PDA

View Full Version : Stel als jij nou eens een signature model zou krijgen...



Wouter J
17 juli 2003, 22:30
Wat voor een gitaar zou het dan worden?

Voor mij staat het al vast, het zou een kopie worden van een van mijn eigenbouw monsters. Het zou een hals van Fender schaal lengte krijgen van esdoorn met een Palisander toets krijgen, een body vorm van een Les Paul met een tijgerstreep esdoorn bovenblad in cherry sunburst en de achterkant van de body van elzen. En nu komt het ongewone, een elementen set up van een Strat met een telecaster brug. wat elementen betreft wil ik een Seymore Duncan little 59 bij de brug en twee Duncan Quarterpounder strat elementen in de midden en hals positie.

Mijn huidige gitaar verschilt van dit idee aleen in het feit dat hij geen gevlamd esdoorn top heeft en in zilver is gespoten.

Dit is 'em.
http://community.webshots.com/scripts/editPhotos.fcgi?action=showMyPhoto&albumID=81675393&photoID=81676229&security=hSsZoP

Dirk_Hendrik
17 juli 2003, 22:37
Voor de duidelijkheid, ik ben echt serieus:

Ik wil een gieter a la mijn Ibanez FGM300 maar dan in een 8-snaar versie.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 22:38
ook al zal dit niet mmn enige favoriete gitaar zijn, ik zou denk ik toch mnn huidige blauwe strat bij fender deponeren en hem exact laten repliceren en eisen dat ze in de winkels zouden komen te liggen met 013 snaren. Ik denk dat miojn toekomstige gitaren iets te custom zullen zijn voor signature gitaren.

Theije
17 juli 2003, 22:54
In mijn geval zou het een Les Paul model baritone worden:

-Mat zwarte finish
-Neck-thru
-String-thru
-Enkel een SD Distortion in brug positie
-Alleen een volume knop
-Locking tuners
-Hipshot
-SIT 0.70 snaren (ja je leest het goed 0.70) :D
-Eigen ontwerp inlay (daar gaak nog ff over nadenken)

Anders Destium
17 juli 2003, 23:07
Tja, ik zou gelijk aandringen op een hele serie natuurlijk :)

Mijn inzending op de droomsite zou een heel end in de richting komen qua specs:

http://community.webshots.com/photo/80349564/80349609jdzoHG

De neck zou alleen een matching PRS custom headstock moeten zijn qua vorm (3+3), met abalone ingelegd EAD erop. Een padauk top op een headstock lijkt me echt té vet :)

Als je specs enzo wilt weten moet je naar de wedstrijdsite, is een nogal lang verhaal :wink:

Belangrijkste specs:
Neckthru, Stringthru, Mahonie body, Padauk naturel top, ebben toets, directmounted Dimarzio ToneZone/AirNorton, vaste brug (mooier dan een floyd). Op mijn signature zou ook een LR Baggs piezo moeten zitten, het wordt geen goedkoop prulletje natuurlijk :)

Negative K3 fan
17 juli 2003, 23:09
In mijn geval zou het een Les Paul model baritone worden:
-SIT 0.70 snaren (ja je leest het goed 0.70) :D


Ik mag toch hopen dat het geen 0.70- *** setje wordt? OF een gitaar met alleen maar 0.70 snaren?

urezna
17 juli 2003, 23:15
ik denk dat-ie heel erg zou lijken op een van mijn gitaren.... Ibanez RG2027XVV.... 7 snaar met piezo en mahonie body...
En dan standaard met beter element dat de Ibanez Stock, en wel de DiMarzio Evolution7 (heb ik er nu ook in :D )
En tja, verder zou de piezeo toonregeling hebben, zoals ik op mn S2120XAV heb, dat ik wel heel interessant, en de mogelijkheid zowel piezo als magnetisch te gebruiken.

Dan wordt het dus eigenlijk een kruising tussen mijn twee beste gitaren, de rg2027 en de S2120...
wel met RG body, vind ik net effe lekkerder, maar ja dat ben ik nu zo'n 14 jaar gewend....
8-)

Oh ja, misschien dat ik dat wel een heel fraaien neck inlay zou gaan bedenken.... :-)

Anders Destium
17 juli 2003, 23:19
> Urezna

Zoiets heb ik ook een beetje: Ik combineer de piezo-tone en binnenkort pups van mijn RG2027 met de looks van mijn RX750, de Viper-neck en pupconfiguratie van mijn JPM, de vorm en neck-joint van een Jackson soloist, en dan weer de brug van mijn PGM :D

