PDA

View Full Version : Wat wordt mijn eerste elektrische gitaar? Help!



ferron
12 augustus 2015, 21:39
Hallo allemaal,

Ik heb niet zo veel ervaring met gitaar spelen, maar ik ga het toch nog eens proberen te leren op een elektrische gitaar.

Ik twijfel tussen een Epiphone Les Paul, een Fender Squier Stratocaster of een Squier Telecaster.

Ik vind de Les Paul er erg mooi uitzien, en ik vind het ‘diepe’ geluid erg mooi. Tussen de Strat en Tele wete ik eigenlijk het verschil niet, kan iemand mij hiermee helpen?

Ik ben 16 jaar en mijn budget is (gitaar incl. versterker) zo’n €300 tot €400

Alvast Bedankt!

NLF
12 augustus 2015, 21:46
telecaster en stratocaster lijken op elkaar (want zijn familie), de Les Paul is echt anders. de tele klinkt wat strakker (tak tak), de strat wat funkier (wang wang). LP heeft meer laag en klinkt massief. Fenders klinken blikkerig (kletterende snaren).

2-e hands kopen is het voordeligst, maar als je net begint en er niet veel vanaf weet loop je de kans dat je wordt afgezet (er lopen namelijk lolbroeken rond). probeer eventueel iemand uit je omgeving (een gitaarleraar, een klasgenoot, iemand uit een plaatselijke band) om advies te vragen als je 2-ehands koopt. of stel vragen hier op het Forum als je iets op het oog hebt.

pasqual
12 augustus 2015, 22:07
Nou NLF, als ik jouw zou moeten geloven zou ik dus geen Fender of Squier moeten kopen want ze zijn allemaal hetzelfde en klinken als blik. Mooi advies;). @ Ferron; wie zijn je voorbeelden als gitaristen en welke sounds en liedjes vind je mooi? Even los van het uiterlijk kun je ook kijken naar wat je mooi vind qua muziek.

NLF
12 augustus 2015, 22:20