PDA

View Full Version : HNGD: fender strat lone star



Input79
13 augustus 2015, 15:36
Nog eentje erbij ;-)

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/2b69184da8945f3a19e3fe22271de449.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/b5c8096ffa12019ded2489f7d46c6fff.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/870a1bacca347029f3f82110b45aa69b.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/44f8a3cd231414557cb9ede727eadea4.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/13/052356c23bef582ca1719a3df9b29d67.jpg

Feter
13 augustus 2015, 16:09
mooooooooooooooooooooi!

Joost de Ruig
13 augustus 2015, 17:45
Gefeliciteerd met je MIM-Strat.

Ik weet niet of je hem zo gekocht hebt, maar als je zo je snaren erop zet als je lage E, dan vraag je om stemmingsproblemen....

Orpheo
13 augustus 2015, 18:04
Als t goed is, is dit de pearly gates plus in de brug. Nice.

Input79
13 augustus 2015, 19:29
Gefeliciteerd met je MIM-Strat.

Ik weet niet of je hem zo gekocht hebt, maar als je zo je snaren erop zet als je lage E, dan vraag je om stemmingsproblemen....

Idd , heb het reeds mogen merken
Vandaag net binnen, eerst wat op gespeeld, morgen verse snaartjes ;)

Input79
13 augustus 2015, 19:31
Als t goed is, is dit de pearly gates plus in de brug. Nice.

Yep. Is de pearly Gates plus ... Lekker ruig pick-up... Wel eventjes aanpassen aan het contrast met de andere 2 single coils ( Texas specials)
Maar de combi van single en humbucker geeft zeker nieuw mogelijkheden.

Joost de Ruig
13 augustus 2015, 19:38
Ik snap nooit waarom mensen niet even de tijd nemen om hun snaren netjes te vervangen. Max 10 minuutjes waar je weken/maanden plezier van hebt.

Pearly Gates? ZZ Top here we come :-)

Brum
13 augustus 2015, 20:30
Behalve dat die lage E wat teveel wikkelingen heeft, zie ik het probleem verder niet. Wat is er verkeerd aan dan?:dontgeti:

Joost de Ruig
13 augustus 2015, 20:42
Behalve dat die lage E wat teveel wikkelingen heeft, zie ik het probleem verder niet. Wat is er verkeerd aan dan?:dontgeti:

Niet alleen 2x teveel wikkelingen, maar ook in een soepzooitje over elkaar heen, daar zit altijd spanning in verborgen die er vroeg of laat uitkomt, waardoor je opeens te laag gestemd staat. Telkens als je opnieuw stemt glijden de ruwe wikkelingen over elkaar heen, in plaats van over het gladde staal van de tuners, met weer de kans op ontstemming binnen korte tijd.

Input79
13 augustus 2015, 21:07
Ik snap nooit waarom mensen niet even de tijd nemen om hun snaren netjes te vervangen. Max 10 minuutjes waar je weken/maanden plezier van hebt.

Pearly Gates? ZZ Top here we come :-)

Ik vervang zelf gemiddeld om de drie maanden mijn snaren.
Deze gitaar is net binnengekomen dus eerst efkes op gespeeld natuurlijk ;)
Volgende keer gaan er nieuwe snaartjes op hoewel diegene die er nu op liggen er nog niet lang kunnen opliggen... Maar ontstemmen dat hij doet...

Brum
13 augustus 2015, 21:12
Niet alleen 2x teveel wikkelingen, maar ook in een soepzooitje over elkaar heen, daar zit altijd spanning in verborgen die er vroeg of laat uitkomt, waardoor je opeens te laag gestemd staat. Telkens als je opnieuw stemt glijden de ruwe wikkelingen over elkaar heen, in plaats van over het gladde staal van de tuners, met weer de kans op ontstemming binnen korte tijd.

Ik had zo snel niet gezien dat de wikkelingen over elkaar heen zaten, je hebt gelijk.

pasqual
13 augustus 2015, 22:24
Ik had zo snel niet gezien dat de wikkelingen over elkaar heen zaten, je hebt gelijk.