Swan
17 juli 2003, 23:21
mn eerste ontwerp uit de droomgitaren prijsvraag, die op n RR is gebaseerd :)

sash
18 juli 2003, 00:51
Fifties style strat, kleur lijkt me duidelijk :D

Ibanez RuleZ
18 juli 2003, 01:06
ik hoef niets "speciaals". voor mij zou het gewoon een soort van soloist worden:

neck through (uiteraard) met dimensies naar eigen specs, 24 3/4" scale
mahony body met esdoorn top, gecarved.
originele floyd rose
2 humbuckers, waarschijnlijk 2 evolutions ofzo, daar moet ik nog over nadenken
ebony toets op mahony neck, sharkfin inlay (MOP)
schuine jackson kop, het liefts ook nog met "jackson" er op.

oftewel ik omschrijf hier een jackson fusion met gecarfde top en 2 hummies.

harrald

musicmaniac
18 juli 2003, 11:18
Mijn signature strat zou een kopie worden van mn huidige : JimiHendix Tributestrat, dus dat zou een probleempje worden .... :)

CHMC
18 juli 2003, 13:03
Ik zou twee keuzes hebben..

Of een Gibson LP met een 25,1 scale neck, met een quilted maple top in een black sunburst uitvoering, met verzilverde hardware en zebra-dimarzio's (Bijv. Steve's Special en Air Norton), met geen inleg, behalve op de 12 fret een sierlijke C. Een binding rondom mag niet ontbreken. Ook zou er een Roland GK set in moeten zitten, voor die extra geluiden...

Of...het zou een Custom Ibanez S worden, OF gelakt blank hout, of een zwarte sunburst, maar dan met een Tigerstripe. Alles gebonden, uitgerust met 2 Dimarzio Hb's en een Dimarzio Single Coil. Dezelfde tremolo als ik nu op m'n S heb, een ZR, maar dan in een uitvoering dat je de ball-ends niet af hoeft te knippen. De inleg zou dan ipv dots C's zijn, of weer enkel op de 12e fret. De sidemarkers zouden bij beide modellen ook C'tjes zijn...

That;s all :p

En dan wil ik ook een Custom Line 6 Amp :P

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 13:07
Ik zou twee keuzes hebben..

Of een Gibson LP met een 25,1 scale neck, met een quilted maple top in een black sunburst uitvoering, met verzilverde hardware en zebra-dimarzio's (Bijv. Steve's Special en Air Norton), met geen inleg, behalve op de 12 fret een sierlijke C. Een binding rondom mag niet ontbreken. Ook zou er een Roland GK set in moeten zitten, voor die extra geluiden...

Of...het zou een Custom Ibanez S worden, OF gelakt blank hout, of een zwarte sunburst, maar dan met een Tigerstripe. Alles gebonden, uitgerust met 2 Dimarzio Hb's en een Dimarzio Single Coil. Dezelfde tremolo als ik nu op m'n S heb, een ZR, maar dan in een uitvoering dat je de ball-ends niet af hoeft te knippen. De inleg zou dan ipv dots C's zijn, of weer enkel op de 12e fret. De sidemarkers zouden bij beide modellen ook C'tjes zijn...

That;s all :p

En dan wil ik ook een Custom Line 6 Amp :P

25,1 scale?
das apart

Soulflyhigh
18 juli 2003, 14:02
Mijne zou ongeveer zoiets worden: http://www.espguitars.com/html/cs_gallery.html
(Jeff Haneman Camo Custom)

Maar dan wel andere inlays. :-D :-D :-D

urezna
18 juli 2003, 15:43
ja die inlays vinnik behoorlijk ziek!!!

Theije
18 juli 2003, 17:33
In mijn geval zou het een Les Paul model baritone worden:
-SIT 0.70 snaren (ja je leest het goed 0.70) :D


Ik mag toch hopen dat het geen 0.70- *** setje wordt? OF een gitaar met alleen maar 0.70 snaren?

.070(B) .056(E) .046(A) .036(D) .026(G) .020(B)

Negative K3 fan
18 juli 2003, 18:03
poeh, dat is BEST wel dik, 020 voor een b-snaar :| de rest komt overeen m et een setje 013-056 (wat ik ook heb en mijn b-snaar is 017).

Soulflyhigh
18 juli 2003, 18:54
ja die inlays vinnik behoorlijk ziek!!!
Ja och ik kan me voorstellen dat mensen zich er aan ergeren maar de SLayer fans zullen er niet zo veel moeite mee hebben denk ik.

