PDA

View Full Version : Line 6 Spider valve 212



Rogueny
12 augustus 2015, 16:34
Al een tijdje zocht ik naar een versterker met wat meer mogelijkheden dan mijn Marshall G80RCD. Deze had wel een goed geluid, maar het kon geen high gain modern sounds produceren. Via marktplaats vervolgens daarom deze flinke elektrische buizenversterker aangeschaft:

http://www.musiclandshop.com.au/207-427-thickbox/line-6-bogner-spider-valve-mki-212.jpg

Kostte wel het dubbele van de marshall maar het was het wel waard achteraf. Kwam met het voetpedaal tweedehands voor 350. Geluid kan hard, er zijn vele presets en mogelijkheden en de geluidskwaliteit is lang niet slecht voor deze prijs. Nadelen: Volume pot kraakt enigszinds, High Gain klinkt iets wat overgaar. Maar goed, voor de 350 klaag ik niet :zz:

pasqual
12 augustus 2015, 22:18
Ik heb hééél kortstondig de 100 watt head gehad, ook met floorboard. Ik kreeg er na veel geklooi een redelijk geluid uit maar had voortdurend ruzie met de moeilijk in te stellen volumes tussen de verschillende opgeslagen settings. Ook vond ik de effecten redelijk tegenvallen en verre van soepel met instellen. Kortom: ik vond er geen ene ruk aan en vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af waarom ik dat ding überhaupt gekocht had..... Misschien omdat ie bij de verkoper best wel leuk klonk?
Anyway, veel plezier ermee:crazyhappy:

( Serieus, gefeliciteerd en hopelijk houd je van tweaken en heb je meer geduld als ik;) )

GunsNRoses
13 augustus 2015, 21:28
Ik heb enige ervaring met Line 6 versterkers. Zelf heb ik de AX2 212 Tubetone. Veel informatie kan ik niet vinden op het internet, ooit op een veiling gekocht samen met bijbehorend floorboard. Het geluid dat eruit komt ben ik verre van te vreden mee. Door het grote aantal opties raak je al snel het overzicht kwijt. Een mooi akoestisch geluid kan ik het niet uit krijgen. Ik heb een tijdje rondgespeeld met de effecten die erop zitten, maar nog steeds krijg ik er niet uit wat ik wel heel simpel uit bijv. een Orange of Marshall kan krijgen. Dat komt denk ik omdat je constant een effect eroverheen hebt zitten (chorus, delay, dan heb je ook nog een keuze uit een 'buizen' geluid (vandaar dat ie tubetone heet)). Nee, geef mij maar een versterker met wat minder opties, dan koop ik er met liefde wat losse effecten bij.

Maarja, je kan niet meteen alles van Line 6 over een kam scheren. De versterker die je gepost hebt ziet er mooi uit, veel plezier ermee. :)

ateng
15 augustus 2015, 13:12
Toen de AX 212 net uitkwamen heb ik ze heel even gehad om te mogen testen met optredens maar niet onder de indruk geweest. Inderdaad te veel opties en t klonk te plat en digitaal.
De Spider Valve klinkt al wat beter en klinkt veel natuurlijker met bruikbare fx on board. De DT Series is weer een stapje verder en vind ik echt een te gekke versterker! In samenwerking met Bogner heeft Line6 een geweldig buizenversterker ontworpen met veel digitale opties en mogelijkheden.