PDA

View Full Version : Tweedehands Les Paul traditional, waar op letten?



maythe7
12 augustus 2015, 20:49
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Gibson Les Paul Traditional kopen. Ik heb er eentje op marktplaats gezien uit maart 2011 en wil graag een keertje kijken. Waar moet ik op letten bij een tweedehands Les Paul? Wanneer is hij goed en wanneer niet? Hij vraagt er 1375 euro voor. Is dit een goede prijs? Ik heb geen ervaring en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet, Maythe

jutter
12 augustus 2015, 21:03
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Gibson Les Paul Traditional kopen. Ik heb er eentje op marktplaats gezien uit maart 2011 en wil graag een keertje kijken. Waar moet ik op letten bij een tweedehands Les Paul? Wanneer is hij goed en wanneer niet? Hij vraagt er 1375 euro voor. Is dit een goede prijs? Ik heb geen ervaring en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet, Maythe

Ik heb een aantal jaren gelden een nieuwe Traditional gekocht. Hoop ellende mee gehad. Na een paar weken kwam ik erachter (ik ben enorm traag van begrip :D )dat er op bepaalde frequenties een metalige rammel in zat. Alles heb ik toen zowat laten vervangen maar die rammel bleef. Kutding.

arjanb01
12 augustus 2015, 21:10
Testen. Bij de traditionals heb je 60s en 50s halzen, die wat ronder en dikker is. De 60s halzen zijn dunner en platter, persoonlijk vind ik dat niet fijn spelen en krijg ik er kramp in m'n hand van.
Wil je zeker weten dat het een echte Gibson is, vraag het serienummer aan de verkoper en check middels een mailtje naar Gibson of het een echte is.
Traditionals zijn gitaren met een massieve body zonder gaten, die als weight relief gebruikt worden.
Het gewicht moet je dus liggen. Verder vind ik het hele nette gitaren, let ook even op de toets, is het rosewood of een ander materiaal. Moderne gibsons hebben vaak geen rosewood toets, vind je dat fijn spelen nemen die gitaar!
De prijs.... Ik zou proberen af te dingen op 1100 eu, moet lukken.

maythe7
12 augustus 2015, 21:26
Bedankt voor de reacties. Ik heb al geprobeerd af te dingen, maar dit is het minimale wat hij ervoor wil hebben. Hij wou er eerst 1600 voor hebben, dus ik heb er al aardig wat afgekregen. Qua gewicht ben ik wel wat gewend, dus ik denk dat ik daar geen problemen mee heb. Groet, Maythe

PS. Ik vroeg mij ook nog af of 2011 een goed jaar is? Ik heb wel eens gehoord dat sommige jaren geen goede bouwjaren waren voor de gitaren.

NLF
12 augustus 2015, 21:40
jaartal: weet ik niet, durf ik niets over te zeggen. ik meen dat ik wel eens zo'n traditional in mijn handen heb gehad maar kan het mij niet precies herinneren wat voor gitaar dat was, dus ook wat dat betreft houd ik mij liver op de vlakte.

je zou ook kunnen kijken of je een jaren 80 japanse LP kopie kunt vinden (Tokai, Greco, Fernandes). Daar zitten soms erg goede gitaren bij. Helaas wordt er voor die dingen tegenwoordig steeds meer geld gevraagd. Maar als je een beetje geluk hebt kun je voor een leuk bedrag een goeie op de kop tikken. Zodra er Gibson op een gitaar staat rinkelt de kassa drie keer extra :-)

Dutch66
12 augustus 2015, 23:28
bedoel je deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m954900195-gibson-les-paul-traditional-plus.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)

Waarom wil je perse een traditional?

edit: 1300 euro is denk ik wel redelijk trouwens

Brum
12 augustus 2015, 23:30
Traditionals zijn gitaren met een massieve body zonder gaten, die als weight relief gebruikt worden.
Het gewicht moet je dus liggen.

Hier zit je fout denk ik. De Traditionals zijn niet gechambered, maar juist wel van gatekazehout, naar mijn weten. Ze zijn dan ook, hoe kan het ook anders, 'traditional weight relief'. Dat baked maple zit volgens mij ook niet op de Traditionals, maar daar ben ik dan weer minder zeker van. Het kan zijn dat de laatste twee (?) jaar dat ook is op de Traditionals.

