PDA

View Full Version : HNGD - Gibson Les Paul Studio '08



Feter
20 augustus 2015, 09:29
Vanavond ga ik hem ophalen, maar ik wil het toch al even delen! :D

http://i.marktplaats.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/V2oAAOSwHnFVyuzG/$_85.JPG

Over de studio's heb ik veel goeie dingen gelezen en aangezien de prijs niet zo Gibson-ig is had ik hier mijn zinnen op gezet.
Ik wilde het liefst geen nieuwe studio, die hebben namelijk dat afschuwelijk g-force systeem en geen slagplaat.
Vanavond dus ophalen en dan nog wat IRL foto's :cooler:

Stoffel43
20 augustus 2015, 10:19
Min-e-tune, G-force, ben ik ook geen voorstander van. Het voordeel is wel dat je zo'n ding probleemloos kan verwijderen en er dan een stel goeie tuners op kan zetten. Heb ik ook gedaan met m'n SG. Niks van te zien.
Alvast gefeliciteerd met die knappe LP! Mooi, mooi!! 😛

Montecristo
20 augustus 2015, 12:41
Gefeliciteerd, zijn erg fijne gitaren (zeker voor het geld wat ze toen kostte).

Joost de Ruig
20 augustus 2015, 13:00
Strakke plank. Enjoy!

Feter
20 augustus 2015, 13:53
Die min-e-tune is inderdaad het zelfde waardeloze systeem. Ik snap dat echt niet.
Het ziet er nog vreselijk uit ook.

Ik zit er wel aan te denken om de zwarte plastic delen door creme kleurige te vervangen. En de knoppen ook door gouden te vervangen.
Ala onderstaande:

http://www.sheltonsguitars.com/images/2008/8-12-08/gibson%20les%20paul%20studio%20wr/big/big%20gibson%20les%20paul%20studioDSCN3100.jpg

Joost de Ruig
20 augustus 2015, 13:57
Ik zit er wel aan te denken om de zwarte plastic delen door creme kleurige te vervangen. En de knoppen ook door gouden te vervangen.

Dit zou zeker een fraaie optie zijn. Veel mooier!!! En wat betreft dat belachelijke tunersysteem: Les zou zich omdraaien in zijn graf.....

Feter
20 augustus 2015, 14:01
Mooi dan ben ik toch niet de enige die daar zo over denkt :D
Vind de combo met creme veel mooier dan met dat zwart.

Ik denk inderdaad dat Les z'n arm eraf zou trekken en de bedenkers van dat systeem er mee in mekaar zou slaan.

Dutch66
20 augustus 2015, 14:21
Nou dat denk ik niet..

Les Paul was bovenal pionier op tal van gebieden waar je dat niet zo gauw zou verwachten.
Alles kon beter in zijn optiek. Ik denk dat hij best te porre zou zijn geweest voor een auto-tune LP.

Ik denk wel dat hij stiekem in z'n vuistje zou hebben gelachen hoe Gibson inmiddels toe is aan
het zoveelste 'nog-net-ff-niet' systeem. Eigenlijk een beetje zoals die keer dat ze hem belde dat
een solid body gitaar misschien toch wel een goed idee was..

Edit: verder wel een mooie plank trouwens, congratz alvast..

Feter
20 augustus 2015, 14:41
Daar heb je opzich ook wel gelijk in maar ik kan me niet voorstellen dat Les trots zou zijn om het huidige systeem.
Hij zou niet iets hebben gezegd als: "Zwarte doos op de headstock? Ja lijkt me prima!" (ff heel zwart wit natuurlijk)

Tupelo
20 augustus 2015, 15:15
Ik houd niet van LP's, maar dat kleurtje vind ik wel lekker, congrats.

