PDA

View Full Version : ES335 met EMG's



Venlonaer
12 augustus 2015, 12:18
Ja, het is nu niet de bedoeling hier een discussie uit te lokken over heiligschennis om EMG's in een ES te stoppen. Die discussie zijn er al genoeg op het net.

Nee mijn vraag heeft meer betrekking op het feedback gedeelte. Ik ben gewoonweg gecharmeerd van het ES model, maar speel voornamelijk de high gain muziek. Nu is een normale ES daar niet echt geschikt voor....feedbackt als een malle.

Nu heb ik een es335 gezien met EMG's erin. Zou deze een stuk minder feedback geven en zou dit wellicht voor mij de oplossing zijn?

Graag jullie ervaringen/visie.

Brum
12 augustus 2015, 12:24
Ik denk dat je met een goeie noise gate verder komt, maar het is jouw feestje.:)

Tunes
12 augustus 2015, 12:26
Als het om het model gaat en de feedback gaat kan je de holtes ook vol stoppen met een soort zwart schuim.
Heb ik bij mijn LAG bas ook, die heeft twee F holes en daar zit een rubberachtig schuim in. Staat heel goed.

Mr.Fingers
12 augustus 2015, 13:14
Inderdaad, emg's gaan het feedbacken niet helpen, dan kun je beter een es nemen zonder klankgaten. Er staat er zo eentje (een artist) op 2ehands.be. Of het mooi is, is een ander paar mouwen.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/jazzgitaar/zeldzame-gibson-es-artist-335-185529001.html

JeroenP
12 augustus 2015, 14:39
Ik heb ooit een Gibson Lucille gehad, viel erg mee met feedbacken. Misschien dat je er zelf andere pickups in wilt, maar ik denk dat die wel kan wat jij er mee wilt:ok:

Pepe
12 augustus 2015, 14:50
Die EMG's gaan het verschil niet geven tenzij non potted pickups het probleem zijn. Feedback onstaat meestal doordat de kast zijn eigen geluid weer oppikt dus closed F holes gaan dat tegen.
Niettemin, Dave Grohl en Bonamassa schijnen er niet zo'n probleem mee te hebben en op die podia zal best wel wat volume zijn.

Hotpepper01
12 augustus 2015, 15:21
Ik heb geen ervaring met EMGs in ES'n, wel met ES'n. Ik vind het juist wel lekker bij sommige nummers om met een ES redelijk high gain te spelen. De goede plek kiezen waar je staat en dan de feedback controleren. Dempen wat je niet speelt is een must. En je voelt het vanzelf wel en je hoort het ook zodra de kast het geluid gaat oppakken en het volume gaat aanzwellen. Dan tijdig heel klein ietsie pietsie lossen van je vingers van het toetsenbord.

vulvasonic
12 augustus 2015, 15:24
Die lul hieronder stond ook altijd met alles op 10 te blazen en eigenlijk had alleen het publiek daar last van.

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario di Snario/ZCmario01.jpg~original

:D

Venlonaer
12 augustus 2015, 21:52
Wat zou een degelijke noise gate zijn?

Brum
12 augustus 2015, 22:58
ISP Decimator.

Venlonaer
16 augustus 2015, 15:07
Wezen kijken bij de gitaar en kon het GAS niet weerstaan :) Verder valt het feedbacken reuze mee. Al op een best hoog standje gespeeld, nog geen feedback. Moet het nog maar eens een keer zoeken waar de grens ligt. In ieder geval een super gitaartje :rockon:

Joost de Ruig
16 augustus 2015, 15:13
Veel plezier ermee!

dunhill1
17 augustus 2015, 07:53
http://www.grouseguitars.com.au/sold/gibson335showcase.htm

Gibson heeft zelfs een kleine serie standaard zo gebouwd.
Heb er ooit jaren geleden 1 in m'n handen gehad.

Malle Eppie
17 augustus 2015, 09:15
Wezen kijken bij de gitaar en kon het GAS niet weerstaan :)

http://pinsoflight.net/wp-content/uploads/2015/06/pics-or-it-didnt-happen.jpg

Venlonaer
18 augustus 2015, 01:42
http://www.grouseguitars.com.au/sold/gibson335showcase.htm

Gibson heeft zelfs een kleine serie standaard zo gebouwd.
Heb er ooit jaren geleden 1 in m'n handen gehad.

