PDA

View Full Version : Acoustic 220 gaat op half vermogen vreselijk clippen..



Dutch66
20 augustus 2015, 09:20
Bij ons in de ruimte staat een oud Acoustic 220 bas setje, welke na jaren trouwe
dienst gisteren plots de geest gaf. Op zich niet zo gek, aan alles komt een keer
een eind, maar we twijfelen een beetje of reparatie nog wel zinvol zou zijn.

Op zich functioneert de head nog prima, maar op zeg half vermogen begint
begint de versterker vreselijk te 'clippen'...

Eigenlijk hadden we al besloten het setje 'as is' via marktplaats van de hand
te doen, maar ja dat beteuterde smoeltje van onze bassist ....

Wat is nu wijsheid in deze?

Gearjunkie
20 augustus 2015, 10:46
Even een man met verstand van zaken laten adviseren, Waarbij je niet gelijk veel onderzoekskosten kwijt bent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bernardduur
20 augustus 2015, 10:46
In mijn ogen altijd fixen! Ik verwacht dat de filter caps gewoon op zijn waardoor hij het niet trekt op hogere volumes.

Voordeel van fixen is dat je hem later altijd voor meer kan verkopen, als werkend :)

cluseau
20 augustus 2015, 12:29
....Wat is nu wijsheid in deze?

Eerst eens vermogen METEN. Misschien is er wel een heel andere reden voor de verminderde waarneming zoals te lang in een band spelen :hide:


Maar serieus, de klacht hoor ik wel vaker en op dit moment staat er zelfs een 320 hier met die klacht. Toch komt het vermogen van deze amp boven fabrieksspecificatie dus het probleem ligt ergens anders.

Dutch66
20 augustus 2015, 13:55
Helaas, in dit geval is er echt sprake van een (plotse) flinke daling in vermogen,
eigenlijk hoorde we 'm helemaal niet meer, best lekker zo, dacht ik nog.. :seriousf:

Misschien dan toch maar (laten) repareren, ik overleg het volgende weel wel even.

Bedankt weer voor de reacties mannen, word vervolgd.

cluseau
20 augustus 2015, 14:00
Helaas, in dit geval is er echt sprake van een (plotse) flinke daling in vermogen.......


Kijk dan eens in de jack's van je speakerkabel :ok:

Dutch66
20 augustus 2015, 14:32
Kijk dan eens in de jack's van je speakerkabel :ok:

Ik denk dat we alle voor de hand liggende dingen wel geprobeerd hebben, maar laat ik voor
de zekerheid alles nog een keer goed checken.

Mocht het een lullige jack zijn, dan eh...., nou ja dan verzin ik nog wel wat...