Dat is nu juist het principe van "locking tuners" omdat je dan een minimale wikkeling van de snaren hebt.
Mooie gitaar trouwens! Veel plezier ermee:ok:

D3nnis
14 augustus 2015, 00:01
Als t goed is, is dit de pearly gates plus in de brug. Nice.

Is er nog verschil tussen een pearly Gates en pearly Gates plus?
Er werd net zz top aangehaald, maar de lone star strat zoals ik die in mijn hoofd heb, van lang geleden overigens, was echt wel een gitaar waar je serieus op kon dorsen.

Input79
14 augustus 2015, 01:18
Is er nog verschil tussen een pearly Gates en pearly Gates plus?
Er werd net zz top aangehaald, maar de lone star strat zoals ik die in mijn hoofd heb, van lang geleden overigens, was echt wel een gitaar waar je serieus op kon dorsen.

The Pearly Gates is rather different than the "Pearly Gates Plus" that is on various Fender instruments including the Lone Star StratTŪ, Fat Strat, Big Apple Strat and some ShowmasterŪ guitars. The Pearly Gates Plus is only available on select Fender guitars or from Fender dealers. The main difference in these pickups is that a Pearly Gates has Alnico II magnets, while the Pearly Gates Plus has Alnico V magnets. Alnico V magnets tend to give a brighter, glassier tone, while Alnico II magnets tend to have a warmer, rounder, more mid-rangier tone.

yavin
14 augustus 2015, 07:03
Heb er nog eentje liggen die in mijn SG project moet komen. Benieuwd wat dat gaat opleveren..! Zal toch eens haast moeten maken.

D3nnis
14 augustus 2015, 08:26
The main difference in these pickups is that a Pearly Gates has Alnico II magnets, while the Pearly Gates Plus has Alnico V magnets. Alnico V magnets tend to give a brighter, glassier tone, while Alnico II magnets tend to have a warmer, rounder, more mid-rangier tone.

Weer wat geleerd, thanks!
Best fijn, zo'n pearly gates plus.

MikeD
14 augustus 2015, 09:18
ziet er fraai uit... als ie nou ook nog lekker speelt en goed klinkt kan je blij zijn.. felisidasies...

yavin
14 augustus 2015, 12:57
En hier een stukje tekst van het net geplukt over de elementen van de Gibson Angus Young Signature SG uit 2009. Kwam ik overigens pas achter nadat ik het element had gekocht maar ik verwacht daardoor wel dat het ding prima gaat klinken in een SG.



New ‘Signature’ Pickup Last month I posted about how Seymour Duncan himself was helping Angus and his tech with a new pickup based on the Billy Gibbons-inspired Pearly Gates pickup. Looks like that’s exactly what happened since the new signature SG Standard has exactly those pickups, one of which has been customized. Here’s what Gibson says about them: “The Angus Young SG is equipped with a pair of Seymour Duncan Pearly Gates pickups, which include a standard [Pearly Gates] in the neck position and a bridge-position [pickup] that has been modified for higher output.” The pickups “provide an authentic vintage-humbucker tone that Angus Young seeks in his guitars.” Notably, the magnets in Pearly Gates pickups are Alnico 2s (aka, Alnico IIs). The Gibson Angus Young Signature pickup, which is in the bridge position of the other new Angus Young SG, uses an Alnico 5 (or V) magnet. Alnico 5 magnets typically allow more highs and lows (tighter lows) through and to my ears have a fast attack. Alnico 2 mags will emphasize the midrange, and will have a softer attack. The new Angus signature pickup is wax-potted to reduce feedback. Wax-potting supposedly reduces some of the perceived “air” around notes, but I’ll take no feedback over that anytime. Seymour Duncan has said previously that it would not be selling the overwound Pearly Gates as a signature pickup (Seymour Duncan says the Pearly Gates is already “slightly-hotter-than-vintage”). Maybe Gibson will. Either way, I’m sure you can order one from the Seymour Duncan custom shop.


Meer lezen? klik hier: http://www.woodytone.com/2009/11/23/what-to-learn-from-the-new-angus-sg/