PDA

View Full Version : vraagje over een Solton buizenversterker



vfandre
16 augustus 2015, 17:21
Hallo,
ik zal me even voorstellen: VFAndre, net binnen hier. Ik ben geen muzikant helaas, nooit het vereiste talent en doorzettingsvermogen voor gehad vrees ik...
Maar mijn schoonvader wel en die heeft in zijn jaren veel gespeeld in bands en opgetreden. Nu is hij vanwege zijn leeftijd en ziekte daarmee gestopt en hij wil wat van zijn spulletjes wegdoen. Onder andere zit daarbij een Solton (gitaar) buizenversterker, hij heeft hem voor zijn keyboard gebruikt, maar ik begrijp dat het ook als gitaarversterker een goed apparaat is. Hij weet zelf de waarde niet, en kan dat ook vanwege zijn ziekte niet meer nakijken. Daarom probeer ik dat voor hem te doen.

De versterker heeft geen typenummer erop staan, maar volgens mijn schoonvader heeft deze 150 watt vermogen en zou het nog wel doen, dwz dat ie werkend is weggezet op een droge zolder . Er zitten 4 reservebuizen bij met daarop type EL34. Hij zou uit de 70er of 80er jaren komen
Als ik de versterker aansluit en aanzet gaat het lampje wel aan, maar ik heb niets om er op aan te sluiten helaas.
Is er iemand hier die mij kan vertellen of ik hier een Heilige Graal, Loden Leeuw of iets daartussenin heb staan? :)

Verder heb ik hier ook nog een Allsound FH36 Spring Reverb Unit staan waar ik ook graag iets meer waarde info over zou willen hebben, maar dat vraag ik dan wel in het goede categorie daarvoor.

Foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=BSMOGWQW#4BQXE464
Alvast bedankt voor jullie input! :ok:

muziekschuur
16 augustus 2015, 17:34