PDA

View Full Version : vox pathfinder 10



CrazyHorse
6 augustus 2015, 17:53
Hey,

Ik denk eraan een pathfinder 10 aan te schaffen voor mijn gitaar... Zie dat er een wordt aangeboden op een 2dehandssite voor 50 euro. Is dit een goede prijs?

Groetjes,

Anton

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 18:04
Ze kosten nieuw €70,- en voor dat verschil zou ik gewoon een nieuwe nemen: geen slijtage en garantie.
Gebruikt ligt wat mij betreft echt niet boven de 50% van de nieuwprijs.

Brad
6 augustus 2015, 23:21
clean is dit zeker een aardige versterker, een goed basisgeluid zonder al die modelling shit
ik weet niet of er verzendkosten bijkomen maar twintig euro op zeventig a tachtig euro is toch een aardige besparing, maar je hebt geen garantie
als er verzendkosten bijkomen zou ik hem gewoon nieuw kopen bij de dichtsbijzijnde winkel

er zit overigens ook een goede line out op deze versterker voor directe opname

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 23:52
De meeste retailers hebben boven de €50,- geen verzendkosten, terwijl pakketpost van bv een Marktplaats-aankoop €6,95 kost.
Ik zou dus altijd voor een nieuwe gaan.

CrazyHorse
7 augustus 2015, 10:11
OK, ik ga dan voor de nieuwe. Zou je met dit ding kleine optredens kunnen doen, in een zaal met 25 man zonder drum enzo gewoon akoestische gitaar en elektrisch? Het is eigenlijk vooral bedoeld om rap mee te nemen in de koffer, en als alternatief voor die lampenbak van 30 watt...:)

MjS
7 augustus 2015, 10:24
Als de akoestische gitaar niet versterkt is lijkt me dat geen probleem. Elke fatsoenlijke versterker zal een akoestische gitaar makkelijk bij kunnen houden. Hou er rekening mee dat die Pathfinder geen dik scheurgeluid heeft zonder extra pedalen.

Wat betreft nieuw/tweedehands: kun je geen dealtje maken? Scheelt je toch weer wat centen en als je er weer vanaf wil maak je (bijna) geen verlies.

CrazyHorse
7 augustus 2015, 12:14
Ja toch nog eens proberen af te pingelen... Want eigenlijk kan zo'n transistorversterker toch niet echt kapot gaan of verslijten?
Zou dit qua volume even luid zijn als een 5 watt lampenversterker??

MjS
7 augustus 2015, 12:35
Elke versterker kan kapot gaan, maar je hoeft je geen zorgen te maken over versleten buizen etc. Als ie werkt, werkt ie.

Over het volume: da's lastig zeggen. Het kan goed dat 5 watt buizen luider klinkt, maar dat hangt ook een beetje af van de speaker. Een efficiente/gevoelige speaker zal harder klinken dan een minder gevoelige speaker. Met andere worden, als je versterker even hard staat, is het volume een V30 speaker harder dan met een Greenback.

Brad
7 augustus 2015, 13:55
OK, ik ga dan voor de nieuwe. Zou je met dit ding kleine optredens kunnen doen, in een zaal met 25 man zonder drum enzo gewoon akoestische gitaar en elektrisch? Het is eigenlijk vooral bedoeld om rap mee te nemen in de koffer, en als alternatief voor die lampenbak van 30 watt...:)
oei dan ben je beter af met de vijftien watt versie van de pathfinder, ik heb gelezen dat die wel voor kleine optredens gebruikt word.
maar die is uit het assortiment en is dus misschien alleen tweede hands te krijgen

CrazyHorse
7 augustus 2015, 21:55
Alhoewel als je er gewoon een micro voor de pathfinder zet, zou dat ook niet gewoon lukken?? Zijn er nog andere alternatieven? Ik heb al naar de fender frontman 10 gekeken, ibanez heeft ook zoiets, ja die 15 watt vox zal ook wel goed zijn denk ik, maar die is ook alweer formaat van een grote versterker, dus dan gebruik ik mijn peavey delta blues gewoon...

Brad
8 augustus 2015, 02:20
volgens mij voldoet die tien watt pathfinder zeker met een microfoon ervoor.

raabje
17 augustus 2015, 20:56
Ik heb een 15R en die kan echt vreselijk hard. Mastervolume kan ik thuis amper opendraaien, standje 1 is al genoeg. Gain kanaal op een kwart voor wat lichte vervorming.

Verschil met de 10 is vooral de maat van de speaker, 6 inch? Dan is de 15R beter, die heeft 8 inch. Met een los cabinet klinkt de 15R nog beter (ik heb hem met 2 x 10 inch Greenbacks gebruikt). Maar de charme is ook wel dat het een compact kastje is, voor oefenen is de 8 inch speaker prima.

De 15R wordt op internet wel veel beter gewaardeerd dan de 10, dus een 2e hands 15R is waarschijnlijk de betere keuze, denk ik.

Ik zit er aan te denken om een weerstand in serie met met de 8 ohm speaker te zetten zodat de master knop wat minder gevoelig wordt. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe dat zou moeten. Ik heb ooit een L-pad gebouwd voor een stereo om 1 speaker te knijpen (zat geen balance op...), misschien ligt die nog in de schuur.