PDA

View Full Version : YJM Fury pickups



Billy-6-String
9 augustus 2015, 02:15
Olaaa mensen ,

Ik ben zelf een kopie van een Fender Yngwie Malmsteen signature Strat aan het bouwen.
Body en scalloped neck heb ik al. De neck is een imitatie uit China maar moet zeggen dat ze het prachtig gedaan hebben , inclusief de decals. Tuners , YJM brass nut en synchronised vintage tremolo krijg ik ook wel gevonden. De grote uitdaging zijn de pick-ups !
Een Seymour Duncan YJM Fury loaded prewired pickguard zou natuurlijk de makkelijkste oplossing zijn voor de electronica………maar 349 euro is toch wel een rib uit mijn lijf.
Tweede optie is alleen de YJM Fury pick-ups kopen……
Ik heb nog een American standard Strat loaded pickguard liggen………nu zijn mijn vragen :

1:
Weet iemand of , als ik de pick-ups van de standard Strat pick guard vervang door SD YJM Fury pickups…..en de volume potmeter vervang door een YJM speed pot meter , ik dan in principe hetzelfde krijg als bovengenoemde YJM loaded pickguard ?? Ik neem aan van wel omdat de YJM signature Strat voor zover ik weet behalve de speciale YJM volume potmeter , een standaard Fender 5-way switch en 2 Fender tone potmeters heeft. Maar ervaring des levens heeft mij geleerd dat je nooit zomaar ergens automatisch van uit moet gaan als je geen deskundige bent

2:
Als het inderdaad zo is dat ik simpelweg alleen maar de pick-ups en volume potmeter om hoef te wisselen , zijn er nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden betreffende het solderen van de bedrading ?
Maw….gaat alles precies zo terug met de nieuwe onderdelen zoals het met de oude zat ?

Stel het zeer op prijs als iemand me kan adviseren……alvast hartelijk dank !

FrankC
9 augustus 2015, 16:23
Billy, heb je een PM gestuurd.

Billy-6-String
11 augustus 2015, 22:52
Yooo Frank Ik heb je al 2 keer een PM terug gestuurd maar geen reactie. Is er soms wat mis met de site , dat ze niet door komen ??
Billy, heb je een PM gestuurd.

FrankC
13 augustus 2015, 20:01
Er is niks mis met deze site. Check je inbox.