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 18:56
ja die inlays vinnik behoorlijk ziek!!!
Ja och ik kan me voorstellen dat mensen zich er aan ergeren maar de SLayer fans zullen er niet zo veel moeite mee hebben denk ik.
die inlays van die signaturebass van tom araya (zanger+bassist slayer) weleens gezien? :D

kokteejl
18 juli 2003, 19:37
PRS custom, turqouise kleur (of hoe je dat ook typt), niets van de elementen, nek of kop veranderen, alleen een fuzz- en flanger-effect erin gebouwd ofzo

BLOK182
18 juli 2003, 20:08
Een ziekelijk mooie PRS (dikste flametop etc) in een aparte kleur lijkt me wel stoer, en dan een "persoonlijke inlay". Beetje a la Tremonti.

Theije
18 juli 2003, 21:54
poeh, dat is BEST wel dik, 020 voor een b-snaar :| de rest komt overeen m et een setje 013-056 (wat ik ook heb en mijn b-snaar is 017).

Maar ff offtopic hoor, was jij niet degene die zo'n hekel heeft aan nu-metal, groovecore, spookycore etc.???
Zo ja, wat moet je dan in godsnaam met zo'n zware string gauge???

Negative K3 fan
18 juli 2003, 21:56
standaard tuning?

Theije
18 juli 2003, 22:02
standaard tuning?

You're right mijn fout ik las verkeerd :D maar dan nog 0.13 is best dik.

Neals
18 juli 2003, 22:10
Model, PRS-shaped in ESP stijl (dus dat strakke), 0.10 standard string, locking tuners, string-through brug, Paf pro in de brug, een of ander jazz element in de hals, dot inlay or romeinse cijfers op de plaats van de dots

Soulflyhigh
18 juli 2003, 22:14
ja die inlays vinnik behoorlijk ziek!!!
Ja och ik kan me voorstellen dat mensen zich er aan ergeren maar de SLayer fans zullen er niet zo veel moeite mee hebben denk ik.
die inlays van die signaturebass van tom araya (zanger+bassist slayer) weleens gezien? :D
hehe ja maar ik hou wel Slayer :-D

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:19
Waarschijnlijk een string-through jackson soloist. 2 humbuckers erin. 1x volume, 1 keer tone, maar misschien 2x tone. klaar.

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 22:21
squier affinity strat, 1 crappy SC int midden 1 volumeknop 0 tone, of iets leuks explorer of een V ofzo met Bill lawrence L500XL in de brug eneen goed neckelement (geen flauw idee welke) lo pro geval trem erop (moet toch een gitaar met een tremolo hebben) mahonie body+neck (uit 1 stuk) met ebony toet en beetje custom inlays/tribals

Anders Destium
18 juli 2003, 22:23
Squier als merk past het best bij jouw type persoon Patrick :razz:

Ik dacht dat je zou stoppen met lame kinderachtige posts plaatsen op plaatsen waar serieus gedrag vertoond zou moeten worden...

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:24
ik zou die single coil bij de brug zetten.
Eigenlijk is het wel slim, want zo kun je veel meer geld aan je signature model verdienen. Die modellen van 2000++ euro zijn toch aan maar heel weinig mensen besteed. En de mensen die wel bereid zijn om zoveel voor een gitaar neer te tellen, willen vaak niet eens een signature gitaar kopen, omdat gitaren zonder dat naampje voor diezelfde prijs vaak nèt even beter zijn :D

bert k
18 juli 2003, 22:35
Ik ga wel voor dat ideetje van Sinistral. FF denken: ik ben wel Gibson-fan. Ik doe een Epiphone SG, van licht hout, essen of zo, geschroefde hals, vette humbucker, schakelbaar, en een standaard crappy Fender-achtige tremolo.
Winkelprijs 250 pleureo...

Bedenk dat ik dan dus een beroemde gitarist ben, en dat allerlei beginnende gitaristen mij bewonderen en mijn gitaar willen. Lijkt me wel aardig om die nu eens betaalbaar te maken inplaats van een duur kreng wat niemand kan betalen en wat ie toch niet waard is.

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 22:38
Lijkt me wel aardig om die nu eens betaalbaar te maken inplaats van een duur kreng wat niemand kan betalen en wat ie toch niet waard is.
zoals een zekere heer Kirk H.
Jeff H.
Tom A.
James H.
allemaal van die signatures die te duur zijn voor wat ze werkelijk waard zijn
eig alle signatures wel

Anders Destium
18 juli 2003, 22:50
Ik zou als signature een gitaar willen waar ik zélf op zou spelen, in plaats van er alleen geld aan te verdienen...

En als anderen hem niet mooi vinden of niet lekker spelen, is dat HUN probleem. Het is per slot van rekening mijn signature, niet die van hun!

Liever geen signature dan een crappy one, of ga ik hierdoor voorbij aan de ijdelheid van de gemiddelde gitarist (Het gaat niet om wát voor signature je hebt, maar dát je er een hebt). Je wilt toch als signature eentje waar je trots op kunt zijn?