Dutch66
12 augustus 2015, 23:34
Hier zit je fout denk ik. De Traditionals zijn niet gechambered, maar juist wel van gatekazehout, naar mijn weten.

die Cherry Burst uit 2011 weegt 4,4 kg..... dus.....

Brum
12 augustus 2015, 23:37
Ik heb net even gekeken, de Traditionals uit 2015 zijn inderdaad non weight relief. Ik begin nu toch te twijfelen aan m'n eigen stelligheid.

Overigens wel gewoon rosewood toets.

edit: Na wat rond Googlelen ben ik er toch wel redelijk van overtuigd dat de oudere toch echt wel van Zwitserse gatekaas mahonie zijn. De nieuwere zijn sowieso heel erg veranderd, met die robot tuning en zo. Ze kunnen desalniettemin toch nog best aan de zware kant zijn.

fred dons
12 augustus 2015, 23:43
Inderdaad traditionals zijn Weigth relieved (gaten) ik vind zelf beter dan de standaard , 57 en 57+ pickups, goede nek, de 2011 was correct geplekked in tegenstelling tot de eerdere lps dus een lage aktie is goed mogelijk. 1300 is echt een koopje ! (En traditionals hebben een gewone rosewood toets; de 2012 had een laminaat maar de 2011 is zoals het hoort )

arjanb01
13 augustus 2015, 06:39
Nou, kopen dus!
Wel apart dat ze gatenbodies hebben en toch 4,4kg wegen, als ik het goed gelezen heb😉
Tokai les Pauls de oude ls50 en ls60 kan je met een beetje geluk voor 1000 eu op de kop tikken.

Buxtra
13 augustus 2015, 06:59
Heerlijke gitaar, meen dat ze toentertijd € 1600,- inclusief case deden en regelmatig in de aanbieding kwamen voor € 1500 zonder case.

Zet hem op bij het verliefd worden!

D3nnis
13 augustus 2015, 08:32
Ik ken ze idd voor rond de 1600-1700 nieuw, jaar of 4-5 terug denk ik.

maythe7
13 augustus 2015, 09:02
Super bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanavond kijken bij die advertentie.
Het is inderdaad die advertentie. Waar moet ik de gitaar op beoordelen? Wanneer is hij goed en wanneer niet?
Alvast bedankt voor alle moeite die jullie doen!!

Groet, Maythe

Oranjeaap
13 augustus 2015, 09:08
Wanneer is hij goed en wanneer niet?


Als je dit moet vragen, ben je dan wel toe aan een gitaar van dit formaat?

NLF
13 augustus 2015, 09:13
Als je dit moet vragen, ben je dan wel toe aan een gitaar van dit formaat?

dat vroeg ik mij ook af ...

maythe7
13 augustus 2015, 09:15
Ik bedoel meer qua wat wel te repareren valt en wanneer je een gitaar niet moet kopen, omdat hij meer kost in opknappen dan wat hij eigenlijk waard is. Sorry dat dat niet duidelijk was. Alsnog bedankt voor het meedenken.

Hotpepper01
13 augustus 2015, 09:25
Er valt heel veel te repareren aan een gitaar: electronica, pickups, bedrading, tuners, brug en stoptail. Gebroken nekken, noem maar op. Frets vallen te vlakken en te vervangen. Ook een nieuwe toets kan. Het verfwerk herstellen bij een burst is lastig...
Bij een gitaar uit 2011 hoef je dat niet te verwachten. Die mag wat krasjes hebben van het gebruik, maar geen schade.

Tja, wanneer je een gitaar niet moet kopen, is als het geen goede is. Hij je niet aanstaat, of in het geval van jouw beoogde traditional, het geen echte blijkt te zijn. Dat laatste lijkt mij op dit moment je grootste zorg. Neem iemand mee die er echt kijk op heeft. En bereid je voor door eens te googelen op fake les pauls uit China...

