PDA

View Full Version : Top 3 beste en slechtste concerten



Joost de Ruig
13 augustus 2015, 22:05
Ik ben naar best veel concerten geweest. Veel memorabele, soms hele slechte en ben benieuwd naar andere ervaringen. Ranglijstjes zijn maar onzin en zeer subjectief, maar goed en slecht zijn wel aardige indicatoren.

Top 3 beste concerten:

1. Bruce Springsteen
2. Queen
3. Eagles


Top 3 slechtste concerten:

1. Joe Cocker
2. Eric Clapton
3. Thelenious Monster

FrankC
13 augustus 2015, 22:29
Goed:
1. Gary Moore
2. Pink Floyd
3. Pantera

1. Herman Brood
2. Queen of the Stone Age
3. Fu Manchu

Tristan
13 augustus 2015, 22:33
Goed:
Isis
Erik Truffaz
Squarepusher
Jaga Jazzist
Ozric Tentacles
Steven Wilson

Slecht:
Cinematic Orchestra
Mastodon
Neurosis

duckman
13 augustus 2015, 23:24
Goed:
Page&Plant
Gov't Mule
Pearl Jam

Slecht:
Smashing pumpkins (geluid)
Buddy Guy (geluid)
Yngwie Malmsteen

hefke
14 augustus 2015, 08:24
goed:
Deep Purple
Blackmore's Rainbow
Scorpions
Gary Moore
Fleetwood Mac
Rory Gallagher

slecht:
Anastacia (héééél slecht)
Bon Jovi
Judas Priest

Rizz
14 augustus 2015, 08:49
Goed:

1. Pink Floyd
2. Muse
3. Toto
4. Navarone

Slecht:

1. RHCP
2. UB40
3. Muse
4. Lenny Kravitz (geluid)

Thiez
14 augustus 2015, 08:50
Moeilijk te definieren, sommige concerten zijn niet super strak gespeeld maar wel goede sfeer en feestje om bij te zijn.

Goed:
Scorpions (kwalitatief super goed, bijna kopie van cd)
Airbourne (kwaliteit niet altijd even constant, maar altijd een groot feest)
AC/DC (kwalitatief en sfeer super)

Slecht:
Kiss
Cinderella
Yngwie Malmsteen


Overigens staan in de berichten hierboven bandnamen waar ik wel erg jaloers op ben.... *pantera *pink floyd *pearl jam *deep purple

hefke
14 augustus 2015, 10:01
Overigens staan in de berichten hierboven bandnamen waar ik wel erg jaloers op ben.... *pantera *pink floyd *pearl jam *deep purple

Deep Purple treedt nog regelmatig op, grijp je kans dus zou ik zeggen.
Wat mij betreft een aanrader, tenminste als je van de muziek houdt.

+10 voor AC/DC, bij deze toegevoegd aan mijn lijstje "goed".

D3nnis
14 augustus 2015, 10:01
Vwb slecht heb ik eigenlijk een top 1. Zo slecht als dat wordt nooit meer overtroffen :
Shane McGowan
:D

Thiez
14 augustus 2015, 10:38
In hoeverre is het nog deep purple... ik bedoel de deep purple met john lord, ian gillan, ritchie blackmore, roger glover en ian paice. Vooral blackmore maakte voor mij deep purple wel, dus dat houd me meestal een beetje tegen om 100 euro naar te tellen voor een kaartje deep purple.


Deep Purple treedt nog regelmatig op, grijp je kans dus zou ik zeggen.
Wat mij betreft een aanrader, tenminste als je van de muziek houdt.

+10 voor AC/DC, bij deze toegevoegd aan mijn lijstje "goed".

telecastermaster
14 augustus 2015, 11:08
Slecht:
Joy Division


Toch niet HET concert van Joy Division? In Paradiso? Het legendarische optreden?



http://youtu.be/hnchmyoAm2E

hefke
14 augustus 2015, 11:48
In hoeverre is het nog deep purple... ik bedoel de deep purple met john lord, ian gillan, ritchie blackmore, roger glover en ian paice. Vooral blackmore maakte voor mij deep purple wel, dus dat houd me meestal een beetje tegen om 100 euro naar te tellen voor een kaartje deep purple.

