PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van mijn zelfbouw wondertjes?



Wouter J
18 juli 2003, 00:50
Ik heb drie foto's van door mijzelf gebouwde gitaren en ik wou graag weten wat jullie van ze vinden.

Mijn Tele Paul.
http://community.webshots.com/photo/81675393/81676229hSsZoP

Mijn Tele Mini V (ookwel het "Pizza stuk")
http://community.webshots.com/photo/81675393/81676535fOrjyp

en last but far from least mijn "Super Ricky"
http://community.webshots.com/photo/81675393/81677485pBZhEP

SonicDeafMonkey
18 juli 2003, 00:58
je moet een link geven naar je public album, niet je acount ;)

Wouter J
18 juli 2003, 00:59
je moet een link geven naar je public album, niet je acount ;)

Oeps.... :oops:

Al gecorrigeerd. :)

SonicDeafMonkey
18 juli 2003, 01:07
ik vind de LP erg jammer van die felle vlek in het midden, en ik zou de headstock een bijpassende kleur geven

ik vind dat KRAMER driehoek design echt helemaal niks, maar de reverse tele neck staat wel goed bij een "echt"V of RR ontwerp.

Ik vind de bas prachtig! niks aan veranderen!

Wouter J
18 juli 2003, 01:12
ik vind de LP erg jammer van die felle vlek in het midden, en ik zou de headstock een bijpassende kleur geven

ik vind dat KRAMER driehoek design echt helemaal niks, maar de reverse tele neck staat wel goed bij een "echt"V of RR ontwerp.

Ik vind de bas prachtig! niks aan veranderen!

De Kramer Gorky Park heeft een evenweidige Driehoek vorm. mijn pizza stuk is meer een Gibson V zonder de punten.

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 01:31
je pizza is leuk! de rest vind ik lelijk

urezna
18 juli 2003, 10:02
die Ricky is mooi!
de rest doet me niet veel...

Harry
18 juli 2003, 10:19
het is wel knap werk, over smaak valt te twisten.

robpeters87
19 juli 2003, 16:54
Het spijt me maar ik vind aleen de bas prachtig die twee gitaren vind ik echt niks als ze goed klinken zal het wel goed zijn maar.. ze zien er nou niet echt super uit.. het idee is overigens wel super creatief..

robpeters87
19 juli 2003, 16:57
het zou mischien wel een vet vage sound geven als je nog een humbucker in je tele paul zou weten te prutsen (het is maar een idee geen idee of het kan)

Theije
19 juli 2003, 17:42
Ik vind het knap dat je al die planken zelf hebt gebouwt daar neem ik m'n petje voor af, maar het zijn niet bepaald moeders mooiste he?! :D

BLOK182
19 juli 2003, 19:05
+ 1 (al is de ricky wel cool)

Wouter J
19 juli 2003, 23:27
het zou mischien wel een vet vage sound geven als je nog een humbucker in je tele paul zou weten te prutsen (het is maar een idee geen idee of het kan)

Kijk eens wat beter, dat brug element is een hotrail. dus er zit al een humbucker in.

michielv
20 juli 2003, 13:00
Geinig, die telepaul. Toevallig had ik een vergelijkbaar idee met een oude LP jr body die ik jaaaaaren geleden eens gebouwd heb. Alleen wilde ik er een charvel/jackson-achtige hals opzetten, maar ja, het is maar wat je over hebt he ;-)

Wat voor hout heb je gebruikt voor de body? De mijne is gemaakt uit
meranti kozijnen die ik eens uit een afval container gehaald heb. Was wel
30 jaar oud dus mooi uitgewerkt :D De vader van een kennis van me
had een vlakbank en die heeft er toen een mooie vlakke plaat van weten
te maken.

Het valt me ook op dat je voor beide gitaren een tele brug hebt gebruikt. Is dat iedere keer dezelfde geweest of heb je daar een grote voorraad van? :D

sash
25 januari 2004, 02:15
Sorry, maar vind ze niet mooi. Die telepaul lijkt kwam vorm ook niet helemaal te kloppen.

De Ricky is verder nog wel te pruimen.

Javaca
25 januari 2004, 12:37
Vooral die Ricky is mooi.

De telepaul ging je toch overspuiten in three-tone-sunburst?

Stratman70
31 januari 2004, 20:42
Ik vind het lillike gitaren! Sorry hoor, maar ik denk dat als je dan toch zo handig bent DAT je een gitaar zo zelf in elkaar kan zetten, dat je dan ook handig genoeg bent om er iets mooiers van te maken.

Maar....respect: ik vind het wel grappig en goed wat je goed! Maar over smaak moeten we het verder maar niet hebben dan, oké? :wink:

Shaggy
15 maart 2004, 08:21
IK VIND DIE 'WHAT WAS I THINKING" gitaar wel grappig ..

m^rton
21 maart 2004, 20:03
Die pizza lijkt wel een onbewerkt stuk hout van de dump, maar die bas vind ik erg mooi.
Heb je de halzen ook zelf gemaakt?

amon
22 maart 2004, 22:57
die bas is de enigste die ik echt mooi vind. alleen nog jammer dat je daar een slagplaatje onde de snaren hebt gedaan (tussen neckpu en neck dus).

RS-Rik
24 maart 2004, 19:10
Allemaal lelijk, maar dat is mijn mening

Ik zou vooral proberen ze een andere finish te geven, die teleP ziet er echt wazig uit.

En is de body van die V niet een beetje klein? Je hebt wel een leuke thrash gitaar zo.

De vorm van de telepaul vind ik wel mooi