Feter
20 augustus 2015, 16:29
Nou oke... :(
Heb nog een strat staan ook en binnenkort een vette custom telecaster :D

Kleur ben ik inderdaad ook wel content over.

vulvasonic
20 augustus 2015, 17:15
Van harte gefeliciteerd met een mooie gitaar. :)

episua
20 augustus 2015, 17:22
Gefeliciteerd alvast!
Goede keuze, zo'n iets oudere studio zonder de robot tuners.
Nou kan je die auto tuners er altijd weer afhalen maar wat ik misschien nog wel erger/dommer vindt is de topkambreedte van 46mm!
Daar doe je verder weinig aan helaas.

telerocker
20 augustus 2015, 19:20
Mooie plank, gefeliciteerd. Met creme pickuprings and slagplaat ziet er ineens een stuk duurder uit.

Feter
20 augustus 2015, 21:12
Haha dat zelfde gevoel kreeg ik ook.
Het contrast is veel beter dan

Feter
20 augustus 2015, 22:58
Heb hem dus opgepikt en speelt op zich super!
Alleen... merk ik dat ik met bends veel sneller snaren " dubbel " pak, is dat gewoon een kwestie van wennen?
Heb altijd op een 60s strat gespeeld met een 7,25 radius.

vulvasonic
20 augustus 2015, 23:28
Dat is best apart. Meestal zijn het de vintage Fender jongens die vrijwel alle snaren tegelijk opdrukken vanwege die 7.25" radius. :D
Op zich maakt dat ook geen reet uit, toch? Ik bedoel, als je de snaar maar ver genoeg opdrukt kom je automatisch enkele andere snaren tegen. Op z'n minst één. Of druk je je nagel onder de snaar door (heb ik ook lang gedaan)?

marco v
20 augustus 2015, 23:47
Mooie gitaar, gefeliciteerd. Tsja 2014(lelijke fret-inlay) en 2015(waar zal ik eens beginnen) hebben voor de puristen nou niet echt iets geweldigs voortgebracht. Crèmekleurige pickuprings en slagplaat zal hem mijnsinziens idd nog mooier maken.

Feter
21 augustus 2015, 11:02
Dat is best apart. Meestal zijn het de vintage Fender jongens die vrijwel alle snaren tegelijk opdrukken vanwege die 7.25" radius. :D
Op zich maakt dat ook geen reet uit, toch? Ik bedoel, als je de snaar maar ver genoeg opdrukt kom je automatisch enkele andere snaren tegen. Op z'n minst één. Of druk je je nagel onder de snaar door (heb ik ook lang gedaan)?

Ja nou ja, ik bende juist super easy op die radius. Met 2 vingers bende ik dan en met m'n wijsvinger dempte ik de bovenste snaar.
Maar op die Gibson gaat dat minder soepel :(
Ik ben een geval apart denk ik...

@marco v: Thanks! Klopt, de reden dat ik ook absoluut geen nieuw model wilde, ik snap ook niet waarom ze daar tevens de slagplaat weg hebben gelaten.
De crèmekleurige parts zijn ondertussen besteld!

deefke666
21 augustus 2015, 12:01
Van harte met je nieuwe gitaar,
daar ga je veel plezier aan hebben.

En inderdaad veel mooier met de plastic parts in creme, veel meer mojo

Feter
21 augustus 2015, 14:39
Versturen die ene beetje rap, guitarsupplies?
Dan kan ik misschien van het weekend een foto plaatsen van de upgrade!

Feter
31 augustus 2015, 11:29
Nu weet ik dat er een hoop mensen enkel goeie ervaringen heb met Guitarsupplies maar het was voor mij de eerste keer dat ik hier iets bestelde en ik ben op z'n zachts gezegd niet tevreden.

Donderdag om 1u besteld, alles stond op voorraad en er stond vermeld dat wanneer dit het geval is (en uiteraard de betaling binnen is) de bestelling meteen verwerkt wordt.
Uiteindelijk maandag nog niks ontvangen of gehoord, dus even een mail sturen.