Ik heb een traditional uit 2009, en is een heerlijke en mooie gitaar.

maythe7
13 augustus 2015, 09:31
Ik heb al het serienummer gevraagd en dat klopte. Hij komt inderdaad uit maart 2011 uit Nashville. Ik hoop dat dit voldoende is om er zeker van te zijn dat ie echt is. Ik zal nog Googelen op fake guitars om zeker te zijn dat hij echt is. Super bedankt voor de reactie. Ik heb er veel aan!

Groet, Maythe

NLF
13 augustus 2015, 09:36
Ik bedoel meer qua wat wel te repareren valt en wanneer je een gitaar niet moet kopen, omdat hij meer kost in opknappen dan wat hij eigenlijk waard is. Sorry dat dat niet duidelijk was. Alsnog bedankt voor het meedenken.

aha, op zo'n manier. ik ga meestal op m'n gevoel af (maar zo doe ik het, ik weet eigenlijk niet of dat wel verstandig is...). ik kijk altijd hoe een gitaar in mijn handen ligt en hoe ie akoestisch klinkt. pickups, stemschroeven etc kun je altijd vervangen en je kunt een gitaar opnieuw laten fretten als het moet. maar ik vind het altijd wel fijn als een instrument meteen gebruikt kan worden en je er niet teveel gedoe meer mee hebt (maar dat is ook persoonlijk). gebroken hals vind ik altijd een beetje link, het kan namelijk moeilijk zijn om zo'n gitaar later weer te verkopen.

Dutch66
13 augustus 2015, 10:04
maar ik vind het altijd wel fijn als een instrument meteen gebruikt kan worden en je er niet teveel gedoe meer mee hebt (maar dat is ook persoonlijk). gebroken hals vind ik altijd een beetje link, het kan namelijk moeilijk zijn om zo'n gitaar later weer te verkopen.

Kom op zeg, 75% van de nieuwwaarde, dan moet alles gewoon 100% zijn....

muffstuff
13 augustus 2015, 11:00
Als een gitaar in die prijsklasse je niet lekker in je hand ligt, dan moet je hem niet kopen. Ik heb nu een aantal verschillende nekken en merk gewoon echt het verschil. Het liefst heb ik een v hals, maar dan liever een met een radius van een gibson. Dat is nogal moeilijk te vinden. Zo speelt mijn chinese les paul erg lekker, maar die heeft meer een dikke D hals,mijn fender road worn een v hals maar daar is de toets weer boller.

Maw als ik ooit weer een elektrische gitaar koop zal ik alleen naar de hals en ligging in de hand kijken. De rest is wel aan te passen.

Maar vergeet niet, twee dezelfde gitaren met net een iets andere string spacing bij de nut, zullen totaal anders spelen. Als je grote klauwen hebt kan dat verschil nog al snel optreden, doordat je bs dan te snel snaren zal muten.

Wees gewoon erg kritisch en voel je niet bezwaard als je daar bent om te zeggen, Sorry ik denk dat het toch niets wordt. Je gaat namenlijk wel een bedrag uitgeven die niet misselijk is. Tuurlijk is het een mooie gitaar en het is een gibson, maar laat dat niet teveel meewegen in je beslissing hoe moeilijk dat ook kan zijn. Uiteindelijk moet een gitaar voor jou gewoon lekker spelen.

Mede door boevenstaand ebn ik zelf nu ook afgestapt om gitaren online te bestellen. Sterker nog, ik dat dat ik alleen nog maar naar een winkel wil gaan, Gewoon een stuk of 20 proberen en dan degene kiezen die lekker in de hand ligt.

muffstuff
13 augustus 2015, 11:01
"Fabrieksmatig geplek'd dus fretten optimaal t.o.v. elkaar afgesteld."

Dit is een dikke plus! Maar dan is het wel belangrijk hoeveel er nog op gespeeld is sinds dat het geplekt is, want ja, dan kan het dus zijn dat er al wat fretslijtage is.

