is uit den boze. Dan tast je de integriteit van het structuur aan. Je maakt je conus zacht en dat kan echt niet.

1/2 uur is geen probleem. Als er toch zand in komt even uitblazen. Zoutwater is funest voor ijzer en dus ook voor je componenten, snaren enz. Goed op letten. Je basje schoonwrijven na je optreden is geen slecht idee. Je amp even afnemen is ook goed voor je amp.

En je moet zonnebrandcreme mee nemen.
Je staat al snel een uur in de volle zon hahaha met een optreden van een half uur....

bert k
18 juli 2003, 10:28
Invetten :???: Dan blijft het zand dus goed plakken aan je speakers... Je lijf invetten is een beter idee, als de zon schijnt...

Bates15
18 juli 2003, 12:25
+1

EmgMaster
18 juli 2003, 12:40
+2

Ibanez RuleZ
18 juli 2003, 16:10
+4

harrald (en alter ego, ben schitzofreen :razz: )

Wilson
18 juli 2003, 16:27
+14

marc_o
18 juli 2003, 19:59
Ik doe het niet meer, heb een half jaar lang het zand uit mijn Engl savage zien komen, en als het al zou "moeten" zou ik zelfs overwegen er een zak over te doen of een schermpje voor de wind te zetten.
Maar dat speaker-invet-verhaal is echt belachelijk. Je zou natuurlijk de Speakerset van de tipgever kunnen lenen en er een flesje factor 20 tegenaan kunnen gooien, als het niet werkt komt dat door zijn eigen tip haha! Geen gezeur dus.

bert k
18 juli 2003, 20:06
Ja, dat zand zit echt overal. Wat ik me nu zit af te vragen, of er een zandkorrel bij de spreekspoel in de luidspreker kan komen. In dat geval: poef! weg luidspreker... :-(

gershwin5150
19 juli 2003, 00:55
Sja ik vind het ook een raar verhaal hoor, misschien maar ff een oude speakerkast lenen dan.
Tis overigens wel op een podium hoor, dus ik hoef dat ding niet in het zand te zetten

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 11:49
Ik zou spullen huren. serieus.

basswasp
19 juli 2003, 12:21
Ik zou een zak over m'n versterker gooien. Misschien een slecht geluid, maar dan blijft 't spul in ieder geval heel.

SteavisSmokin
19 juli 2003, 14:04
Volgens mij kan je je basbersterker/box ook gewoon afschermen met plasticfolie/vuilniszak ofzo komt er iig geen zand in.


Ik zou een zak over m'n versterker gooien. Misschien een slecht geluid, maar dan blijft 't spul in ieder geval heel.

Moet je vooral doen een zak over je amp.....kan ie goed zijn warmte kwijt!! :-?

basswasp
19 juli 2003, 15:51
Euhja, ik had dan ook mijn transistor-bastop in gedachten. Die wordt niet erg snel warm. Anders wordt 't dus een hele grote zak of een zak met een gat erin :-?