PDA

View Full Version : gibson ruil?



Faceman23
16 augustus 2015, 14:08
hallo !

Eerste nieuwe bericht sinds lange tijd hier, dus ik zal maar direct met de deur in huis vallen!

Ik heb een gibson les paul junior BJA signature. Iemand wilt nu mijn BJA ruilen tegen zijn Fender Jim Root telecaster.

Ik ben echter een beetje onzeker erover, omdat ik niet weet hoe het neck profile is.
Ik heb zelf een fender J5 tele (de oude met de rare headstock) en een blacktop tele.
En toch verschillen deze al enorm qua neck profile (de john 5 is een beetje dunner ,maar niet Ibanez dun)

De vraag die ik nu heb is als volgt: Is het neck profile van de Jim Root tele zoals een charvel? Of is het meer als een standaard telecaster neck?

Alvast bedankt!

Rizz
16 augustus 2015, 14:12
nou heb ik de ballen verstand van halsprofielen, maar ik weet wel wat ik lekker vind spelen. En het maakt geen zak uit uit welke periode de gitaar komt, alstie maar lekker voelt.

Dus, wat let je om af te spreken onder voorbehoud van proberen en gewoon gaan voelen? Of zeg ik nou wat geks?

Faceman23
16 augustus 2015, 14:17
nou heb ik de ballen verstand van halsprofielen, maar ik weet wel wat ik lekker vind spelen. En het maakt geen zak uit uit welke periode de gitaar komt, alstie maar lekker voelt.

Dus, wat let je om af te spreken onder voorbehoud van proberen en gewoon gaan voelen? Of zeg ik nou wat geks?

Ik wist sowiso dat deze uitspraak ging komen.
Het is voor mij niet makelijk om naar de andere kant van belgië te rijden , voor een gitaar die mij miss niet bevalt.

Mij kan het ook niet bommen uit welke periode de hals komt of weet ik veel wat
Het is gewoon dat ik al een paar keer met een Charvel So Cal heb gespeeld , en de hals echt niet lekker vond
Dus dat zou me al een trip besparen moest ik weten dat het een charvel achtige neck was

Erik de Perik
16 augustus 2015, 14:22
Ik wist sowiso dat deze uitspraak ging komen.
Het is voor mij niet makelijk om naar de andere kant van belgië te rijden , voor een gitaar die mij miss niet bevalt.

Mij kan het ook niet bommen uit welke periode de hals komt of weet ik veel wat
Het is gewoon dat ik al een paar keer met een Charvel So Cal heb gespeeld , en de hals echt niet lekker vond
Dus dat zou me al een trip besparen moest ik weten dat het een charvel achtige neck was

Wat heeft een Tele met een Charvel te maken dan en waarom wil je perse dit model hebben als je niet eens weet hoe die speelt?

Faceman23
16 augustus 2015, 14:26
Wat heeft een Tele met een Charvel te maken dan en waarom wil je perse dit model hebben als je niet eens weet hoe die speelt?

1: overal vind je wel iets dat de radius van het fretboard 12 tot 16 is ofzoiets. iets wat ik bij de specs van charvel ook terug vond
2: ik vind het een leuk extratje bij de collectie om een tele met emg's en een nitro lak te hebben

D3nnis
16 augustus 2015, 14:43
Geen goed advies verder, maar je zou jezelf eigenlijk nog wel even de vraag moeten stellen waarom je van je gibson af zou willen, en/of wat de reden is geweest dat je hem ooit hebt gekocht.
Misschien kun je daar al een deel van het antwoord in vinden of je het wel of niet moet doen :)

Erik de Perik
16 augustus 2015, 14:49
Ik zou zeggen: doen..!

Pepe
16 augustus 2015, 14:55
Een Gibson USA junior ruilen tegen een Mexicaanse tele nock off en daar dan ook nog een heel eind voor rijden?

Ja doen, gelijk!

Venlonaer
16 augustus 2015, 15:02
Ik sluit mij bij bovenstaande heren aan. Zeker doen!