Steve Morse is imo een volwaardige vervanger van Blackmore. Eerst was ik ook sceptisch, maar na een keer ze gezien te hebben met Morse was ik overtuigd. En één heel groot voordeel: je hebt geen last meer van de nukken van Blackmore.
Een keer meegemaakt dat ie het na een 1/2 uur het voor gezien hield en zo het podium afliep. Blijkbaar had ie er die avond geen zin in.

Wat betreft Don Airey als vervanger van John Lord... Tsja, zeker geen slechte muzikant, maar wat betreft stijl/sound sprak John Lord mij meer aan.
Desondanks is het zeker nog de moeite waard, maar 100 euro vind ik ook veel te veel.

purplejohn
14 augustus 2015, 12:45
Ik mis hier een beetje het "wanneer en waarom ".

Om af te trappen en wat discussie los te kweken:

Goed:
1) Rainbow Ahoy 1981- Zelfs Blackmore in bloedvorm
2) Deep Purple Ahoy Slaves & Master tour (geloof 1991) - Lord en Turner in bloedvorm
3) Whitesnake Vredenburg 1981 - Powell in bloedvorm

Slecht:
1) Herman Brood Paradiso - drie kwartier gassen en pleite wezen
2) Black Sabbath Zwolle met Ian Gillan - dramatisch geluid en performance
3) Fabulous Five Silverstone 2013 - Beroerd geluid, ik was ziek, bassist had een gekneusde vinger en de gitarist was dronken. Gauw vergeten.

arjanb01
14 augustus 2015, 14:03
Goed:
Toto - 2012 in de HMH, de hele band in bliedvorm inclusief een herboren Joseph Williams

Die Antwoord - Rock Werchter 2015, wat een energie en sfeer !

Royal Blood - Rock Werchter 2015, wat strak en wat een goeie performance en geluid en dat met maar 2 man, 2x gezien op Werchter dat weekend. Topband.

Slecht:

The Script - Rock Werchter 2015, wanna be rock sterretjes en vals...

Counting Crows - Rock Werchter 2015, niet strak, passieve performance en slecht geluid. En tot overmaat van ramp kregen ze ook nog technische problemen met hun backline van dure vintage amps. Zwaar overschatte band.

Mumford en Sons - Rock Werchter 2015 - overhyped bandje, geen interactie met publiek en mekaar, geluid was wel goed en muziek klonk goed maar saai om naar te kijken en luisteren. En daarbij hielp het ook niet dat er die dag teveel fanboys en girls waren die irritant in m'n rug aan het porren dat ik in de weg stond, duh er zijn 80 duizend mensen op zo'n festival, blijf dan thuis !

Kakihara
14 augustus 2015, 14:05
Goed:
1. DJ Shadow
2. Vintage Trouble
3. Bruce Springsteen

Slecht:
1. Lenny Kravitz
2. AC/DC (degelijk, doen wat er van verwacht wordt, helaas niets meer)
3. The Black Crowes (té stoned om liedjes te spelen en zelfs degelijk te jammen)

arjanb01
14 augustus 2015, 14:32
Opmerkelijk dat je Kravitz noemt, op Rock Werchter was hij wel lekker op dreef met z'n band, degelijke show.

Kakihara
14 augustus 2015, 14:36
Ik zal hem op een slechte dag getroffen hebben :)
Kan gebeuren. Ik vond hem een vlakke, ongeïnspireerde set spelen. Maar da's alweer zo'n 15 jaar geleden schat ik.

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 15:35
Vwb slecht heb ik eigenlijk een top 1. Zo slecht als dat wordt nooit meer overtroffen :
Shane McGowan
:D

Waarschijnlijk net zo dronken e/o stoned als Thelonius Monster die ik een keer gezien heb. Dramatisch.... Eigenljk zo slecht dat het vermakelijk werd.

Remork1970
14 augustus 2015, 15:45
Er zelf niet bijgeweest, maar Guns 'n Roses die hun publiek in De Goffert ruim DRIE uur laten wachten nadat de laatste support act gespeeld heeft, dat mag wat mij betreft de boeken in als het slechtste concert in het universum in de geschiedenis der mensheid!

john.westhoff
14 augustus 2015, 15:52
1. Stevie Ray Vaughn, begin jaren 80 op North Sea Jazz ( legendarische Hendrix interpretaties)
2. Defunkt, Paradiso ook jaren 80
3. Gregory Porter, vereeniging Nijmegen vorig jaar

echt heel slechte concerten kan ik me niet voor de geest halen, zal wel aan de inname van e.e.a. liggen tijdens die bezoeken...

Rizz
14 augustus 2015, 15:54
Ik zal hem op een slechte dag getroffen hebben :)
Kan gebeuren. Ik vond hem een vlakke, ongeïnspireerde set spelen. Maar da's alweer zo'n 15 jaar geleden schat ik.

Was dat in de Arena? Baggahconcert.. In de Statenhal, nog wat langer geleden, was het helemaal da bomb. Dat was ook het eerste concertje van Muse in mijn lijstje en mijn god, wat was dat slecht. Als support van Lenny. 1 bak ruis, ongeinspireerd en ram maar raak voor een knaak. tig jaar later Muse Goffertpark was fenomenaal!

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 16:01
1. Stevie Ray Vaughn, begin jaren 80 op North Sea Jazz ( legendarische Hendrix interpretaties)

Ernstig jaloers :-) Gelukkig in De Meervaart in Amsterdam (klein theater) waar vroeger een jaarlijks bluesfestival werd gehouden wel o.a. Buddy Guy, Robert Cray, Johnny Guitar Watson, e.d gezien.

miyaru
14 augustus 2015, 16:27
Goed:

Veruit bovenaan Paul McCartney op 1 geweest dit jaar.
Op 2 Pink floyd in het Goffertpark eind jaren 80.
en dan 3 Nightwish met Tarja in Paradiso.

Slecht was niet eens slecht gespeeld maar te kort: Crazy Town in de Melkweg een jaar terug of zo......

Voor wat betreft Deep Purple, die heb ik gezien met de House of blue light tour rond 87 of zo. Was line up 2 voor de intimi met de mannen Pace, Glover, Lord, Gillan en Blackmore. Was heel goed, totdat ze gingen mekkeren tegen elkaar en binnen 2 uur stopten met spelen.........triest!

Verder heb veel leuke acts gezien in mijn 50 jaar op aarde, vooral veel metalacts in de jaren 80, teveel om op te noemen. Dat was vaak in Paradiso, waar ik ook Metallica gezien op hun Ride the lightning tour. Tja zo oud ben ik LOL.

Robin.

D3nnis
14 augustus 2015, 16:32
Waarschijnlijk net zo dronken e/o stoned als Thelonius Monster die ik een keer gezien heb. Dramatisch.... Eigenljk zo slecht dat het vermakelijk werd.

Nou, dronken was die kerel zeker!
Hij werd na 2 nummers of zo van het podium gedragen waarna de gitarist van de band de rest van de set moest zingen.
Kun je niet maken, daarvoor ben je toch geen artiest? Tenzij het een act is :)


Er zelf niet bijgeweest, maar Guns 'n Roses die hun publiek in De Goffert ruim DRIE uur laten wachten nadat de laatste support act gespeeld heeft, dat mag wat mij betreft de boeken in als het slechtste concert in het universum in de geschiedenis der mensheid!