Dinsdag nog geen reactie op mijn mail dus belde ik maar even.
Antwoord van John was dat er één speedknop niet op voorraad was.
Geen probleem, dat kan gebeuren maar ik had het wel fijn gevonden als dit even per mail gemeld was.
En ook een reactie op mijn mail had ik op prijs gesteld.
Maar goed niks aan te doen dus even geduld nog, hij vertelde me met "zekerheid" dat ik vrijdag m'n spullen zou ontvangen.

Goed vrijdag.. Niks binnen?
Hmm toch nog even een mailtje sturen.
Hierop was het antwoord dat het vandaag (vrijdag) met de post mee was gegaan.
Niet volgens afspraak maar oke, ik kan me er nog bij neer leggen (ook al was ik best geïrriteerd) dat een webshop in je eentje runnen niet altijd vlekkeloos gaat.

Zaterdag dan eindelijk alles ontvangen.
Dus maar eens monteren, niet dus...
Van alles wat ik besteld had, paste enkel de speedknoppen.
Bij de slag plaat kwam het gat bij de bovenste humbucker (voor de schroef) niet overeen, het scheelde 5mm!
Ook zat er behoorlijk wat ruimte tussen de slagplaat en de humbuckers.
De openingen van de pickup ringen waren ook te klein, waardoor deze dus niet pasten.
De switch tip was ook veel te klein voor de schroefdraad.
Het ronde afdekkapje aan de achterzijde was te groot en paste er dus niet in.
En het afdekkapje aan de achterzijde voor de schakelaars week compleet af van de originele vorm...

Het is niet origineel, oke het kan hier en daar iets afwijken, maar dit leek wel alsof ik voor een compleet andere gitaar spullen had gekregen.

Gelukkig doet hij niet moeilijk over retourneren (daarvoor dan weer complimenten) maar excuses had ik op z'n minst wel verwacht.
Jammer dat dit mijn eerste keer met Guitarsupplies moet zijn.
Dus dan maar op zoek naar originele creme kleurige delen en de slagplaat en afdekkapjes maak ik zelf dan maar.

Het is ook niet mijn bedoeling om hier nu op Guitarsupplies af te geven maar ik wilde wel even m'n ervaring delen.
Want ik vind het jammer omdat ze ook andere onderdelen hebben die ik zou willen bestellen voor projecten maar dit weerhoudt met er toch wel van.

Dutch66
31 augustus 2015, 13:23
Ik begrijp je teleurstelling hoor, komt 't eindelijk binnen, denk je lekker te gaan knutselen..., WTF?

Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat (bv) de pick-up ringen niet passen, het is toch een stock LP Studio?

humbucker
31 augustus 2015, 13:35
Tja... Lijkt me erop dat je dan gewoon niet de juiste onderdelen besteld hebt?

Feter
31 augustus 2015, 13:50
Het is inderdaad een stock studio dus ik snapte het ook niet goed.
Ik had inderdaad liever gehad dat ik zelf de verkeerde spullen had besteld, geef liever mezelf de schuld namelijk.
Maar als je een Les Paul afdekplaat besteld mag ik toch verwachten dat deze dan ook voor een Les Paul is?

Tuurlijk, het is niet origineel dus afwijkingen heb je. Daar stond ik in het begin al bij stil.
En zelfs iets veilen zodat het beter past, ook geen probleem.
Maar totaal andere maten lijkt me niet de bedoeling?
Nu ik er zo aan denk, wellicht even met foto's nog mee geven aan John dan zou die z'n leverancier er op aan kunnen spreken

Ik moet de spullen nog retourneren, ik zal vanavond even een fototje maken van bijv. de backplate.

Erik de Perik
31 augustus 2015, 17:28
Je hebt toch niet per ongeluk een Chibson gekocht hè? :cheerup:

Feter
31 augustus 2015, 20:37
Hahaha nee dat is 100% zeker niet zo