PDA

View Full Version : Tweedehands Les Paul traditional, waar op letten?



maythe7
12 augustus 2015, 20:49
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Gibson Les Paul Traditional kopen. Ik heb er eentje op marktplaats gezien uit maart 2011 en wil graag een keertje kijken. Waar moet ik op letten bij een tweedehands Les Paul? Wanneer is hij goed en wanneer niet? Hij vraagt er 1375 euro voor. Is dit een goede prijs? Ik heb geen ervaring en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet, Maythe

jutter
12 augustus 2015, 21:03
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Gibson Les Paul Traditional kopen. Ik heb er eentje op marktplaats gezien uit maart 2011 en wil graag een keertje kijken. Waar moet ik op letten bij een tweedehands Les Paul? Wanneer is hij goed en wanneer niet? Hij vraagt er 1375 euro voor. Is dit een goede prijs? Ik heb geen ervaring en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet, Maythe

Ik heb een aantal jaren gelden een nieuwe Traditional gekocht. Hoop ellende mee gehad. Na een paar weken kwam ik erachter (ik ben enorm traag van begrip :D )dat er op bepaalde frequenties een metalige rammel in zat. Alles heb ik toen zowat laten vervangen maar die rammel bleef. Kutding.

arjanb01
12 augustus 2015, 21:10
Testen. Bij de traditionals heb je 60s en 50s halzen, die wat ronder en dikker is. De 60s halzen zijn dunner en platter, persoonlijk vind ik dat niet fijn spelen en krijg ik er kramp in m'n hand van.
Wil je zeker weten dat het een echte Gibson is, vraag het serienummer aan de verkoper en check middels een mailtje naar Gibson of het een echte is.
Traditionals zijn gitaren met een massieve body zonder gaten, die als weight relief gebruikt worden.
Het gewicht moet je dus liggen. Verder vind ik het hele nette gitaren, let ook even op de toets, is het rosewood of een ander materiaal. Moderne gibsons hebben vaak geen rosewood toets, vind je dat fijn spelen nemen die gitaar!