Het zal vast met nostalgie te maken hebben, maar ik vind het sowieso een kutband geworden.
Slash met myles Kennedy kan ik echter zeer goed verdragen!

arjanb01
14 augustus 2015, 16:49
Jezus al die namen die de revue passeerden, met name srv, had ik graag willen zien, ben 10 jaar te laat geboren helaas.
Ik zou in 2011 op een bluesfestival in Amersfoort Gary moore zien, 3 maanden voordat hij daar zou staan overleed hij.... Ik was ontroostbaar 😩

AoDf
14 augustus 2015, 19:09
Goed:

Machine Head in Brabanthallen 1997

Slecht:

Chuck Berry in HMH. Een regelrechte aanfluiting. Vrijwel alles zo vals als een kraai. Slecht gitaargeluid. Belediging voor zijn begeleidingsband. Onder het mom van: ik ben Chuck Berry, alles wat ik doe is toch wel leuk. (vrij vertaald naar Hans Teeuwen uit zijn sketch over de josti-band). En dan ook echt ruim anderhalf uur doorgaan. Ik krijg nog de rillingen als ik aan die avond terugdenk.

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 19:16
Slecht:

Chuck Berry in HMH. Een regelrechte aanfluiting. Vrijwel alles zo vals als een kraai. Slecht gitaargeluid. Belediging voor zijn begeleidingsband. Onder het mom van: ik ben Chuck Berry, alles wat ik doe is toch wel leuk. (vrij vertaald naar Hans Teeuwen uit zijn sketch over de josti-band). En dan ook echt ruim anderhalf uur doorgaan. Ik krijg nog de rillingen als ik aan die avond terugdenk.

Het is algemeen bekend dat CB live niet maalt om succes, maar des te meer om cash. In de film Hail Hail Rock&Roll wordt dat nogmaals duidelijk. Zo innovatief en virtuoos hij enerzijds is (was), zo lomp was hij sociaal gezien.

AoDf
14 augustus 2015, 19:26
Ervoor was Jerry Lee Lewis aan de beurt, voor wie ik eigenlijk kwam. Helaas speelde hij maar een goed half uur, drie kwartier. Maar desondanks gaf hij een best goede vertolking van zijn songs. Niets om zich voor te schamen.

Toen kwam Chuck. Zijn begeleiding speelde hun partijen op zich prima, kende hun rol en bleef op de achtergrond. Zo af en toe tussen het zingen door zag je Chuck zich klaarmaken voor weer wat gitaarspel en dan ging het weer hoor. Kogelhard, ogenschijnlijk wat random notes die mogelijkerwijs enigzins in de buurt komen van de oorspronkelijk bedoelde toonsoort, totaal uit balans met rest van de band, slecht gitaargeluid. En dan ook nog slecht gespeeld. Valse bends enzo. Echt tenenkrommend. Je zag mensen elkaar ook aankijken van: WTF is dit?! Maar goed, er zullen er ook zat geweest zijn die het wel leuk vonden.

arjanb01
14 augustus 2015, 19:39
Virtuoos en innovatief en Chuck Berry????
Nou nee... En nu zal ik veel 60 plussers beledigen maar BB king, een generatiegenoot heeft meer aan het gitaar spel toegevoegd en wat te denken van Scotty Moore ?

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 20:03
Virtuoos en innovatief en Chuck Berry????
Nou nee... En nu zal ik veel 60 plussers beledigen maar BB king, een generatiegenoot heeft meer aan het gitaar spel toegevoegd en wat te denken van Scotty Moore ?

Ik denk wel dat hij tussen de grootvaders van R&R behoort en volgens mij heeft hij ook wel bepaalde riffs als eerste gebracht. Daarnaast had hij een originele en beeldende schrijfstijl (the Boss roemt zijn coffee colored caddilac).

Tuurlijk hebben BB King en Scotty Moore ook heel veel betekend voor resp. de blues en R&R.

fastfolkert
14 augustus 2015, 20:27
Ik denk wel dat hij tussen de grootvaders van R&R behoort en volgens mij heeft hij ook wel bepaalde riffs als eerste gebracht.

De meeste licks heeft CB gewoon gejat van T-Bone Walker. Als je van de stijl van CB houdt, check dan ook eens TBW.

