PDA

View Full Version : Frog_Above_The_Aware.mp3 = new frog by Bosch



Bosch
17 juli 2003, 22:13
Hey Dudes,

Met al die Mega-Jam heb ik de smaak te pakken en heb ik een korte impr~1 opgenomen: "Frog_Above_The_Aware" 8-)

save assssss:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Frog_Above_The_Aware.mp3

Normaal neem ik op met de SM57 lijnrecht voor de konus. Ditmaal heb ik de mic er gewoon voor gehangen (over de amp heen bungelend) zodat het geluid, zeg maar, de zijkant van de mic "raakt". Ik kon me van bepaalde optredens herinneren dat de geluidsmannen dat zo uitversterkten. Ik vind het geluid nu erg goed in die zin dat je alle karakteristieken duidelijk kunt onderscheiden 8)

Er zit ook een clean-stukkie bij :razz:

De backing is een zelfgemaakt progressie met een beetje depri tritonen.

Adios,

~Bosch~

Gert-Jan
17 juli 2003, 22:43
OK Bosch daar gaan we.

Lekkere backing-track.

Af en toe is het wat onzuiver (bv op 0.22). :-(

Van 0.40 tot 0.48 helemaal te gek. 8-)

Speel is wat vaker cleane partijen, klinkt wel OK.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 22:48
hij is nog niet klaar met downlaoden, en ik weet waar je het over hebt met die microfoon voor de amp hangen, m aar dat zijn meestal van die vrij grote brede microfoons, volgens mij worden die sm57 over het algemeen met een standaard gerecith op de speaker gebruikt. Ik zal het resultaat eens beluisteren.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 22:56
Ik heb hem gelusiterd, je toon wordt steeds beter! Ik vind ook de solo erg mooi geschreven. Je had alleen het stukje van 0:40-0:48 er wel uit mogen laten van mij :) De rest vind ik erg goed, ik verbaas me steeds weer over hoe jij die hoge tonen zo mooi in de compositie gebruikt (net als bij de mega jam). Je had alleen wel een beter einde kunnen verzinnen want hij eindigt een beetje in het niets en dan fade de ritme gitaar uit, je kunt er mee wegkomen bij een jam, maar niet bij een goed nummer.

Heb j e trouwens de ritme gitaar overgedubt of niet?

Bosch
18 juli 2003, 08:22
Hey Guys,

Bedankt voor de voetterug :)

Dat van 0.40 tot 0.48 is geinspireerd door de live-opname die ik onlangs heb gedownload van Vinnie Moore. Die man klinkt live gewoon zoveel beter dan studio :-? ... dan wordt het vaak te netjes. Live daarentegen!!!

De sm57 is idd een heel kleine mic. Bedankt voor het compliment mbt de hoge tonen. Het kostte wel ca. 30 takes, (wat heerlijk dat harddiscrecording bestaat!!), want met al die trem en vibe was het best lastig om het strak en zuiver te krijgen. Maar uiteindelijk klinken ze wel lekker depri :D

De compositie is uiteraard niet aanwezig :) Had gewoon zin om te recorden en er ik kon er gelijk mijn nieuwste lickje in kwijt (die beginlick) en dus afronden die handel :razz:

Hoe bedoel je overgedubt? Ik heb iig eerst de slaggitaar opgenomen op een spoor en toen de bass er overheen gespeeld.

Saluut

~Bosch~

Barret Wallace
18 juli 2003, 11:37
Ha eindelijk eens die zondagprogressie gebruikt ;)


ik vind die run bij 0.40 - 0.48 wel cool eigenlijk (leuk die sweep erna meteen :D ) past er prima bij want over het algemeen is het geheel niet supersnel ofzo dat stukje catched dus lekker ''de luisteraar zen oor''
coole tremolo lick bij 1.08 en mooie rakes bij het cleane gedeelte

Negative K3 fan
18 juli 2003, 15:32
Hey Guys,
Hoe bedoel je overgedubt? Ik heb iig eerst de slaggitaar opgenomen op een spoor en toen de bass er overheen gespeeld.

Overdubben: twee gitaartracks gebruiken waarvan je eraan rechts pant en eentje links dan krijg je een veel rbeder en zwaarder geluid, de truc van vele metal bands en metal gitaristen (randy rhoads en metallica staan er bekend om, maar inmiddels doet bijna iedereen het). Probeer het eens zou ik zeggen, het houdt gewoon in dat je die ritme gitaar nog een keer opneemt en die rechts pant, en de andere links. Ik heb het voor de gein zelf eens geprobeerd en het werkt echt.

schaap
19 juli 2003, 01:24
tja, zoals gewoonlijk vind ik het weer goed (das pas een uitdaging voor je, maak iets wat ik niet goed zal vinden :razz: ) alleen die backing heeft een beetje een gaar geluid wat er niet super bij past, maar nog wel goed genoeg klinkt. Blijf opnemen en posten dude, ik begin gewoon een kort lijstje van nummers van jouw in mn mp3 list te krijgen :lol:

Bosch
19 juli 2003, 10:13
Hey Schaap!

:D

Bedankt voor je motiverende feedback!

Erg leuk om te lezen dat sommigen een gewoon stukje solo nog kunnen waarderen om wat het is 8-)

Ik vond het geluid van de slaggitaar zelf trouwens wel massief. :-?
Er zit een mooie crunch in :P

Ik heb al weer bijna een volgende backing af, met een leuke pluk bass, ...eerst maar weer nieuwe licks verzinnen.

.........en bedankt voor de post in GB

maarten
22 juli 2003, 13:33
hij is nog niet klaar met downlaoden, en ik weet waar je het over hebt met die microfoon voor de amp hangen, m aar dat zijn meestal van die vrij grote brede microfoons, volgens mij worden die sm57 over het algemeen met een standaard gerecith op de speaker gebruikt. Ik zal het resultaat eens beluisteren.


het licht er maar net aan wat voor karakteristieke microfoon je hebt..

als je een mic hebt met een "nier" of "supernier"-karakteristiek, dan moet je heb idd op de amp richten.. maar heb je een mic die zijn gevoeligheidsgebied op de zijkanten heeft, dan hang je em ervoor..

als t geluid van de verkeerde hoek komt klinkt het te zacht en dof..

maarja.

Negative K3 fan
22 juli 2003, 17:12
mnaar als je dus een wat schepr klinkende amp hebt die vrij hard staat kun je er mooi zon "richt"mic voorhangen.

Barret Wallace
22 juli 2003, 17:21
neg k3 als je nou ff een goede mic koopt kunnen we ff horen hoe jou settings klinken lijkt me gaaf om te horen

@Bosch die hoofmelodie uit dit nr moet je houden man want die is echt vet 8-) en een langer nr ervan maken ! :o

Negative K3 fan
22 juli 2003, 18:38
bert, ik heb w at zitten rekenen etc en mijn geniale brein is erachter gekomend at ik misschien na de vakantie nog wel een hoop geld overhoud (zelfs na aankoop 5150+agile) dan kan ik evt wel een mic kopen.

De Teng
22 juli 2003, 21:40
Ik vind je solo's mooier als je ze wat meer 'vintage' speelt als je het mij vraagt. Niet dat dit slecht is of zo, maar ik krijg de indruk dat daar veel meer je gevoel in zit. Misschien doe je dat ook al veel langer. De strakheid zou wat beter kunnen zo hier en daar, maar het klinkt soms wat geforceerd en als je van die meer vintage dingen hebt, dan speel je dat (zoals het mij overkomt) veel meer ontspannen. En dus veel beter, want dat vind ik je gewoon erg goed doen. :)