PDA

View Full Version : VOX AC10c1



Input79
19 augustus 2015, 21:08
Wie heeft al ervaring met dit versterkertje...
Lijkt me leuk die 10w voor thuis en opname...
Heb al een 40w buizenbak van fender (overkill thuis) en een 5w epiphone buizenbak (net iets te licht)
Dus nu wel serieus aan het kijken naar deze vox. De nighttrain heb ik al gehoord en is niet echt mijn ding ...

Montecristo
20 augustus 2015, 07:48
Ik heb hem nog niet kunnen testen, maar die amp heeft wel mijn interesse. Naast het volgens mij goede geluid vind ik vooral het formaat en gewicht interessant.

AC10: 12,3 kg - 41 cm x 52 cm x 21 cm
AC15: 22 kg - 45,6 cm x 60,2 cm x 26,5 cm

Hij heeft daarmee bijna dezelfde afmetingen als de Class 5, wat naar mijn mening een ideaal formaat is voor 10". Ik hoop alleen dat de tube lay-out wat slimmer is dan de Class 5.

Tonton
20 augustus 2015, 09:06
Mooie amp!

deze review al gezien?
ze zijn er lyrisch over! "one of best sound in this room"
tis wel een beetje high gain video, de strat stukjes zijn wat lower gain.

10W buizen is trouwens serieus hard voor thuis
je kunt ooit de speaker nog upgraden trouwens.


http://www.youtube.com/watch?v=RrQ3BPzGNzI

Proguitarshop ook al een review
maar daar klinkt vaak alles goed...die Andy kan trouwens ook serieus lekker groovy spelen


http://www.youtube.com/watch?v=xw-KWn0hLgk

Montecristo
20 augustus 2015, 10:13
10W buizen is trouwens serieus hard voor thuis


Er zit een master volume op, dus dat mag geen probleem vormen.

Outrage
20 augustus 2015, 10:31
Bij Andertons staat er een review van de AC4, en op het eind sluiten ze die aan op een 4*12. Dat klonk op yt serieus overtuigend! Ik ga ervan uit dat de AC10 dat ook kan, dan is die AC10 in heel wat situaties bruikbaar.

Montecristo
20 augustus 2015, 11:34
Bij Andertons staat er een review van de AC4, en op het eind sluiten ze die aan op een 4*12. Dat klonk op yt serieus overtuigend! Ik ga ervan uit dat de AC10 dat ook kan, dan is die AC10 in heel wat situaties bruikbaar.

In die YT demo van Anderton's van de AC10 sluiten ze hem ook aan op een externe cab richting het einde van de video.

Mitch
23 augustus 2015, 22:27
Ik ben benieuwd. De AC4TV serie was echt een stuk speelgoed, maar de AC4HW was een serieus lekker klinkend klein combo. Als de 10 in die richting zit maar dan betaalbaarder hebben ze een leuk alternatief voor de AC15.

Input79
27 augustus 2015, 21:02
Eerste impressie... Heldere , lekkere klank.... En luid genoeg voor thuisgebruik...

Mitch
27 augustus 2015, 22:38
Geprobeerd of gekocht?

Input79
28 augustus 2015, 02:43
Gekocht. Maar nog maar 10 minuten kunnen testen....

Mitch
28 augustus 2015, 21:27
Nou, houd ons op de hoogte na de volledige inwijding :)

Joost de Ruig
28 augustus 2015, 21:35
Gekocht. Maar nog maar 10 minuten kunnen testen....

Om kwart voor drie 's nachts? Zullen je buren blij mee zijn geweest ;)

Input79
29 augustus 2015, 20:49
Om kwart voor drie 's nachts? Zullen je buren blij mee zijn geweest ;)

Nee nee
Om kwart voor drie 's nachts postte ik dat bericht ... Het uit de doos halen en inpluggen was in de vroege namiddag .... Daarna terug gaan werken en pas bij nachte aan het forum gedacht.

guitarguru
19 september 2015, 16:50
Ben erg benieuwd naar gebruikers ervaringen.. Ben na een drumuitstapje weer toe aan wat gitaarspelen, en was altijd wel zeer te spreken over de Vox sounds. Dit lijkt op papier een ideaal ding qua sounds, gebruiksmogelijkheden en gewicht. Wie?

guitarguru
18 oktober 2015, 20:45
Had op goed geluk de ac10 besteld. Hele fijne sound, zowel clean tot behoorlijk vervormd. Ideaal voor thuis of in de studio. Heb hem meegenomen naar een jamsession, maar naarmate de avond vorderde werd het duidelijk dat de amp het net niet ging trekken, onversterkt dus. Hele toffe amp als het niet knalhard hoeft. Best veel laag en bruikbare reverb. Weinig instelmogelijkheden maar soit..
Heb hem teruggestuurd en een AC15C1 terug laten komen. Voor 159 euro erbij, veel meer instelmogelijkheden, tremelo, treble cut, grotere speaker, meer vermogen, standby. Alleen dat gewicht.... AC10 weegt slechts 12 kilo itt zijn 22 kilo wegende grotere broer. Voor een serieuze stage amp moet je toch m.i. naar een AC15 of hoger kijken.

Brad
19 oktober 2015, 03:24
Of een Sessionette kopen