Dat gezegd hebbende, memorable concerten:

- Neil Young ca. 1987 Rotterdam
- JJ Cale, ca. 1988, Den Haag
- John Hiatt ca. 1988 Enschede en 2015 Utrecht
- Ry Cooder/David Lindley ca. 1990 Carre
- ZZ top en George Thorogood, Bospop 2013
- Stones Pinkpop
- AC/DC Gelredome
- Fleetwoord mac 2015 Ziggo dome

Tegenvallers:
- Johnny Winter 1986 Vredenburg, hard, ongeinspireerd
- Tony Joe White, 2014 Hengelo, alleen met drummer, ongeinspireerd

De meeste tegenvallers heb ik blijkbaar verdrongen :???:

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 20:32
De meeste licks heeft CB gewoon gejat van T-Bone Walker. Als je van de stijl van CB houdt, check dan ook eens TBW

Ik luister veel vaker naar T-Bone Walker dan naar Chuck Berry. Te gekke gitarist en showman, die al achter zijn hoofd speelde toen Jimi nog in de zandbak speelde :-)

barno
14 augustus 2015, 20:36
Iedereen haalde zijn mosterd toen bij T Bone, dus ook Berry, maar dan toch eerder op vlak van showmanship. Het genie van Chuck zat 'm in het feit dat ie de licks van zijn pianist pikte en transponeerde naar gitaar en zo uitkwam bij straight rock 'n roll. T Bone was all about jazz au fond.

fastfolkert
14 augustus 2015, 21:00
..... T Bone was all about jazz au fond.
Ben ik deels met je eens, maar ik vind 'm toch meer blues dan jazz; als ik in m'n mancave zit kan ik iig. lekker met 'm meepielen. En dat lukt me met jazz niet...:soinnocent:

Joost de Ruig
14 augustus 2015, 21:11
BB noemde T-Bone zijn grootste inspiratiebron, zowel als gitarist, bandleider en showman.

Cageman
14 augustus 2015, 21:22
Verrassend/opvallend goed:

Orphaned Land: super helder geluid en veel meeklappen.
Shining (Nor): chaotisch maar live geen brei.

Tegenvallers:

Pentagram: uitgerangeerde liveband als je het mij vraagt. Spelen de nummers en that's it.
The Devin Townsend Project: de hele show is gefocust op de nerdfans, terwijl de muziek zelf vaak zo vet is en de (letterlijke) poppenkast helemaal niet nodig heeft. Toen ik ze/hem zag was het geluid ook kut, dus dat verknalde het helemaal.

barno
14 augustus 2015, 21:58
Ben ik deels met je eens, maar ik vind 'm toch meer blues dan jazz; als ik in m'n mancave zit kan ik iig. lekker met 'm meepielen. En dat lukt me met jazz niet...:soinnocent:

dat onderscheid jazz / blues was er vroeger niet zo hoor. iedereen speelde blues, sommigen ontwikkelden door richting jazz en T Bone stond een stuk verder op die ladder dan good ol' chuck. Als die een C#m7b5 hoorde, donderde het in keulen :)

D3nnis
15 augustus 2015, 07:52
Orphaned Land: super helder geluid en veel meeklappen.


Ik herinner me een continu vals zingende zanger. Is dat niet meer?

Cageman
15 augustus 2015, 15:01
Ik herinner me een continu vals zingende zanger. Is dat niet meer?
Het optreden waar ik was (Amstelveen paar maanden geleden), zong ie prima, haha.

beniktemin
16 augustus 2015, 10:48
1 paul mc cartney hyde park
2 bruce springsteen pinkpop/nijmegen
3 john mayer hmh
4 pearl jam elk optreden super


Tegenvallende:
1)rhcp ahoy/ze waren allemaal stoned als garnaal en sommige nummers wel 3x opnieuw moeten starten
2)dijk groene engel huub had slecht humeur ( ben groot liefhebber maar was erg slecht)
3) Aerosmith in gelredome. Zo ongeinspireerd en afgeven op publiek. Was de bedoeling dat ze in het goffertpark zouden staan maar wegens tegenvallende verkoop een halve gelredome gevuld kregen.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Kakihara
17 augustus 2015, 09:11
Goed:
1. DJ Shadow
2. Vintage Trouble
3. Bruce Springsteen