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:02
jawel... maar wat is meer waard, je trots of je banksaldo?
Nou kan het natuurlijk ook op de Mick thompson (heet 'ie zo?) manier: zowel hele dure als super goedkope signature modellen uitbrengen.

Anders Destium
18 juli 2003, 23:12
Met gitaren is het een lastige zaak: vaak wordt beweerd dat met genoeg geld mensen altijd wel op jouw merk zullen spelen, waarschijnlijk is dit waar. Vaak wordt het succes van Ibanez enkel op dit punt gebaseerd, niet op de kwaliteit van de gitaren of iets anders. Kennelijk kun je met marketing alleen een heel eind komen...

Alleen:
Als je goed genoeg bent zullen meerdere merken je iets aanbieden lijkt me, meestal krijg je een signature van het merk waarop je toch al speelt omdat het nogal positieve reclame is :wink: Ik zou een aanbieding van een merk waar ik niet lekker op speel nooit aanvaarden, ik ben waarschijnlijk net te principieel ,maar het lijkt me dat je als professioneel artiest toch in ieder geval je gear naar eigen keuze wilt hebben :wink:

bert k
18 juli 2003, 23:13
Liever geen signature dan een crappy one, Je wilt toch als signature eentje waar je trots op kunt zijn?

Nou, dat ben ik op zich wel met je eens. Ik den dat het mogelijk is om voor €250 een gitaar te maken die gewoon goed speelt. Eenvoudig, maar geen crap.
En als allerlei jonge gasten op mijn gitaar zouden spelen zou ik ERRUG trots zijn :)

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:22
:wink: Ik zou een aanbieding van een merk waar ik niet lekker op speel nooit aanvaarden, ik ben waarschijnlijk net te principieel ,maar het lijkt me dat je als professioneel artiest toch in ieder geval je gear naar eigen keuze wilt hebben :wink:

Dit bedoel ik niet. Veel signature gitaren zijn anders dan de gitaar waar de artiest zelf op speelt. Ik zou me echt super vereerd voelen als iemand een gitaar waar mijn naam bij staat zou kopen, of het nou een beginner is of iemand die al jaren speelt.

Kapitan Yonker
19 juli 2003, 09:36
hmmm
- gibson scale 24 frets
- zelfde neck-contour als mijn jap strat
- holle body met een middenblok (denk ES 335)
- walnoot neck en body afgewerkt met was en olie
- ebony fretboard
- Seymour Duncan Allan Holdsworth(humbucker) element in de brug, gesplit dmv een gonzo coilshifter of iets dergelijks
- Dimarzio YJM (singlecoil) in de neck
- piezo element systeem
- vaste brug , snaren moeten door de body lopen
- bovenste frets gescalloped

ehh was dat alles? :D

Soulflyhigh
19 juli 2003, 13:14
jawel... maar wat is meer waard, je trots of je banksaldo?
Nou kan het natuurlijk ook op de Mick thompson (heet 'ie zo?) manier: zowel hele dure als super goedkope signature modellen uitbrengen.
Vele bedrijven pakken het zo aan. Een instrument waar de artiest echt op speelt en vervolgens nog een stel mindere series die er (bijna) hetzelfde uitzien. Meestal zien ze er lang niet zo uit maar het is genoeg voor de nietoplettende fan. Denk aan bedrijven als ESP en BC Rich. Die Mick Thomson (het was goed geschreven Ice3dingges) heeft trouwens twee sig modellen. Een crappy bronze series en een NJ series die stukken beter is maar waar hij zelf overigens zelf ook niet op speelt. Een zelfde gitaar zul je dus nooit krijgen tenzij je een custom laat maken. Esp heeft het trouwens wel goed aangepast om nu een soort 'tussenmodellen' te maken die er wel precies uitzien als het 'echte' model. (denk aan de KH 602) Ik vraag mij alleen af wat een muzikant aan z'n eigen sig series verdient :???:

Ronald
19 juli 2003, 13:22
ik wil geen signature gitaar maar als ik zou moeten kiezen dan zou het de ibanez k7 zijn

maar ik wil gewoon een gitaar zonder signature

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 14:03
Ik vraag mij alleen af wat een muzikant aan z'n eigen sig series verdient :???:

z'n naam staat erop dus het zal het bedrijf wel wat kosten. En je hebt dan natuurlijk een endorsement hè

CHMC
19 juli 2003, 18:09
Ja...25,1 zit precies tussen 24,75 en 25,5 in, qua feel dan, en er is 1 gitaar die er mee uitgerust is waar ik op gespeeld heb, de Ibanez SZ520/320. Het is net iets meer ruimte dan een Gibson, maar net iets minder dan een 25,5 nek...erg lekker moet ik eerlijk zeggen.