PDA

View Full Version : Dream theater was toch progresief?



E.Smit
17 juli 2003, 20:07
Heb when dream and day unite gekocht maar al hoor
je bijv het begin van status seeker lijkt het net een dance classic.

Ytse Jam vind ik wel erg goed maar toen ik six degrees nogwat luisterde
vond ik dat wel stuk beter.

FNaRK
17 juli 2003, 20:18
dus wat is nu precies je punt ?

E.Smit
17 juli 2003, 20:21
dat ik dream theater niet nieuw/progressief vind klinken maar eerder
bejaard( die cd dan)

Anders Destium
17 juli 2003, 20:35
Ik begrijp je punt ook niet, dat album is hardstikke progressief (in die tijd nog meer)

When dream and day unite is 15 jaar oud, het bekende Dream Theater geluid en de doorbraak was met Images and Words, in 1992/1993. 5 Jaar later dus...

Op When... hadden ze ook nog een andere zanger, dat album is VEEEL ingewikkelder dan jij waarschijnlijk denkt. De muziek erop is vaak ontzettend moeilijk te volgen qua maten ed. De productie is misschien wat mager, maar de nummers zijn erg goed vind ik.

Ytse Jam, Fortune in Lies en the Killing Hand worden nog steeds live gespeeld (soms)

Harry
18 juli 2003, 09:33
die fout wordt hier wel vaker gemaakt, en ook dat ze zeggen; dat ken ik allemaal al, niks nieuws, als het over een oud album gaat. Kijk eerst even naar het tijdstip of tijdperk, en oordeel dan pas. :)
Net zoiets als zeggen dat Les Paul er wel een beetje saai uitziet in zijn pak, vergeleken met Slash :D

StoneCourt
18 juli 2003, 09:43
Voor je een oordeel velt zou ik eerst eens luisteren naar Images & Words, Awake en Scenes from a Memory.

Thomasvv
18 juli 2003, 13:20
Ik luister nu nog even status seeker, maar dat intro is ZEKER GEEN dance-achtig iets, dat is zo progressief als maar zijn kan :) Er zitten zeker erg goeie nummers op. Bij hun laatste optreden in de HMH speelden ze ook een aantal nummers van When.... en dat was zeker cool :)

E.Smit
18 juli 2003, 19:46
Voor je een oordeel velt zou ik eerst eens luisteren naar Images & Words, Awake en Scenes from a Memory.

zal ik doen(als ik weer poen heb, laatse maand 14 cd's gekocht).

urezna
21 juli 2003, 15:34
Ytse Jam vind ik wel erg goed maar toen ik six degrees nogwat luisterde
vond ik dat wel stuk beter.
Gelet op het jaar dat de albums uitgebracht zijn, denk ik dat WDADU progressiever is dan SDOIT....

En ja, wat is nog progressief tegenwoordig, je moet wel met iets heel bijzonders komen om dat stempel waardig te kunnen dragen.

Desalniettemin, ben ik wel een heel groot DT fan, en dat begon al toen WDADU uitkwam :-)

Anders Destium
21 juli 2003, 18:46
Ik ben aangestoken door klasgenoten toen Awake uitkwam :)

Thomasvv
21 juli 2003, 19:11
Ik vlak voor Scenes from a memory uitkwam.. :) en dat album was een hele openbaring :) Ik ben er trouwens via Liquid Tension Experiment terecht gekomen...

the joshua tree
21 juli 2003, 19:32
Ik ben aangestoken door klasgenoten toen Awake uitkwam :)

dan had jij mazzel kerel dat je zulke goede klasgenoten had

want mijn klasgenoten zijn hopelose zielloze onwetende

ROBBIE WILLIAMS ROBBIE WILLIAMS ROBBIE WILLIAMS

en eentje is helemaal leip van The hives :-D daar heeftie me wel kennis mee laten maken :razz:

Thomasvv
21 juli 2003, 19:37
Ik vind Robbie Williams anders geweldig hoor :) Topentertainer :D

the joshua tree
21 juli 2003, 19:39
Ik vind Robbie Williams anders geweldig hoor :) Topentertainer :D

ik niet :oops:

Thomasvv
21 juli 2003, 19:41
Ik vind Robbie Williams anders geweldig hoor :) Topentertainer :D

ik niet :oops:

Dat mag :)

the joshua tree
21 juli 2003, 19:45
Ik vind Robbie Williams anders geweldig hoor :) Topentertainer :D

ik niet :oops:

Dat mag :)

das fijn :)

urezna
28 juli 2003, 13:20
Ik vind Robbie Williams anders geweldig hoor :) Topentertainer :D

ik niet :oops:

Dat mag :)

das fijn :)

das niet het onderwerp hier.... :-)

Ibanez RuleZ
12 augustus 2003, 16:34
er komt dit najaar weer een nieuw album en ik hoop heel erg dat het beter is dan sdoit. dat betekent trouwens dat ze weer naar nederland komen :D

harrald

FNaRK
12 augustus 2003, 20:38
wat is er mis met SDOIT ??? Prima plaatje, helemaal nix mis mee

Ibanez RuleZ
13 augustus 2003, 00:18
geweldig!!! ik heb het album gekocht vlak nadat het uitkwam. als ik disc 2 8 keer heb gedraait in die anderhalf jaar, dan is het wel bekeken. op disc 1 staan goede dingen op: alleen dat het laaste nummer lijkt echt nergens op VIND IK. en dit is best wel wat voor mij om te zeggen, want ik ben best wel liefhebber van dream theater, maar was echt teleurgesteld toen ik het had gehoord SDOIT, maar ja de vorige keer na een minder goed album (lees Falling into infinity) brachten ze metropolis pt 2 uit en dat was weer meesterlijk, dus ik hoop op beter tijden.

Harrald

Anders Destium
13 augustus 2003, 10:51
Ik heb sinds SDOIT ook vaker geluisterd naar Awake, Images and Words en A change of seasons dan naar SDOIT... het is ook zo'n lange zit :wink:

FNaRK
13 augustus 2003, 10:55
Hmm, ik blijf het een geniale plaat vinden, lekker in de auto op lange ritten :wink: (t'is idd een lange zit)
Maar ben uiterraard heel benieuwd wat er gaat komen

urezna
13 augustus 2003, 13:49
ik heb gelezen dat 15 jan 2004 de nieuwe europese tour begint in Engeland :-) dus dan duurt het vast niet veel langer dat ze in nederland zijn :-)

Ibanez RuleZ
13 augustus 2003, 20:39
ikke ga in ieder geval, want ik heb vorig jaar in november gemist en dit keer ga ik zeker wel!

harrald

urezna
14 augustus 2003, 07:40
ik heb ze vorig jaar 7x gezien :-D

waaronder 2x Barcelona dat ze Master of Puppets speelden en 2x Londen, dat ze Number of the Beast speelden, was een gouden DT jaar voor me ;-)

ik een fan? nah...... :roll:

RadiuS
14 augustus 2003, 11:27
het eerste album wat ik van ze hoorde was scenes from a memory. de eerste keer dat ik het einde hoorde was met oordopjes in en mn ogen dicht :o k schrok me rot!!! :o 6doit vind ik ook erg goed, alleen die 2de CD ook wat minder gedraaid.