Slecht:
1. Lenny Kravitz
2. AC/DC (degelijk, doen wat er van verwacht wordt, helaas niets meer)
3. The Black Crowes (té stoned om liedjes te spelen en zelfs degelijk te jammen)
Nu ik erover nadenk: ik heb wellicht bewust een optreden van Manic Street Preachers verdrongen. Kregen het publiek niet warm, en begonnen het dus maar een beetje uit te schelden... Mag in de plaats van AC/DC, en op nummer 1.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk

harrie-beton
17 augustus 2015, 11:28
Ik ben 46, ik heb een hoop gezien maar echt bijgebleven zijn:

1. Pink Floyd in 1989
2. U2 in Hannover. (snow patrol voorprogramma ook goed) 2010?
3. Editors in Sportpaleis 2013.
4. Steve Vai. Constant goed!

Slecht:

1. Muskee gang. Harrie nooit goede zanger met steenkool Engels. Blanke Blues moet bijzonder zijn om mij te overtuigen.
2. Van Dik Hout, toch wel een eendagsvlieg.
3. John Spencer Blues explosion. Mis een basgitaar in ieder liedje. Los je niet op met hard spelen jongens.

Twijfelgeval is Pearl Jam op pinkpop 1992. Was erbij maar toen ook al niet zo wild enthousiast als iedereen. Als ik nu op mijn fancy speakers het concert op Youtube hoor denk ik ja, rommelig en vals. Wel veel energie maar dat gaat ten koste van de kwaliteit. Leuk een springende bassist in een korte broek maar blijf dan strak spelen.

Big E
17 augustus 2015, 12:34
Er zelf niet bijgeweest, maar Guns 'n Roses die hun publiek in De Goffert ruim DRIE uur laten wachten nadat de laatste support act gespeeld heeft, dat mag wat mij betreft de boeken in als het slechtste concert in het universum in de geschiedenis der mensheid!

Als je dat optreden ergens begin jaren negentig bedoelt, dan kan ik zeggen dat niet alleen het wachten toen schandalig was, maar het optreden zelf ook. Na iets meer dan een buitengewoon ongeïnspireerd uur spelen taaiden ze weer af. Daar sta je dan als 17-jarig jochie, maandenlang naar toe geleefd, nachtenlang dat ene cassettebandje van AFD helemaal grijs gedraaid, klaar voor je helden en dan zo'n wanprestatie. Was meteen helemaal klaar met ze. Gelukkig liet Metallica een week later in de kuip zien hoe het wel moest. Dik drie uur knallen, één groot feest.

harrie-beton
17 augustus 2015, 14:19
Gaan we nu concerten noemen waar je niet bij bent geweest?

Blokkie
10 september 2015, 00:10
Als je dat optreden ergens begin jaren negentig bedoelt, dan kan ik zeggen dat niet alleen het wachten toen schandalig was, maar het optreden zelf ook. Na iets meer dan een buitengewoon ongeïnspireerd uur spelen taaiden ze weer af. Daar sta je dan als 17-jarig jochie, maandenlang naar toe geleefd, nachtenlang dat ene cassettebandje van AFD helemaal grijs gedraaid, klaar voor je helden en dan zo'n wanprestatie. Was meteen helemaal klaar met ze. Gelukkig liet Metallica een week later in de kuip zien hoe het wel moest. Dik drie uur knallen, één groot feest.

Daar was ik ook bij. Mijn eerste concert was meteen het minste.

Goed

1. McCartney in bloedvorm in Ahoy 2012
2. Springsteen in Mönchengladbach. 2013
3. Clapton en Winwood in Gelredome. 2011?
4. Eagles in Ziggo. 2014
5. Robbie Williams in de Arena. 2003
6. McCartney in Quebec. 2013
7. Fleetwood Mac. Ziggo 2015
8. AC/DC Arena 2009
9. Queen & Adam Lambert. Ziggo 2009
10. U2. Arena 2005.

