PDA

View Full Version : Compressor



danee
11 augustus 2015, 11:27
Hoi,

Ff de rack liefhebbers wakker houden....tjonge wat een rust hier op het forum.

Ik ben op zoek naar een compressor. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met compressor pedalen. De t-rex compnova gaf volume problemen, en de boss CS-3 geeft bergen sustain maar is niet bepaald een compressor die je altijd aan laat staan.

Ik overweeg een pedaal als de Barber tonepress, byoc 5 knob, strymon cb1. Maar ik vraag me af of er rack compressors zijn die zowel transparant als eenvoudig in gebruik zijn. Twee kanalen zou leuk zijn...een voor slag partijen en een voor solo's. Eigenlijk vind ik de strymon al teveel geld dus het zou fijn zijn als het ook nog wat betaalbaar is :)

Mijn rack bestaat uit een egnater ie4, engl 840/30 eindtrap, en een aantal pedalen midi geschakeld door voodoolab gcx en groundcontroll.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

dml
12 augustus 2015, 07:44
Enkel: DBX 160XT.
Dubbel: DBX 166 (zonder extensie).
Die zijn op marktplaats voor rond de 200 euro te vinden.

danee
12 augustus 2015, 09:35
Thanks :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jimi Hendrix
14 augustus 2015, 17:27
De Maxon CP9-Pro+ is naar verluidt een DBX in pedaalvorm. Ik heb 'm, is in elk geval erg 'hi-fi'.

danee
15 augustus 2015, 00:11
Zijn alleen de 160xt en 166 goed voor in een gitaarrack? Ik zie een heel veel dbx op mp.

@jimi...vond het juist wel makkelijk om een rack versie te hebben...heb nog wat ruimte :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jimi Hendrix
15 augustus 2015, 10:02
ah zo. Bedenk dan wel dat zo'n rackunit op lijnniveau (oftewel na je preamp) werkt en een pedaaltje op instrumentniveau (oftewel voor je preamp).

danee
15 augustus 2015, 10:30
Ok, dat is wel intressante info wat een heroverweging waard is


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

harrie-beton
16 augustus 2015, 12:17
Ik heb wel eens een rack compressor van alesis voor de pre gehad, kan best hoor. De alesis kan je niet sturen via midi.

Jimi Hendrix
16 augustus 2015, 18:27
alles kan, maar je signaal/ruisverhouding gaat waarschijnlijk naar de knoppen.