Brum
13 augustus 2015, 15:09
Ik weet niet hoe het met het huidige fretwerk van Gibson is, maar als dat net zo is als bij de oudjes, dan zou ik een refret nog eerder aanraden. Ik heb mij laatst door een gitaarreparateur laten vertellen dat Gibson nogal 's de frets zo'n beetje in het lijm heeft staan, in plaats van vast in het hout. Ik heb mijn ouwe SG moeten laten refretten (slijtage) en ik was wat sceptisch over dit verhaal, temeer de beste man kon vertellen dat het heel goed zou kunnen dat door de refret de gitaar resonanter zou worden, omdat er meer raakvlak met het hout is. Maar de man had niets gelogen, de gitaar is inderdaad veel resonanter geworden, dat scheelde echt serieus veel.

Brum
13 augustus 2015, 15:14
Nou, kopen dus!
Wel apart dat ze gatenbodies hebben en toch 4,4kg wegen, als ik het goed gelezen heb😉

Dat kan dus gewoon. Het is geen groot geheim dat het gebruikte mahonie van vroeger vaak lichter was dan dat van nu. Die Les Pauls waren alsnog vaak loodzwaar, maar met het huidige gebruikte hout zou je ze denk ik even zo goed als spoorbiels kunnen gebruiken. Vandaar dat Gibson aan alle kanten van alles probeert om hun Les Pauls lichter te krijgen. Ik blijf dat een apart fenomeen vinden overigens. Er zijn zat andere merken die ze volledig massief bouwen en toch ongeveer net zo zwaar en toch vaak goedkoper.

D3nnis
13 augustus 2015, 15:23
temeer de beste man kon vertellen dat het heel goed zou kunnen dat door de refret de gitaar resonanter zou worden, omdat er meer raakvlak met het hout is. Maar de man had niets gelogen, de gitaar is inderdaad veel resonanter geworden, dat scheelde echt serieus veel.

Ik heb dezelfde ervaring, dus +1!

Tonton
13 augustus 2015, 15:36
Deze is indeed gatenkaas
Ik heb een custom, non weight relieved 4Kg.
Volgens mij gebruiken ze expres gewoon de wat lichtere stukken hout voor de full body.

Over het gitaar: mooi hoor, advertentie ziet er betrouwbaar uit en prijs lijkt mij redelijk.
in 2011 waren ze trouwens niet veel duurder: goede investering geweest voor hem :)

Lijkt erop dat je geen Les Paul ervaring hebt, zou er eerst een paar bespelen voordat je die vastpakt en ieder geval vergelijking hebt.
Hoe ga je anders beoordelen of dit jouw instrument wordt.

en bij deze zou ik kijken hoe de hals erbij staat, hoe de frets versleten zijn en of er geluid uitkomt :P
voor de rest lijkt mij er weinig mis mee kunnen zijn.

Ik zag hij staat in reservering, laat je wel ff weten hoe het afgelopen is?

fred dons
13 augustus 2015, 15:37
een kleinere bouwer kan makkelijker een paar stukken lichter Mahonie kopen dan een fabriek als Gibson of Fender, die moeten echt per Container kopen en dan is uitzoeken niet meer zo gemakkelijk
Gibson gebruikt nog wel steeds lichter Mahonie maar gebruikt dat voor de customshop (en een enkele keer per ongeluk voor de productie :D)
Ik heb 2 traditionals gehad en heb er nog 1je en beide hebben een 50ties Profile en ik was echt aangenaam geschokt door de kwaliteit van dat model Maar zoals eerder gezegd de neck moet je wel passen
dit is er 1tje (wel gerefinished :D )
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/1613896_948932968452870_4597732594083268511_n.jpg? oh=6d29acb60ce5bb9713a8a8d43b25375b&oe=5640009D
nummer 2
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/10365606_794324867247015_3241722933972810793_o.jpg
en kijk nou, ik had er nog 1 :)
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/339722_298689040143936_678405638_o.jpg

maythe7
14 augustus 2015, 22:15
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren langs geweest en ik heb een hele tijd zitten spelen. De man is inderdaad erg betrouwbaar en alles zag er top uit. Je kon bijna niet zien dat hij tweedehands was. Ik heb hem gisteren niet meteen meegenomen, omdat ik er eerst nog een nachtje over wou slapen. Nu is het de volgende dag en ik ben er over uit dat ik hem ga kopen. Ik ga hem waarschijnlijk ergens volgende week ophalen en er dan van genieten en natuurlijk heel veel spelen! Super bedankt voor alle reacties en het meedenken. Dit is echt een top forum, zeker omdat ik nieuw ben en jullie toch allemaal de tijd nemen om te antwoorden en erover na te denken.

