PDA

View Full Version : Death - Zombie Ritual Vocal + gitaar cover



Jasper.
21 augustus 2015, 21:18
Weer eens snel wat in elkaar geflanst.
Voor de eerste keer ook vocals opgenomen. Redelijk gelukt denk ik met alleen een SM58 clone op een standaard. Maar voor de volgende keer is misschien een pop-filter en misschien een andere mic wel handig. Zat best wel wat microfoon rumble in.

Gitaren zijn beide in 1 take gedaan en solo geïmproviseerd. Had niet zo'n zin die te leren. Fender mustang rechtstreeks via usb in garageband. Vind het nog best ok voor zo'n goedkoop ampje.

Maar vooral tips mbt vocals zijn welkom. En misschien ook wat tips mbt de mix enzo. Ik wil me eens wat verdiepen in geprogrammeerde drums en dan misschien binnenkort met de band eens wat nummers opnemen (we zitten zonder drummer tegenwoordig..)


https://www.youtube.com/watch?v=BpbqXdwgDxI

HouseMetalJazz
21 augustus 2015, 23:08
Strak rechter handje! Zang is niet te horen, maar misschien hoort dat zo in het genre.

Als je Steve Vai was geweest had je die ventilator hard aangezet, maar ik schat in dat je niet zo van de 'jaren 80 nichtenrock' bent...;-)

Cageman
21 augustus 2015, 23:33
Ben jij dat dus ook op zang, is het de zanger van je band of ben jij ook de zanger van je band? De zang lijkt me degelijk gedaan; een goed basisgeluid in ieder geval. Mag van mij wel meer variatie in het stemgeluid, dat wel. Ook zou ik de zang iets breder maken in het stereogebeuren. Spoor verdubbelen en beetje pannen of zo. Voor de rest allemaal prima strak gedaan :).

duckman
22 augustus 2015, 05:05
Goed gespeeld en de opname klinkt ook prima voor non studio.

Fusion
22 augustus 2015, 09:07
Ha! Death nog diverse malen live gezien tijdens Leprosy tour, Human, ITP tours etc. Je stem lijkt niet op Chuck, maar hij is wel lekker. Je gitaarspel is ook fijn, lekker beheerst strak handje. Gaaf!

Jasper.
22 augustus 2015, 16:29
Bedankt! Het strak spelen is iets waar ik eigenlijk altijd mee bezig ben. Is voor mijn gevoel nog veel belangrijker dan goed kunnen soleren. Dus mooi om te horen.

Ik probeer ook niet als chuck te klinken. Best lastig voor mij. Ik probeer 'makkelijk' te zingen terwijl het wel goed klinkt. Het origineel heeft ook niet heel veel variatie qua stem. Maar het is en blijft natuurlijk death metal haha. Daarin moet je het niet echt van de variatie in het stemgeluid hebben (Hoewel een Peter Tagtren van Hypocrisy dat nog aardig weet te doen imo).

De vocals heb ik niet te hard gezet omdat je anders nog veel meer noise hoorde. Heb het met een low cut er nog redelijk uit weten te halen. Maar dat was nog vrij lastig. Heb voor de mic een eq preset gebruikt van garageband zelf. Dat is iets wat ik erg lastig vind. Het eigen stemgeluid en de eq daarvan instellen. Maar zal eens wat proberen. Hoewel distortion er op zetten wel wat als cheaten voelt (of je moet het weer zo overdrijven dat het een effect word zoals bij bijv. Toxic Holocaust).

zoldergitarist
23 augustus 2015, 10:09
Jezus mooie gitaar sound zeg ! Welke effectenbak/distortion gebruik je of is het een softwarematig iets?
De zang heeft wel een snik:seriousf:

Jasper.
23 augustus 2015, 17:59
Fender mustang 1 via usb in de pc. 100 euro versterkertje haha.

Snik?

D3nnis
23 augustus 2015, 18:22
Goed gedaan.
Heb meteen inspiratie wat ik eens zal spelen (zit in een "wat zal ik nou eens doen" periode), thanks.

Dutch66
25 augustus 2015, 09:05
Kijk hier word ik vrolijk van,

Goeie kop, goeie plank, goeie sound...

Er is hoop voor de toekomst zo blijkt!

Jasper.
25 augustus 2015, 12:03
Bedankt! En dat met een 100 euro ampje :D

zoldergitarist
9 september 2015, 14:01
Snik?[/QUOTE]

Iets emotioneels bedoel ik, dus niet..
Gitaarwerk is niets mis mee.

Jasper.
11 september 2015, 12:12
Oh zo haha. Death metal is ook niet echt bedoeld om emotioneel te zijn :p