Slecht
Guns n Roses dus. 1993
Paul Simon in Ziggo. Geloof 2013. De zaal was net open en het geluid werd opgehemeld. Maar viel dus enorm tegen.
Elton John in Ahoy 2009. Op de automatische piloot.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Buxtra
10 september 2015, 07:39
Komt-ie dan hè:

Top
1. Neil Young & Bookter T etc in Ahoy 1993
2. Nick Cave & The Bad Seeds Paradiso 1993
3. White Stripes Nighttown 2002
4. Rolling Stones 1995 Landgraaf
5. Wu Tang Clan & prodigy Rotterdam 1994
6. Primal Scream Paradiso 2014

Flop
Mark Knopfler Ahoy 2012 buitengewoon knap gespeeld, geen valse noot gehoord, mooie gitaren voorbij zien komen maar voegt niets toe aan zijn nummers op het cd'tje, tegenvaller. Ook nog eens saai en slap op het podium ondanks dat er 10 man op staan.

beruk
10 september 2015, 20:52
Top:
1 Siouxie and the Banshees 1982 Vredenburg (met Robert Smith op gitaar)
2 Pink Floyd De Kuip 1988
3 Motorpsycho 2008 Tivoli

Flop:
1. Triggerfinger 2008 Nieuwegein.
2. Live. Lowlands 2003
3. Skatalites Tivoli De Helling 2005 (daarergens)

Glenny
20 september 2015, 04:07
Goed, en de volgorde is 'willekeurig':

King Crimson
U.K.
Camel
Jethro Tull
Genesis
Level 42
Yes
Dream Theater
Tribal Tech
Casiopea
Brian Wilson
Pink Floyd

etc.etc, zal er wellicht nog enkele vergeten...

Slecht( maar ja, wat is slecht...):

Boom Townrats( dacht dat ik er een blijvende gehoorbeschadiging aan had over gehouden, mijn God! wat speelden die knetter hard!)
Scritti Politti, speelden geen één nummer van hun geweldige cd Cupid & Psyche'85...
Camel...tja, dat kwam omdat mijn lief tot 2x toe flauwviel van de hasjlucht, Paradiso grote zaal, die ze'mee'rookte en ik haar naar buiten moest brengen, dus was het concert niet slecht maar had er weinig van meegekregen.

beruk
20 september 2015, 21:45
En dan gister een niet zo'n bijzondere coverband. Gitarist heeft enorme biceps, ik zeg verder niks....:sssh:

Swaag
21 september 2015, 22:07
Goed:
Tom Petty and the Heartbreakers HMH 2012 (met Eddie Vedder als bijkomend extraatje. Petty was de overtreffende trap van "coolness")
Pearl Jam (eigenlijk alle gigs, maar met name de concerten Goffertpark 2007 en Ziggodome 2012 waren bizar goed, en altijd lekker lang)
Led Zeppelin Ahoy 1980 (mijn allereerste concert ooit, dus dat is wel een stukje nostalgie)
The Waterboys Ahoy 1985 (support act voor de Simple Minds. Mike Scott en consorten speelden meneer Kerr c.s. helemaal er uit)
Tito & Tarantula Goes 2015 (wat een passie heeft die man, en wat een dochter op bass :soinnocent: !)
Neil Young and Crazy Horse Ahoy 2001 (ongelofelijk lange Cortez the Killer als encore)

Bagger:
RHCP Goffertpark 2012 (Drama! Slecht gespeeld, geen stem, geen zin, toegift zonder Kiedis, die was al op weg naar het hotel of zo)
Simple Minds Ahoy 1985 (na drie zinnen zingen al roepen "you sing for me!". Veel gebaartjes, weinig muziek)
Alamo Race Track Dordrecht 2015 (per ongeluk binnen komen waaien, is niet mijn smaak. Je kan jezelf als band ook teveel serieus nemen..)

Philippe
7 oktober 2015, 13:24
Goed:

David Gilmour, HMH 2005. Alles was te gek. Show, band, zang, gitaarspel, geluid
Roger Waters, Gelredome 2006(?). Voor dezelfde redenen als bovenstaand. Hoewel ik nog steeds vind dat Roger vocaal niet de sterkste is
The Aristocrats, Paradox Tilburg 2014. Dit was ronduit belachelijk. Voor 2 tientjes heb ik samen met maar een handjevol mensen naar de 3 meest muzikale genieën van deze tijd gekeken.
Steve Vai, keer op keer sta ik met verbazing naar deze man te kijken.
Toto, HMH 2003(?). Te gekke show en goeie performance. Alsof je naar de CD luistert maar dan beter.