Vriendelijke groet van een blije bijna Les Paul eigenaar,

Maythe

D3nnis
15 augustus 2015, 07:46
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

fred dons
15 augustus 2015, 09:43
goede keus! daar ga je veel plezier van hebben

Joost de Ruig
15 augustus 2015, 10:03
Enjoy your new axe!

Dutch66
15 augustus 2015, 11:20
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren langs geweest en ik heb een hele tijd zitten spelen. De man is inderdaad erg betrouwbaar en alles zag er top uit. Je kon bijna niet zien dat hij tweedehands was. Ik heb hem gisteren niet meteen meegenomen, omdat ik er eerst nog een nachtje over wou slapen. Nu is het de volgende dag en ik ben er over uit dat ik hem ga kopen. Ik ga hem waarschijnlijk ergens volgende week ophalen en er dan van genieten en natuurlijk heel veel spelen! Super bedankt voor alle reacties en het meedenken. Dit is echt een top forum, zeker omdat ik nieuw ben en jullie toch allemaal de tijd nemen om te antwoorden en erover na te denken.

Vriendelijke groet van een blije bijna Les Paul eigenaar,

Maythe

Heb je de verkoper inmiddels gesproken dat deal doorgaat?, ik lees het niet (echt) in je post,
en het zou natuurlijk doodzonde zijn als....

Erik de Perik
15 augustus 2015, 14:04
Ik blijf het bijzonder vinden dat wanneer er hier iemand een goedkope LP wil kopen, hij het advies krijgt om een echte Gibson te kopen. Nu wil TS hier een echte kopen, van een paar jaar oud, en dan worden er allerlei beren op de weg gezien.

D3nnis
15 augustus 2015, 14:10
Zijn het volgens jou dezelfde mensen die zowel een goedkope gibson adviseren en in een ander topic een goedkope gibson juist niet adviseren? Is mij nog niet opgevallen eigenlijk.
Maar, een Traditional hoort -vind ik- niet echt bij de goedkope gibsons, maar, da's afhankelijk van de definitie van goedkoop.

Erik de Perik
15 augustus 2015, 16:01
Zijn het volgens jou dezelfde mensen die zowel een goedkope gibson adviseren en in een ander topic een goedkope gibson juist niet adviseren? Is mij nog niet opgevallen eigenlijk.
Maar, een Traditional hoort -vind ik- niet echt bij de goedkope gibsons, maar, da's afhankelijk van de definitie van goedkoop.

Met een "goedkope LP" bedoel ik dus niet een Gibson, maar een kopie.

Dutch66
15 augustus 2015, 16:10
Ik blijf het bijzonder vinden dat wanneer er hier iemand een goedkope LP wil kopen, hij het advies krijgt om een echte Gibson te kopen. Nu wil TS hier een echte kopen, van een paar jaar oud, en dan worden er allerlei beren op de weg gezien.

Eric, je post volgens mij in het verkeerde topic...

(Of je maakt een oliedomme opmerking een van beide)

Brum
15 augustus 2015, 16:15
En zo blijkt maar weer eens te meer, begrijpend lezen is ook een vak.

Erik de Perik
15 augustus 2015, 16:23
Eric, je post volgens mij in het verkeerde topic...

(Of je maakt een oliedomme opmerking een van beide)

Ik zal het even uitschrijven voor je:
Regelmatig vragen mensen hier welke goedkope Les Paul ze het beste kunnen kopen. Het advies is dan even zo vaak: koop een tegen Gibson aan schurkend merk als Epiphone of nog beter, koop een gebruikte echte Gibson Les Paul.
Nu wil in dit topic, genaamd "Tweedehands Les Paul traditional, waar op letten?" iemand een echte Gibson kopen en blijkt dit ook niet door iedereen als handig gezien te worden: "veel ellende mee gehad", holle body of niet, fretjes zitten in de lijm, etc.


