PDA

View Full Version : kan ik een celestion BL10 greenlabel in een mag410t ashdown steken?



wouternys
10 augustus 2015, 22:46
Hallo.
Nadat ik een octaver en een bassdriver pedaal heb gekocht is mijn geluid toch redelijk bruut geworden.
Met dan het gevaar dat ik men speakers ga kapotspelen.
kan ik in een mag410t van ashdown andere en betere speakers steken zoals een celestion BL10-100x greenlabel?
zitten hier andere onderdelen in die ik dan mee moet vervangen of is dit niet nodig?
met vriendelijke groeten

Tunes
11 augustus 2015, 09:26
Ik zou dit soort vragen op het basgitaarforum zetten, daar is de kennis een stuk groter.

www.basgitaarforum.nl

Als de vervangende speaker dezelfde Ohm is en nagenoeg de zelfde wattage lijkt het mij niet echt een probleem.
De klank kan wel anders zijn.

MikeD
11 augustus 2015, 11:03
je vermeldt niet wat voor basversterker je gebruikt en ik kan dat ook op je profielpagina niet vinden. Die ashdown 410 zou 450 watt moeten kunnen verwerken maar daarmee ben je d'r nog niet. Ik denk sowieso dat jouw basgeluid met een bassdriver en een octaver (ik neem aan: omlaag) nogal wat 'vraagt' van die 10 inchertjes (oftewel je geeft ze op hun flikker). Een basgeluid dat je bijvoorbeeld 'smerig' maakt, is en blijft 'smerig' . Van die ashdowns is bovendien bekend dat ze het hele laag niet t altijd ff lekker goed weergeven. Om mijn Goliath III 4x10 niet te veel op z'n flikker te geven heb ik er een Cerwin Vega 1x18 bij waarbij het signaal ge bi-amped via een equalizer en een cross-over gesplitst wordt (het heeft niet zoveel nut om 'ongesplitst' signaal over een combi van 4x10 + 1x18 (of 1x15) te gooien).