Slecht:
Steel Panther, 013 Tilburg 2014. Muziek is grappig en ze spelen zeker niet slecht. je moet ze ook niet te serieus nemen. Maar op een gegeven moment wel te weinig muziek en teveel cabaret. Ben je na een uurtje wel volledig klaar mee.

Harry
10 oktober 2015, 12:47
Peter Wolf & the Midnight Travellers. 2 keer gezien in 3 dagen, ben iedere keer weer euforisch en ontroerd als ik er aan terug denk. Verder Southsode Johnny & the Asbury Jukes, altijd een groot feest. En in Nederland; Sven Hammond, ga ze zien als je de kans hebt.

ericg
18 oktober 2015, 15:35
Ik mis hier een beetje het "wanneer en waarom ".

Om af te trappen en wat discussie los te kweken:

Goed:
1) Rainbow Ahoy 1981- Zelfs Blackmore in bloedvorm
..........................

(Wauw, die had ik wel graag willen zien!)

Goed:
1) Vandenberg - 1983, Dieka, Markelo
2) Steve Marriot - 1987 (?) Burgerweeshuis, Deventer
3) Dio - 1987 (?), Jaap Eden hal, Amsterdam

Goede muzikanten, in uitstekende sfeer/humeur.

Slecht:
1) Smashing Pumpkins - Ahoy
2) Sisters of Mercy - Heineken Music Hall

cannondale_01
7 november 2015, 11:01
Heb heel veel goede gigs gezien maar onderstaande zijn me wel het meest bijgebleven

- Motorhead 1982 Stadsgehoorzaal Leiden. Stond als MAVO binkie tussen al die langharige bespijkerde en bepatchte hardrockers die de
politie te lijf gingen.
- Metallica 1984 Paradiso Wat een verademing. Het leven was nooit meer hetzelfde.
- Slayer 1985 Paradiso Nog nooit wapperde mijn strakke broekspijpen zo hard
- INXS 1990 Ahoy Super energie.
- Machinehead 1997 Brabanthallen. Ik ben fan.
- En recent Incubus in 013


Wat ik OLYMPISCH slecht vond.
Tja is al gezegd..

G'nR Goffertpark. Wat een deceptie was dat zeg! Zeker na het zien van al die USA optredens.
Heer Malmsteen in Paradiso. Ben gewoon weggegaan. Briljante gitarist. maar had er blijkbaar gewoon geen zin in.

Verder bijna alle stadion concerten. Dat doe ik al een aantal jaar ook nooooit meer. Geen interactie en geen sfeer.

FNaRK
8 november 2015, 13:46
- Motorhead 1982 Stadsgehoorzaal Leiden. Stond als MAVO binkie tussen al die langharige bespijkerde en bepatchte hardrockers die de
politie te lijf gingen.
- Metallica 1984 Paradiso Wat een verademing. Het leven was nooit meer hetzelfde.



Grappig, ook 2 van eerste concerten. Plus daarvoor nog Rainbow in Rotterdam Ahoi ...

AoDf
10 november 2015, 20:19
- Machinehead 1997 Brabanthallen. Ik ben fan.


Dat blijft ook 1 van mijn favoriete optredens. Het ging er daar stevig aan toe weet ik nog. Lekker compact, kleinschalig. Liep daar nog een gozer tegen het lijf op de wc's met een bebloede bek en een hand met wat voortanden :D

Joost de Ruig
10 november 2015, 20:26
Vwb slecht heb ik eigenlijk een top 1. Zo slecht als dat wordt nooit meer overtroffen :
Shane McGowan
:D

Die lijkt (of is, waarschijnlijk) altijd dronken en met zonder tanden in zijn mond, wordt de zang er ook al niet beter op. Zou hij net zo vaak van lever wisselen als wij van gitaren?