En zo blijkt maar weer eens te meer, begrijpend lezen is ook een vak.

Inderdaad, zelfs m'n naam wordt al verkeerd gelezen.....

soundbound
15 augustus 2015, 16:23
Ik zou ook de verkoper rap laten weten dat de deal doorgaat.

Brum
15 augustus 2015, 16:47
Erik, voorlopig ben jij echt de enige die niet opbouwend loopt te zeiken in dit topic. Het wel of niet weight relief van deze gitaar was geen commentaar om iemand ergens van af te houden, maar een verbetering van iemand die zei dat de gitaar niet weight relief is. Lijkt me nuttige info voor de koper, toch? De frets was enkel een recente ervaring met een Gibson, ging helemaal niet over betreffende gitaar, maar ook nuttige info gestoeld op een ervaring. Een rammeltje dito en lijkt me ook niet onverstandig voor de koper om even naar te kijken. Verder heeft niemand gezegd dat de koper van de koop af moet zien. Sterker nog, het tegendeel. Wat is jouw inbreng in deze?

Recent nog geneukt Erik? Moet je doen man, word je echt een stuk vrolijker van.:)

arjanb01
15 augustus 2015, 16:59
Ik merk dat het weer chips en biertijd is, mensen !
Ik trek nog ff een hertog jantje open.
Enne, dames, niet met nagelvijltjes gooien, da's zonde🙈

Erik de Perik
15 augustus 2015, 17:10
Erik, voorlopig ben jij echt de enige die niet opbouwend loopt te zeiken in dit topic. Het wel of niet weight relief van deze gitaar was geen commentaar om iemand ergens van af te houden, maar een verbetering van iemand die zei dat de gitaar niet weight relief is. Lijkt me nuttige info voor de koper, toch? De frets was enkel een recente ervaring met een Gibson, ging helemaal niet over betreffende gitaar, maar ook nuttige info gestoeld op een ervaring. Een rammeltje dito en lijkt me ook niet onverstandig voor de koper om even naar te kijken. Verder heeft niemand gezegd dat de koper van de koop af moet zien. Sterker nog, het tegendeel. Wat is jouw inbreng in deze?

Recent nog geneukt Erik? Moet je doen man, word je echt een stuk vrolijker van.:)

Als we het daar dan toch over hebben. Het zal mij echt compleet een worst zijn of voor een gitaarbody MDF of palissander uit de Ark van Noach gebruikt is. Comfort, bespeelbaarheid en klank zijn voor mij het enige dat telt. Dat je niet teveel betaalt voor een gitaar is natuurlijk logisch, net als de technische staat. Tips daarover hebben nut. Of een body wel of niet weight relieved is of dat een fret gelijmd is (wat trouwens beter is dan lomp erin geramd), hoor je er niet aan af.

Ik neuk me suf Brum, maar hoop niet dat dit een uitnodiging is ;)

Brum
15 augustus 2015, 17:20
Een fret is altijd gelijmd, maar daarom is het wel beter als ie al redelijk stevig in het hout zit. Goed fretwerk levert meer resonantie op, zelf ervaren. Het maakt dus wel uit. Een topic vertakt ook wel 's, maar dat levert alleen maar meer info op. Een koper wil ook graag weten wat ie koopt, anders stel je je vraag niet op een forum. Je zit hier op een gitaarforum, dan mag je dit soort info verwachten. Dat jij dat niks vindt, dat kan, maar je hoeft het dan ook niet te lezen.

arjanb01
15 augustus 2015, 17:23
Eens, brum, en anders niet reageren.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de koper, vond het wel een mooie burst, doe traditional. En volgens mij gewoon een mooi en degelijk exemplaar.

Dutch66
15 augustus 2015, 18:46
Inderdaad, zelfs m'n naam wordt al verkeerd gelezen.....

Mea Culpa, dat was (dit keer) niet om flauw te doen..

D3nnis
15 augustus 2015, 20:47
Met een "goedkope LP" bedoel ik dus niet een Gibson, maar een kopie.

