PDA

View Full Version : Lijmpistool, welke?



grizzly
16 augustus 2015, 00:55
Ik zou voor een paar dingetjes een lijmpistool goed kunnen gebruiken, heeft er iemand ervaring mee? en zijn er tips voor een goed type?

Enra
16 augustus 2015, 14:21
Hoe ver moet ie schieten?

Sorry, geintje. geen ervaring mee.

Groet,
Enra

obiwanjacobi
16 augustus 2015, 15:15
Ik heb gewoon de gamma/praxis variant. Ik heb gekozen voor de kleine uitvoering met kleine patronen. Ik gebruik deze meestal voor de wat kleinere knutsel klussen (knutsels/electronica etc). Enige nadeel is dat door de grootte en kleine gewicht deze niet zo stevig op zijn voetje staat. Verder prima ding, snel warm. Ik gebruik hem af en toe dus niet een heleboel ervaring mee.

Kost ook niet de wereld dus je zou de gok kunnen wagen... ;-)

[2c]
Marc

Heynis
16 augustus 2015, 18:08
Wij gebruiken op werk de UHU low melt. Die zijn wat duurder, maar best wel oké. Ze zijn niet bijzonder snel warm, maar er komt in ieder geval ook na uren aanstaan geen verbrande lijm uit.

rickkoorman
22 augustus 2015, 16:15
Ik gebruik al jaren een budget lijmpistool....lidl/action-achtig ding...voor die 8 euro oid kon ik hem niet laten liggen...duurt alleen even voordat hij gebruiksklaar is...

grizzly
27 augustus 2015, 20:08
Thanks Rick,
Wachttijd hebben de duurdere merken ook allemaal, dus dat zal geen probleem zijn.
Passen al die lijmstiften eigenlijk in al die lijmpistolen, of heeft ieder merk weer zijn eigen maat en samenstelling?

rickkoorman
5 september 2015, 07:54
Nou....tot op heden pasten alle lijmstiften....Qua samenstelling maakt het inderdaad wel iets uit maar het smelt allemaal vanzelf..

tjabo
11 november 2015, 11:43
Goedkope lijmpistolen zijn vaak ook prima, vergelijk er een paar en kies er een die wat meer watt heeft..