PDA

View Full Version : Mini



Cageman
16 augustus 2015, 21:46
Hello,

Een klein liedje gespeeld in m'n nieuwe stemming (G# G# - G# D# - D# D#) op m'n fretloze akoestische gitaar.

https://soundcloud.com/cageman-2/mini

Commentaar is welkom :).


Loeters,

Merijn

Fusion
17 augustus 2015, 11:20
Vet, mooie sound, mooie opname, goed gespeeld.

Cageman
17 augustus 2015, 15:25
Thanks allebei :). Kort maar krachtig, gheghe.

zoldergitarist
17 augustus 2015, 15:33
Klinkt goed, leuk en lekker, vanavond kip massala met rijst...

Tupelo
17 augustus 2015, 16:36
Lekker fantasierijk biryani kabbeltje. :)

HouseMetalJazz
17 augustus 2015, 18:35
Leuk man! Die 3xG# / 3xD# stemming kende ik nog niet. Mooie sound

Ernest01
17 augustus 2015, 19:35
Leuk nummer ! Voel meteen de Indiase sfeer. Geinig ook die percussie. Weer iets bij de Gamma op de kop getikt ? (misschien zelfs wel letterlijk.....)
Kan mij de lol wel voorstellen die je gehad moet hebben tijdens de opname.
Kan zo in de top-10 van India, lijkt mij. Dus gewoon insturen, wie weet kom je nog in 'India got talent', of zoiets.....

Cageman
17 augustus 2015, 21:11
Allemaal India-verwijzingen, haha. Allemaal lekker gegeten? De insteek was toch Grieks xD.

@Ernest: Geen Gamma. Een ronde bolle trommel van een rommelmarkt hier in de buurt en een ding met kokosnoot-achtige vaste tikdingen van de markt in Delft een paar jaar geleden.

Bedankt allemaal :).

Ernest01
17 augustus 2015, 21:45
Grieks ?
Nou..... dan heb je in Athene zeker in een Indiaas restaurant gezeten. Zou kunnen.... toch ?
Vooral de percussie klinkt voor mij niet Grieks. Maar ja, wat maakt het ook uit. Leuk is leuk, waar het oorspronkelijke idee ook door is ontstaan.

Cageman
17 augustus 2015, 21:55
Grieks ?
Nou..... dan heb je in Athene zeker in een Indiaas restaurant gezeten. Zou kunnen.... toch ?
Vooral de percussie klinkt voor mij niet Grieks. Maar ja, wat maakt het ook uit. Leuk is leuk, waar het oorspronkelijke idee ook door is ontstaan.

Trommels zijn in traditioneel Griekse muziek ook niet vreemd. De kazoo doet ook wel wat, denk ik. Maar inderdaad, wat je zegt, het boeit ook vrij weinig. Ik ga de Indische radio even contacteren :).

zoldergitarist
18 augustus 2015, 08:20
[QUOTE=Cageman;3170815]De insteek was toch Grieks xD.

Dat komt door het sitar geluid, die verwijst gelijk naar India dus curry dus rijst dus geel/rood stipje tussen je ogen.:seriousf:

The Lo Lands
18 augustus 2015, 11:00
Geweldig dit! Het einde was zelfs grappig te noemen. Zeker ook nog de zomer in je bol :-)

Cageman
18 augustus 2015, 11:16
Die sitar was bedoeld als bouzouki/baglamas, gheghe. Maar ik hoor het ook wel ja.

Bedankt Lo Lands :). Helaas weer regen hier :( xD.

The Lo Lands
18 augustus 2015, 11:32
Bedankt Lo Lands :). Helaas weer regen hier :( xD. Hier ook, maar je hebt hoofdwaarschijnlijk dit nummer gemaakt met beter weer ;-)

Cageman
18 augustus 2015, 17:21
Hier ook, maar je hebt hoofdwaarschijnlijk dit nummer gemaakt met beter weer ;-)
Yesch :). M'n volgende nummer gaat weer meer het weer van vandaag weerspiegelen zoals het er nu naar uitziet

jasses
20 augustus 2015, 14:33
hé, knap, dit hoor ik graag! Geluid klinkt inderdaad wel wat indisch, maar meer toch, en al helemaal in combinatie met de melodie, richting balkan (waar, in mijn hoofd, de griekse muziek inderdaad niet zo heel ver vanaf ligt).
Nog zo eentje?

muffstuff
20 augustus 2015, 15:25
top nummer, leuk melodietje. Denk meteen aan de beatles en hun trip(no pun) in india.

Cageman
21 augustus 2015, 23:10
hé, knap, dit hoor ik graag! Geluid klinkt inderdaad wel wat indisch, maar meer toch, en al helemaal in combinatie met de melodie, richting balkan (waar, in mijn hoofd, de griekse muziek inderdaad niet zo heel ver vanaf ligt).
Nog zo eentje?
Gelukkig, er is nog iemand die er wel enigszins Griekse ideeën bij krijgt :D. Rembetika heeft inderdaad zijn oorsprong bij immigranten uit o.a. de Balkan. Thanks!


top nummer, leuk melodietje. Denk meteen aan de beatles en hun trip(no pun) in india.
Helemaal clean gemaakt :). Ook bedankt!