PDA

View Full Version : Korte impressie nieuwe band VOKSE



Guitarfreak
7 augustus 2015, 12:10
Hi allen!

Zoals sommigen van jullie weten is de band Maggie's Bookshop waar ik in speelde gestopt!
Met de zanger en bassist ben ik een nieuwe band begonnen genaamd: VOKSE (betekent groeien in het Noors, niet te rebels ;-)).

Wellicht leuk om een korte impressie te laten zien van onze eerste oefensessie. Valt dit genre in de smaak?
We staan nog helemaal aan het begin, dus alle kritiek/tips zijn welkom.

https://www.youtube.com/watch?v=BDx1r0Ay04A

Ik hoor graag van jullie!

Jip

muffstuff
7 augustus 2015, 12:30
Hi allen!

Zoals sommigen van jullie weten is de band Maggie's Bookshop waar ik in speelde gestopt!
Met de zanger en bassist ben ik een nieuwe band begonnen genaamd: VOKSE (betekent groeien in het Noors, niet te rebels ;-)).

Wellicht leuk om een korte impressie te laten zien van onze eerste oefensessie. Valt dit genre in de smaak?
We staan nog helemaal aan het begin, dus alle kritiek/tips zijn welkom.

https://www.youtube.com/watch?v=BDx1r0Ay04A

Ik hoor graag van jullie!

Jip

Ik hoor rage against the machine, niet onaardig hoor!

Guitarfreak
7 augustus 2015, 12:37
Dat is ook zeker een grote inspiratiebron!
Bedankt voor je reactie :-).

arjanb01
7 augustus 2015, 12:52
Erg gaaf dit !
Rage against idd, ook qua rap stijl Zack de la Rocha, alleen wat minder militant 😉
Goeie drummer en strakke riffs, ga zo door en zorg dat jullie op festivals komen want daar is deze stijl erg geschikt voor. Ik ben fan bij deze, dus graag meer posten👍

The Lo Lands
7 augustus 2015, 13:15
Altijd lekker dergelijke bands! Hoewel niet origineel, voor festivals makkelijk scoren. Werk daarnaast aan je performance want als je dit live gaat brengen is het voor het publiek extra cool als de energie van het podium af spat. Succes!

Guitarfreak
7 augustus 2015, 14:01
Erg gaaf dit !
Rage against idd, ook qua rap stijl Zack de la Rocha, alleen wat minder militant 
Goeie drummer en strakke riffs, ga zo door en zorg dat jullie op festivals komen want daar is deze stijl erg geschikt voor. Ik ben fan bij deze, dus graag meer posten
Thanks, leuk om te lezen! Zal het de drummer zeggen ;-).


Altijd lekker dergelijke bands! Hoewel niet origineel, voor festivals makkelijk scoren. Werk daarnaast aan je performance want als je dit live gaat brengen is het voor het publiek extra cool als de energie van het podium af spat. Succes!
Lage lander, thanks!! Ik geef je gelijk over de performance, maar om nu geënsceneerd los te gaan in een oefenruimte is ook zoiets ;). Het genre-truucje van dit nummer is vaker gedaan, absoluut! Nieuwe nummers staan wat verder van dit genre af, meer funk. We shall see..

The Lo Lands
7 augustus 2015, 14:15
Lage lander, thanks!! Ik geef je gelijk over de performance, maar om nu geënsceneerd los te gaan in een oefenruimte is ook zoiets ;). Het genre-truucje van dit nummer is vaker gedaan, absoluut! Nieuwe nummers staan wat verder van dit genre af, meer funk. We shall see.. Was een algemene tip betreffende de mogelijk komende live performance. We willen niet dat jullie jezelf verwonden in het oefenhok :-) Meer funk zeg je, laat maar komen!

Guitarfreak
7 augustus 2015, 14:20
Was een algemene tip betreffende de mogelijk komende live performance. We willen niet dat jullie jezelf verwonden in het oefenhok :-) Meer funk zeg je, laat maar komen!
Haha! We keep you posted :-). Thanks!

arjanb01
7 augustus 2015, 14:32
Funk??? Ik hoop toch meer rauwere hardcore rap te mogen zien van jullie! En moet het toch funky, misschien in de stijl van living color?

Fusion
7 augustus 2015, 18:39
Los van t feit dat ik RatM veschrikkelijk vind.... ;) Ik vind dit een regelrechte kopie. Geen eigen inbreng. Als de intentie is een kloon te zijn: missie geslaagd. Als dat niet de missie is, wat dan wel? Laat liever wat van dat funky spul horen dan ;)

arjanb01
7 augustus 2015, 18:56
Ach alles in de muziek is al een keer of 20 gedaan. Als ze funk gaan spelen lijken ze op weer een andere band.
Gewoon lol maken en lekker veel gigs doen, go on boys nog ff aan de performance werken en de planken op!

Fusion
7 augustus 2015, 22:25
Ja dat is een beetje een cop out vind ik. Er is overigens NIETS mis mee met kopieren of coveren als je er zelf lol in hebt, maar ik als luisteraar vind dit niet ergens op lijken, maar gewoon een complete stijl-kopie. Nogmaals, prima als je dat leuk vind, maar ik vind t niet leuk ;)

arjanb01
8 augustus 2015, 06:33
Sollicitatie, okeee? 😉
Waarom moet het allemaal vernieuwend zijn? Als die jongens er lol in hebben met deze stijl, laat ze, ik vind het een heel leuk project. Waarom zou de rapper deze stijl niet trekken?

