PDA

View Full Version : Keely Vibe-O-Verb



ErikE
22 augustus 2015, 13:45
Weet niet hoe deze prijstechnisch gaat uitkomen, maar lijkt me een erg lekker pedaaltje! Goeie reverbs en leuke modulation opties.


https://www.youtube.com/watch?v=RfGif5-fMFc

ChazyChaz
22 augustus 2015, 17:56
https://robertkeeley.com/product/vibe_o_verb/

D3nnis
22 augustus 2015, 18:08
Klinkt goed!

Joost de Ruig
22 augustus 2015, 18:30
$149,- (dollar dus) op de website die hierboven genoemd wordt.

Brad
22 augustus 2015, 18:44
Wat ik vooral belangrijk vind is dat zo een pedaal je signaal goed intact laat. Verschillende reverb pedalen halen je attack en de grit weg van je scheurgeluid en maken je sound wazig. Maar hij klinkt in principe erg goed, al vind ik een tone knop op een reverb pedaal wel een goede toevoeging.

vulvasonic
23 augustus 2015, 00:23
Ja hallo zeg, dat komt hier heel goed binnen. Het enige wat je je zou kunnen afvragen is of je al die mogelijkheden, want het is een zeer veelzijdig pedaaltje, überhaupt wel nodig hebt. Als je je eigen muziek schrijft kan het geluid uit zo'n pedaal an sich al een bron zijn van inspiratie en dan betaalt het zich vanzelf wel terug. Als ik me echter probeer te verplaatsen in het brein van een coverband-gitarist, en dat kán ik, want ik behoor inmiddels tot op zekere hoogte zélf tot die categorie, dan moet ik tegelijkertijd concluderen dat ik eigenlijk maar van twee of drie heel simpele galmpjes gebruik maak. En dat dit voor MIJ geldt is natuurlijk niet belangrijk, maar ik denk dat dit voor 99% van de cover-gitarist geldt.
Als dat een conclusie is die ook op jou van toepassing is moet je je gaan afvragen of de prijs voor jou niet in de weg staat. En als ik dan zo vrij mag zijn om voor jou te denken, dan zou dit mijn conclusie zijn: een goed klinkend, maar eenvoudig reverb pedaaltje kun je krijgen voor bedragen vanaf zo'n €90,- Als ik relatief makkelijk €60,- uit de poeplap kan trekken, tsja dan zou ik, zélfs als ik er een ander droompje mee kan verwezenlijken, er geen seconde langer over nadenken en dit pedaal kopen! Ja hoor, net zo makkelijk. Dat andere droompje kan dan vast nog wel één of twee maandjes wachten, toch? :)

vulvasonic
23 augustus 2015, 03:15
Ach sooooo. Wel, ik denk dat dit demootje niet ver af staat van de werkelijkheid. Wat je hoort is een gitaar met een clean geluid en dat vind ik wel zo slim gekozen, omdat iedere vorm van oversturing het geluid enorm kleurt en dat 'verkleuren' kan enorm schelen in het totaalgeluid. Hetzelfde geldt voor het gebruik van externe pedalen. Maakt niet uit welk soort. Elke vorm van verkleuring verstoort een redelijk te noemen beoordeling van het pedaal. Maar een clean geluid, ongeacht de bron van het type versterking, laat zich bij dit soort effecten heel erg redelijk vergelijken, i.t.t. overdrives en distortions of fuzzes, waarbij het in zeer grote mate van belang is of je gebruik maakt van buizen, transistor, of rechtstreeks inprikken op de pc enzovoorts, etcetera, und so weiter....

Ik denk dus dat je een heel redelijk en betrouwbaar beeld hebt van de kwaliteiten van dit pedaal. Er is echter wel degelijk nog een factor te benoemen dat toch serieus van een wezenlijk belang is en daar zullen we blijkbaar helaas naar moeten blijven gissen. Want ofschoon we op een fantastische wijze krijgen voorgeschoteld hoe veelzijdig en hoe subtiel dit geweldige reverb pedaaltje kan klinken, we hebben werkelijk geen flauw idee hoe de reverb zelf en alle subtiele bijgeluidjes zich staande houden in een lekker mupke muziek. Horen we die fantastische galm nog net zo lekker subtiel uitsterven als er een volledige band staat mee te dreunen? En daar bovenop nog een zanger(es) die twee keer zo hard in de mix staat en (meestal) een eigen galm heeft... Het hóórt niet, maar helemaal ongebruikelijk is het niet dat twee galmpjes, zeker als ze beide relatief extreem aanwezig zijn, elkaar gigantisch in de weg zitten en dat het zelfs een geheel eigen leven gaat leiden. En dát is iets wat zelfs in een test als deze, waarbij gekozen is om alles te laten horen in een volledig cleane setting, onmogelijk te beoordelen is. :)