PDA

View Full Version : Vraagje over de Line6 Variax



purplejohn
11 augustus 2015, 00:21
Hey,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Variax 600. Erg blij mee, ik sluit hem voor de elektrische modellen aan op mijn Koch en op een AER voor de akoestische sounds. Alleen geeft de AER een irritante brom, alsof hij niet is geaard. Iemand een idee hoe dat kan en of er wat aan te doen is? Ik gebruik de stereokabel en de XLR>Jack voor de AER.

dml
11 augustus 2015, 08:16
Heb je in dat geval beide amps op je gitaar aangesloten? Zo ja, dan is de kans groot dat je daarmee een aardlus hebt gemaakt en dus brom ontstaat.

D3nnis
11 augustus 2015, 08:18
Heb je die brom alleen als je beide versterkers tegelijk aangesloten hebt of ook als alleen de aer aangesloten is?

purplejohn
11 augustus 2015, 11:58
Goeie tips! Ik ga morgen ff kijken.

D3nnis
11 augustus 2015, 12:14
Typ ik nou echt zo langzaam dat dml 2 minuten eerder was? :-)

purplejohn
12 augustus 2015, 13:38
Nou, het probleem kan ik nog niet vinden. Wat heb ik geprobeerd:
Met alleen de batterijen, rechtstreeks in de AER. Storing is weg maar zo is er niet te schakelen tussen de twee versterkers. Geprobeerd met een A/B schakelaar maar daar komt geen signaal door. Hetzelfdse geldt voor de Koch, dus aan de gitaar en versterkers ligt het niet. Dus maar weer het switch-pedaal aangesloten. Bij de elektrische versterker geen probleem, bij de akoestische wel. I.p.v. de XLR-Jack een XLR-XLR geprobeerd en aangesloten op het microfoonkanaal. Dan geen storing, maar bij schakelen wel weer een irritante harde plop. Dat is t dus ook niet. Het lijkt erop dat de brom door het pedaal komt, maar daar zit ook geen geaarde stekker aan. Ik weet 't ff niet meer. :???:

Noid
12 augustus 2015, 17:35
Eens proberen met een ander pedaal (je bedoelt naar ik aanneem het originele line6 switch pedaal)? Weet niet waar je woont, maar je mag de mijne er wel even voor lenen, om uit te sluiten of het probleem door het pedaal veroorzaakt wordt.

purplejohn
14 augustus 2015, 13:46
Ik bedoel idd het Line-6 pedaal, ik heb geen ander pedaal waar ik gelijk de voeding uit kan halen. Dank voor je aanbod, helaas woon ik in Amsterdam, maar hou het zeker in m'n achterhoofd.