Fusion
8 augustus 2015, 08:37
Of je leest mijn post nog een keer een ;)

Guitarfreak
8 augustus 2015, 09:47
Ik snap beide kanten. Over het "eigen inbreng" verhaal, kan ik bij dit nummer inkomen. Als je als nieuwe band begint, draait het voor mij vooral om samenspel, chemie etc. Het absoluut "unieke" komt later vanzelf. Misschien moet ik volgende week maar een funky stukje opnemen. Wellicht dat het dan minder afgrijselijk voor je wordt😂👍. Bedankt voor al jullie reacties. Zowel positief als opbouwend negatief, fijn om te horen! Kunnen we wat mee.

Fusion
8 augustus 2015, 10:02
Ik vind t niet afgrijselijk dat je kopieert hoor ;) Ik kan prima naar allerlei 'kloon bands', cover bands etc luisteren. Ik vind RatM gewoon echt afgrijselijk haha. Maar trek je dr vooral niets van aan, als jij lol erin hebt is t goed. En blijf vooral posten, want er wordt te weinig gepost de laatste tijd :(

arjanb01
8 augustus 2015, 16:54
Eens, maar ik denk dat rap rock zich uitermate goed leent voor festivals, zeker in de alternatieve hoek.
Ben benieuwd naar meer van dit fijne bandje.

D3nnis
8 augustus 2015, 19:19
Stelde er nou iemand een toetsenist voor? Brr , de horror!
Nee, lekker zo laten vwb bezetting, als het aan mij ligt!
Kan hier goed naar luisteren. Ik denk dan aan dampende kroegjes met veel zweet en nog meer bier (geen dommelsch en geen amstel aub :)).
Op mijn telefoon luisterend denk ik te horen dat jullie best wel groovend kunnen spelen, ik ben dan ook benieuwd of jullie RATM zouden kunnen combineren met iets als Kings x! Niet dat het nodig is, maar voor de uniekheid dan maar!

TimoSomers
8 augustus 2015, 20:13
Ik blijf jou echt een briljante slaggitarist vinden. Ontzettend fijne timing en sound!
Ik vind de muziek ook erg tof! Ik vind het behoorlijk anders dan RATM hoor, dit is wel een stuk heavier.
Vet!

Plant
8 augustus 2015, 22:09
Ach, zo origineel is RATM ook niet, die hebben weer goed naar Urban Dance Squad geluisterd. Beide hebben bestaansrecht, prima toch? Ik meen ook wat vroege RHCP te horen. So what!

Guitarfreak
10 augustus 2015, 11:08
Ik blijf jou echt een briljante slaggitarist vinden. Ontzettend fijne timing en sound!
Ik vind de muziek ook erg tof! Ik vind het behoorlijk anders dan RATM hoor, dit is wel een stuk heavier.
Vet!
Thanks Timo! Cool om dat van jou te horen. Je blijft echt 1 van de beteren van NL voor mij.


Ach, zo origineel is RATM ook niet, die hebben weer goed naar Urban Dance Squad geluisterd. Beide hebben bestaansrecht, prima toch? Ik meen ook wat vroege RHCP te horen. So what!
Klopt! Vroegere RHCP zelfs? Dat hoor ik er zelf dan weer niet in, cool? Thanks voor je reactie.

benwave
11 augustus 2015, 14:32
Laat jezelf vooral niet uit het veld slaan door een paar zoldergitaristen.
Jij heb tenminste een echte band
Je band klinkt prima, goeie strakke drummer.
Strakke band hoor voor een live opname

Fusion
11 augustus 2015, 21:24
Ik ben de enige met commentaar haha

jasses
12 augustus 2015, 12:01
Jammer om te horen dat Maggie's Bookshop is heengegaan... Hoewel het niet mijn ding was genregewijs, kon je alleen maar erkennen dat alles knap en bekwaam in elkaar zat en uitgevoerd was, en dat er behoorlijk veel tijd in geïnvesteerd moet geweest zijn.

Is dit genre dan wel mijn ding? Moeilijke vraag eigenlijk, waarop het meest juiste antwoord dat ik kan verzinnen is dat het niet niet mijn genre is. Als tiener heb ook ik rage against the machine en urban dance squad gretig verslonden, maar toch heeft het mij nooit verleid om actief op zoek te gaan naar gelijkaardige muziek, en op een occasioneel one hit wondertje na heeft er niets gelijkaardigs mijn oren bereikt. Dit alles enkel om te illustreren dat volgens mij deze vijver lang nog niet leeg gevist is.

Niet alles moet klinken alsof je het warm water opnieuw hebt uitgevonden, soms mag je er ook gewoon een goede kop koffie mee zetten. En dan is de relevante vraag natuurlijk: is jullie kop straf genoeg…?
Wel, het is geen wereldschijf. De raps zijn te druk, het nummer zit er te vol mee. Buiten de intro krijgen de instrumenten nergens de kans om er doorheen te schijnen. De rifs zijn leuk maar niet wereldschokkend. Het is te kort om te laten zien dat je een echt boeiend nummer kan schrijven.
Maar deze kritiek is ook niet helemaal terecht, want eigenlijk slaag je wonderwel in je oorspronkelijke bedoeling: een geslaagd visitekaartje afleveren. Jullie laten zien dat jullie een behoorlijk potje kunnen spelen, beter dan vele anderen (mezelf inbegrepen), en dat jullie treffelijk op elkaar afgestemd zijn. Het is strak genoeg, zeker voor een repetitieopname, en de energie zit er duidelijk in. Het smaakt wel degelijk naar meer, je topic is al twee pagina’s langer dan het gemiddelde in dit subforum met maar 1 iemand die het niet smaakt (en die overigens ook helemaal niet zegt dat het slecht is), missie geslaagd. Als volgende track post je gewoon een wat uitgebreider nummer dat de aspecten toont die nu niet aan bod kwamen, en de kennismaking is compleet.