Zo een is het ook geworden :)

dunhill1
18 augustus 2015, 07:11
Van harte,
Je hebt een supergitaar gekocht en ook nog eens iets unieks!

telerocker
18 augustus 2015, 09:17
Gefeliciteerd, prima gitaar, al kan ik moeilijk wennen aan zulke elementkapjes op een ES. Zal wel de leeftijd zijn...:)

jutter
18 augustus 2015, 09:53
Die lul hieronder stond ook altijd met alles op 10 te blazen en eigenlijk had alleen het publiek daar last van.

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario di Snario/ZCmario01.jpg~original

:D

Waar ken ik die lul toch van??? :D

vulvasonic
19 augustus 2015, 03:01
Waar ken ik die lul toch van??? :D
Ik heb geen flauw idee. :D



http://www.grouseguitars.com.au/sold/gibson335showcase.htm

Gibson heeft zelfs een kleine serie standaard zo gebouwd.
Heb er ooit jaren geleden 1 in m'n handen gehad.
Wereldwijd maar 250 van gemaakt. 200 voor de VSA en slechts 50 voor de rest van de wereld. En geloof het of niet, één van die vijftig was in het bezit van mijn werkgever en vriend. Ik heb er derhalve ook regelmatig op gespeeld, maar het boterde niet tussen ons. Ik vond het wit prachtig, maar die zwarte hardware.... GATVERDAMME!!! Echt zum kotzen. Had dat ding gouden hardware gegeven of zo. Maar ja, ze gingen voor die kut elementen en die hadden nou eenmaal zwarte kappies. Het geluid vond ik ook niks. Dood. Dun. Niet dat het heel overdreven slecht was. Tuurlijk niet. Zou ook wat gek zijn. Maar ik heb op vele 335'jes gespeeld en die waren eigenlijk allemaal, zonder enige uitzondering beter, levendiger, voller, dynamischer en vooral veel meer gewoon ES 335. Het was een hele goede gitaar, maar het had gewoon niks te maken met een 335, behalve de vorm dan.

Mijn werkgever en vriend is een maand na mijn vader in 2011 overleden. Kanker. En natúúrlijk heb ik stiekem wel eens met het idee gespeeld om zijn vrouw te vragen wat ze met de gitaar zou doen (want ondanks de exclusiviteit zijn ze maar verrassend weinig gewild en dus ook echt heel erg betaalbaar), maar ik heb er altijd mijn mond over gehouden. Mijn (ex) werkgever woonde een tijd in Turkije en had er een geweldige Lounge bar. Schitterende tijden daar. Ik geloof dat de gitaar daar in Turkije is achtergebleven bij een goede vriend met wie hij vaak improviseerde in zijn eigen lounge bar. Eén van de 50. Toch geinig. :)

vulvasonic
19 augustus 2015, 03:11
Zo een is het ook geworden :)
Enorrrrrm gefeliciteerd!!!!! :cheerup:
Maar weet je zeker dat het er 'zoeentje' is? Want dan heb je echt iets unieks in je handjes. Foto's graag!!! :)

Venlonaer
19 augustus 2015, 17:12
Yes en ook nog in nieuwstaat. Ook nog een met ebben toets. Zag er verschillende op het internet met rosewood toets?

Foto's volgen. Ben nu even op vakantie.

Oranjeaap
20 augustus 2015, 09:24
Toffe gitaar.

Ik heb nog overwogen om er eens op te spelen en als de gitaar zou bevallen na aanschaf alle hardware vervangen door aged nickel of gold en dan een set degelijke paf's inplaats van de EMG's.
Maar heb besloten toch liever een betere amp te kopen.

Leuk om te zien dat hij hier is terecht gekomen

Venlonaer
21 augustus 2015, 00:43
Toffe gitaar.

Ik heb nog overwogen om er eens op te spelen en als de gitaar zou bevallen na aanschaf alle hardware vervangen door aged nickel of gold en dan een set degelijke paf's inplaats van de EMG's.
Maar heb besloten toch liever een betere amp te kopen.

Leuk om te zien dat hij hier is terecht gekomen

Yep komt gouden hardware op. Heb jij enig idee welke tune-o-matic brug hier origineel opzit? ABM? Ik heb er namelijk geen verstand van en wil eigenlijk zonder aanpassingen de parts uitwisselen.

vulvasonic
21 augustus 2015, 01:06
Yep komt gouden hardware op. Heb jij enig idee welke tune-o-matic brug hier origineel opzit? ABM? Ik heb er namelijk geen verstand van en wil eigenlijk zonder aanpassingen de parts uitwisselen.
Hihi....., dat was precies wat ik van plan was als ik die gitaar van mijn ex werkgever had kunnen scoren. Goudkleurige hardware, inclusief de elementkapjes over de passieve elementen. En dan heb je een droomgitaar. :D