PDA

View Full Version : Ibanez JEM7VWH



danielblikman
17 juli 2003, 22:46
Ik zit te denken om een Ibanez JEM7VWH te kopen. Enige probleem is dat ik niet weet of deze gitaar lekker speelt. Geen enkele gitaarwinkel hier in de buurt heeft 'm staan, vandaar mijn vraag of iemand ooit op deze gitaar gespeeld heeft. Zo ja, wat vond je ervan?

Het uiterlijk van de gitaar is perfect, vind ik, nu wil ik alleen nog ff weten of ie lekker speelt, en dan puur qua nummers van Vai en Satriani, niet van die zware riffs. Daarvoor heb ik een Jackson Rosswell Roads :D

Anders Destium
17 juli 2003, 22:49
Het hangt er vooral van af of je de dikte van een Jem-neck prettig vindt (hij is 19mm dik en best wel rond). Ibanez staat bekend om zijn uitstekend spelende halzen, het is een tijd terug dat ik op een 7vwh heb gespeeld maar hij viel me absoluut niet tegen. Op vrijwel elke prijzige Ibanez heb je het gevoel dat hij vanzelf speelt, anders dan op sommige les pauls.

urezna
17 juli 2003, 23:25
yep, das ook mijn ervaring, ongeacht of de hals nou dik of dun is, de betere Ibanez lijkt gewoon altijd lekker te spelen.
ik heb 3 ibbies, met halzen van superplat 17 mm tot redelijk dik 21 mm @ nut, en ze spelen allemaal erg goed, ik weet niet waarom, maar het is zo....!

en ik heb ook een JEM gehad (jem7bsb), die zat er qua dikte ergens tussenin, maar spelen....! je krijgt bijna het gevoel dat je zelf nix meer hoeft te doen, het lijkt als vanzelf te gaan :-)

Wilson
17 juli 2003, 23:26
uitproberen is de enige manier om er echt achter te komen, het is toch altijd persoonlijk....

danielblikman
17 juli 2003, 23:34
Ik zou 'm graag proberen, maar dan zou ik 'm eerst moeten bestellen...en om dan alsnog te zeggen dat ik 'm niet wil kan ik moeilijk maken. Gitaar kost hier €2250 en wordt niet vaak verkocht (understatement)

Wilson
17 juli 2003, 23:39
hier in amersfoort, heeft kees dee er een staan, ik weet niet of het een reisje waard is... Je kunt er altijd wel een ergens proberen, waarschijnlijk ook wel dichter bij jou in de buurt, goed zoeken!

Anders Destium
17 juli 2003, 23:40
Probeer eens www.ibanezrules.com om een wellicht gunstigere prijs te krijgen. Hij wordt dan door een Amerikaan voor de Amerikaanse prijs verkocht (we hebben een gunstige dollarkoers...), reken alleen wel 25+ bovenop de prijs die Rich Harris geeft.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je in de buurt een winkel ala Just Music in Leiden hebt kun je via die winkel een gitaar vrijblijvend laten binnenkomen als je serieus geďnteresseerd bent. Just Music ligt tegenover station Leiden en is dus vanuit de Randstad erg goed bereikbaar. Als je op deze manier werkt kun je hem tenminste uitproberen voordat je je in het diepe stort. Qua bespeelbaarheid kun je als je in de mogelijkheid bent prestige Ibanezzen proberen of andere Signatures met hoge serienummers (bijv JS-1000) ,allemaal richting E2000 prijsklasse)

Texter
18 juli 2003, 03:21
Een 7VWH speelt als een droom trouwens...

burt
18 juli 2003, 21:13
Geheel overbodig natuurlijk, maar laat ik nog eens een keer www.jemsite.com zeggen. De 7VWH wordt door veel mensen als de op 1 na fijnst-spelende Jem gerekend. Als je de coat van de hals af schuurt heb je qua speelbaarheid ongeveer een Jem10 zonder scallopped frets.

Ik zou er zeker ooit een willen hebben. Hij ziet er ook onwijs cool uit!

Texter
19 juli 2003, 03:25
Dude de 7VWH heeft wel scalloped frets...de 10 heeft er geen of wel?

burt
19 juli 2003, 12:36
Hooh! Inderdaad... zonder moet met zijn: Als je de hals schuurt heb je een 10 MET scalloped frets.

Sorry...

Texter
19 juli 2003, 12:38
Het zij je vergeven... :D

Jay Cal
19 juli 2003, 12:45
Ze spelen absoluut super. Een vriend van me heeft er 1 (supernetjes afgesteld) en die speelt magisch!

De enige reden dat er hier geen aan de muur hangt is de enorme "Elvis-Look" met dat wit en goud. Het is de lekkerst spelende en klinkende JEM, zou het dan toch komen door dat ebbenhouten fretboard(?), maar qua looks vind ik hem de lelijkste.

Greetz!

Soulflyhigh
19 juli 2003, 13:33
Ik zou 'm graag proberen, maar dan zou ik 'm eerst moeten bestellen...en om dan alsnog te zeggen dat ik 'm niet wil kan ik moeilijk maken. Gitaar kost hier €2250 en wordt niet vaak verkocht (understatement)
Ik zie dat je in Duitsland woont. Ik weet niet precies waar maar volgens mij als je Musik Produktiv gaat kijken dan hebben ze er vast wel een paar.
suc6 ermee.

danielblikman
19 juli 2003, 21:42
Musik Produktiv heeft ze wel op hun site staan, maar niet in de winkel hangen. Ben er 3 maand geleden voor 't laatst geweest, kan zijn dat ze 'm nu wel hebben hangen, maar Ibbenburen is nog wel een eindje rijden....en m'n Audi 2.3 Coupe is nou niet de zuinigste auto :-D
Ik zal eens kijken wat ik hier in Wierden kan regelen...heb al 'n beetje geinformeerd en met inruil van m'n Ibanez RG270DX zou ik zo'n 1500 Pleurootjes erbij moeten doen...valt me hard mee, dus binnen niet al te lange tijd zal ik de trotse eigenaar zijn van een Ibanez JEM7VWH!!! :-D

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:45
Ik zie dat je in Duitsland woont. Ik weet niet precies waar maar volgens mij als je Musik Produktiv gaat kijken dan hebben ze er vast wel een paar.
suc6 ermee.

Gronau ligt vlakbij Enschede, net over de grens dus

Anders Destium
19 juli 2003, 22:22
Ze spelen absoluut super. Een vriend van me heeft er 1 (supernetjes afgesteld) en die speelt magisch!

De enige reden dat er hier geen aan de muur hangt is de enorme "Elvis-Look" met dat wit en goud. Het is de lekkerst spelende en klinkende JEM, zou het dan toch komen door dat ebbenhouten fretboard(?), maar qua looks vind ik hem de lelijkste.

Greetz!

Hij klinkt zo lekker omdat hij van alder is én een ebben fretboard heeft :wink: Alder KICKS ASS! Ik moet toch echt wachten tot ik afstudeer voor ik me op zoeen mag trakteren (ik heb mezelf er een beloofd :D )