PDA

View Full Version : Kant en klare topkam?



purplejohn
19 augustus 2015, 14:24
Heyo,

Iemand een idee waar ik een topkam kan kopen die al voorbewerkt is voor een 012 setje? Ik kan het niet vinden....

Joost de Ruig
19 augustus 2015, 14:42
Euhh voor wat voor type gitaar? grafiet? breedte?

Feter
19 augustus 2015, 15:31
Wat bedoel je precies met voorbewerkt?
Dat de groefjes er al inzitten en dan zelf nog verder uitgroeven?
Als je gitaar al wat ouder is zou ik het (mits je het zelf kan) door een gitaarzaak/ luthier laten doen.
Een topkam die meteen perfect is voor je gitaar is redelijk zeldzaam.

purplejohn
19 augustus 2015, 15:35
Ja, dat bedoel ik eigenlijk. Het is voor een strat-neck (41.5 mm). Maar het ziet er idd niet naar uit dat ik er eentje los kan kopen.

muffstuff
19 augustus 2015, 16:06
Ja, dat bedoel ik eigenlijk. Het is voor een strat-neck (41.5 mm). Maar het ziet er idd niet naar uit dat ik er eentje los kan kopen.

En toch zal je altijd eenbeetje moeten bij schuren om je topkam goed te krijgen. Je moet ook je radius volgen en de meeste kammen zijn voor 9,5 inch. als jij een 12 of 7,5 hebt zal je altijd je binnenste snaren bij moeten werken.

Joost de Ruig
19 augustus 2015, 16:09
is voor een 012 setje

Respect, zulke sterke vingers heb ik niet ;)

motorhan
19 augustus 2015, 16:18
Al geprobeerd bij http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=catalog&mode=search&parent=0&mid=0&search_in=all&search_str=topkam&pg=2

succes

Tabula Rasa
19 augustus 2015, 17:19
Guitarsupplies en tonefactory hebben ze o.a. Van Tusk en graphtech.

purplejohn
19 augustus 2015, 18:41
Het gaat er mij om dat de string-slots al op maat zijn voor een setje 012 snaren. Ik heb geen setje vijlen en wil ze ook niet aanschaffen voor waarschijnlijk eenmalig gebruik....

Tabula Rasa
19 augustus 2015, 18:46
Oh, nee, dat ga je niet vinden. Of vijlen kopen of laten doen. Andere opties zijn er niet echt.

Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk

fred dons
19 augustus 2015, 19:48
Het gaat er mij om dat de string-slots al op maat zijn voor een setje 012 snaren. Ik heb geen setje vijlen en wil ze ook niet aanschaffen voor waarschijnlijk eenmalig gebruik....

je kunt ook een stukje 320 grit schuurpapier om de snaar doen en die een paar keer door de slot heen schuiven, zeker met graptech heb je dan snel een passend stringslot

Enra
20 augustus 2015, 07:22
Oh, nee, dat ga je niet vinden. Of vijlen kopen of laten doen. Andere opties zijn er niet echt.

Denk ik ook...

Groet,
Enra

oigun
20 augustus 2015, 10:02
Dus: gewoon even langs een goeie tech. Topkam invijlen/op maat maken is ook iets waar een beetje ervaring wel fijn is.

purplejohn
20 augustus 2015, 11:46
Ja daar ziet het wel naar uit inderdaad. Iemand nog een tip voor een goeie in omgeving Amsterdam?

Enra
20 augustus 2015, 12:32
Ja daar ziet het wel naar uit inderdaad. Iemand nog een tip voor een goeie in omgeving Amsterdam?

Ik weet niet of ik dan niet reclame maak (of mag ik wel 'reclame' maken of als tip een ander dan mezelf noemen?), maar je zou een Fern's guitars & parts kunnen proberen.

Groet,
Enra

Rizz
20 augustus 2015, 12:39
Hij heeft al gereageerd hier, maar Oigun in Haarlem.. ;)

Joost de Ruig
20 augustus 2015, 12:59
Ja daar ziet het wel naar uit inderdaad. Iemand nog een tip voor een goeie in omgeving Amsterdam?

Harry de Jonge van Sacksioni in de Ruysdealstraat is een prima hersteller.

muffstuff
20 augustus 2015, 15:29
Ja daar ziet het wel naar uit inderdaad. Iemand nog een tip voor een goeie in omgeving Amsterdam?

ik woon in amsterdam en heb een setje vijlen thuis staan.

Anders voor een pro, naar oigun in haarlem.