Hmm, allright, teruglezend heb ik het idd verkeerd opgevat.


Een fret is altijd gelijmd

Ik weet niet snel iets zeker, maar ik weet wel zeker dat een fret echt niet altijd (ook) gelijmd is. Zou ook niet weten waarom.

Brum
15 augustus 2015, 20:53
Ja hey, het is nou niet de bedoeling dat ik hier verbeterd ga staan te worden.:(

NLF
15 augustus 2015, 22:29
Kom op zeg, 75% van de nieuwwaarde, dan moet alles gewoon 100% zijn....

Ik bedoel het meer in zijn algemeenheid. Maar in dit geval: ja, absoluut, daar heb je gelijk in. Het is nog niet zo'n oude gitaar en die moet in orde zijn, zeker voor dit bedrag.

Erik de Perik
15 augustus 2015, 23:04
Ja hey, het is nou niet de bedoeling dat ik hier verbeterd ga staan te worden.:(

Dan moet je dat soort dingen niet schrijven.... als goed bedoeld advies natuurlijk hè en om anderen van (verkeerde) info te voorzien ;)


Ik bedoel het meer in zijn algemeenheid. Maar in dit geval: ja, absoluut, daar heb je gelijk in. Het is nog niet zo'n oude gitaar en die moet in orde zijn, zeker voor dit bedrag.

Dabedoelik...... ding is een paar jaar oud en er zou al van alles aan kunnen/moeten mankeren...??

jutter
15 augustus 2015, 23:18
Zeikerds op den heiligen zaterdagavond.

Erik de Perik
15 augustus 2015, 23:20
Moet je niet op Paal 20 gaan wonen.

jutter
15 augustus 2015, 23:50
Moet je niet op Paal 20 gaan wonen.

En jij niet in Doetinchem :D

maythe7
16 augustus 2015, 10:14
Bedankt voor de reacties! Ik ga hem maandag ophalen en ben hartstikke benieuwd naar wat ik er van ga vinden na een langere tijd. Er zit bij deze gitaar alleen een bruine Gibson USA koffer. Hoort dit bij een gitaar uit 2011? Ik had gelezen dat die koffers tot 2002 bij de gitaren zaten als je ze nieuw koopt. Welke koffer hoort er dan eigenlijk bij?

Groet, Maythe

Hotpepper01
16 augustus 2015, 11:44
Zo eentje, maar dan zonder hondje

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00556_zps881a0401.jpg

Erik de Perik
16 augustus 2015, 13:15
Bedankt voor de reacties! Ik ga hem maandag ophalen en ben hartstikke benieuwd naar wat ik er van ga vinden na een langere tijd. Er zit bij deze gitaar alleen een bruine Gibson USA koffer. Hoort dit bij een gitaar uit 2011? Ik had gelezen dat die koffers tot 2002 bij de gitaren zaten als je ze nieuw koopt. Welke koffer hoort er dan eigenlijk bij?

Groet, Maythe

Niks te danken :P
Zwarte koffer dacht ik.

Brum
16 augustus 2015, 16:02
Dan moet je dat soort dingen niet schrijven.... als goed bedoeld advies natuurlijk hè en om anderen van (verkeerde) info te voorzien ;)

Eh... Erik, voor jouw informatie, ik vind het niet zo erg om verbeterd te worden. Het doet ook verder niets af aan het verhaal van de fretten en al helemaal niet aan wat ik zei over info door vertakkingen in topics. Nogmaals, lees het dan gewoon lekker niet als je daar aanstoot aan neemt.

Erik de Perik
16 augustus 2015, 16:27
Eh... Erik, voor jouw informatie, ik vind het niet zo erg om verbeterd te worden. Het doet ook verder niets af aan het verhaal van de fretten en al helemaal niet aan wat ik zei over info door vertakkingen in topics. Nogmaals, lees het dan gewoon lekker niet als je daar aanstoot aan neemt.

Tijdje niet geneukt geloof ik....

Brum
16 augustus 2015, 16:30
Ik ga maar niet meer op je reageren Erik, dat lijkt me beter. Het wordt wat kinderachtig, je reacties in dit topic.