PDA

View Full Version : Uit de klauwen gelopen improvisatie op een backingtrack



zoldergitarist
13 augustus 2015, 12:53
Een uit de klauwen gelopen improvisatie op een backingtrack, ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

https://soundcloud.com/doedens/summer-time

pasqual
13 augustus 2015, 14:17
Super! Mooi gespeeld. Alleen 'improvisatie' geloof ik niet helemaal:soinnocent: en dan vooral de tweede stemmen schud je niet zo maar even uit de mouw;). Maar wel lekker gedaan!

Fusion
13 augustus 2015, 14:21
Beetje braaf voor jou doen ;) Je komt matig op gang (vooral qua toonkeuze), maar zodra je t gaspedaal intrapt lijk je meer in je element en klinkt t lekker! Grappig eigenlijk, je zou denken dat als je traag speelt je meer tijd hebt over de tonen die je kiest.

zoldergitarist
13 augustus 2015, 14:29
Super! Mooi gespeeld. Alleen 'improvisatie' geloof ik niet helemaal:soinnocent: en dan vooral de tweede stemmen schud je niet zo maar even uit de mouw;). Maar wel lekker gedaan!

Ha ha bedankt Pasqual, maar dat bedoel ik met "uit de klauwen gelopen". Ik had een riedeltje en kreeg er steeds meer ideetjes bij.

zoldergitarist
13 augustus 2015, 14:31
Beetje braaf voor jou doen ;) Je komt matig op gang (vooral qua toonkeuze), maar zodra je t gaspedaal intrapt lijk je meer in je element en klinkt t lekker! Grappig eigenlijk, je zou denken dat als je traag speelt je meer tijd hebt over de tonen die je kiest.

Bedankt Fu !

The Lo Lands
13 augustus 2015, 16:08
Hi Barry!

Blijkbaar heb jij ook de zomer in je bol :-) Lekkere improvisatie! Backing track klinkt wat gedateerd maar verder prima spel en sound. Was jij niet diegene die eigelijk nooit met de tremolo van de gitaar speelde? Ik meen te horen dat je in het begin deze toepast. Dit kan nog wat subtieler en muzikaler, maar dat is mijn enig puntje van kritiek. Geniet van het mooie weer zou ik zeggen...

MikeD
14 augustus 2015, 12:48
Nou hier kan ik wel naar luisteren ofwel het mocht langer duren.. de sound inderdaad ronduit fraai en niet overdreven vervormd (lukt mij nooit zo) mooie dubbele partijen inderdaad en ik meen een beetje Alan Holdsworth invloeden uit zijn UK periode te horen, naast wat vroege Joe Satriani..... lekere snelle stukken zonder dat het overdreven noten-gemitrailleur wordt. Dat dit regelrechte out of the blue improvisatie is .....???.. ben het met pasqual eens.

Cageman
15 augustus 2015, 00:53
De ultieme '80's met moderne shred fusion knaller zit er aan te komen. Zolderstyle wordt een ding. Ik voel het.

Dit staat wel als een huis. Nog iets meer van de reeds genoemde Satriani-vibe af gaan, nog een vleugje authentieke zoldertechniek erin gooien daarvoor in de plaats.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
15 augustus 2015, 10:05
TheLoLands; Bedankt, de tremolo begin ik inderdaad een beetje meer te gebruiken alleen heb ik er soms een rare zwengel in zitten, tis wel wennen ja ha ha.

MikeD; Bedankt, het begon als een improvisatie en heb er daarna een beetje mijn eigen dingetje van gemaakt.

Cageman; Bedankt, ik hoor eigenlijk geen Satriani vind het ook helemaal niks, zal toeval zijn denk ik:seriousf:

Ernest01
17 augustus 2015, 19:19
Mooi stuk. Goede opbouw en de snelle stukken zijn geen 'show-case' van "kijk mij eens snel kunnen spelen" en dus geen notenpoeperij.
Geinige backingtrack ook. Rustig genoeg om inderdaad helemaal op los te kunnen gaan.
Oh ja.... je speelt erg goed gitaar. (wist je misschien nog niet.... haha)

woldhek
17 augustus 2015, 20:22
Barry,
geweldig weer.
Heb geen storende zaken kunnen horen, helemaal perfect.
Hoe doe je dat toch....

Stoffel43
18 augustus 2015, 19:09
Wauw.... Da's alles wat ik hierop kan zeggen. Top! Hier droom ik maar eens van...

zoldergitarist
19 augustus 2015, 15:09
Ernest01, woldhek, Stoffel43 bedankt voor jullie leuke review(tjes)s en de rest ook natuurlijk.:cheerup: