PDA

View Full Version : Nieuwe 7 String



SimonSweep
6 augustus 2015, 16:09
Ik ben van plan mijn eerste 7 string te gaan kopen en zit een beetje te window shoppen voor een goede en uiteraard mooie. Zijn er mensen met aanbevelingen?

Ik speel voornamelijk metal (technische metalcore) en speel nu voornamelijk op merken zoals Schecter en LTD. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 16:20
Een kennis van mij zweert bij zijn Schecter Banshee Elite-7 Gloss Natural. Hoewel metal totaal niet mijn ding is, klinkt en oogt die plank best cool. Ik meen dat hij met vaste brug en duikvluchtbrug te krijgen is voor rond de €950,-.

http://www.chorder.com/images/reviews-articles/17387-desktop.jpg

arcane
6 augustus 2015, 16:28
Ik speel ook 7-snarig. ik heb toen ook verschillende gitaren vergeleken waaronder ltd en Schecter. Mijn tips voor jou:
- ga testen/ vergelijken in een echte winkel.
- kies voor een gitaar met een wat langere mensuur.

Ik speel zelf ook 7-snarig, en heb in de winkel ondervonden dat ik een ltd, die ik thuis op de computer als favoriet had bestempeld, in werkelijkheid helemaal niet prettig vond. Ik ben naar huis gegaan met een Schecter. Deze speelde in mijn ogen veel prettiger. Dit komt vooral door de langere mensuur t.o.v. de ltd. Het klinkt veel strakker, meer oomph. Wat dus belangrijk is jouw genre lijkt me.

Testen testen testen! ;)

SimonSweep
6 augustus 2015, 16:34
uiteraard ga ik testen tot ik erbij neer val. Ben geen beginner op dat gebied. Maar een beetje extra meningen zijn nooit verkeerd. bedankt voor je reactie

D3nnis
6 augustus 2015, 17:01
Check ook Ibanez, in de RG reeks is er wel iets 7 snarigs te vinden.
Of een Sterling JP70.
Of een (mag tweedehands?) bo-el MC7, supergitaren vind ik.

SimonSweep
7 augustus 2015, 06:27
2e hands is nooit een probleem. bo-el heeft mijn gitaarleraar vroeger een gehad. mooie gitaren inderdaad en klinkt als een tiet

almarvk
7 augustus 2015, 08:36
Heb zelf een Schecter 7 string gehad met baritone mensuur. Vond het helemaal niets. Kon er niet aan wennen, ook niet aan de feel van de hals en gitaar overall. Ibanez maakt veel betere 7-strings, in meerdere budgetten.

Bo-El moet ook wel te vinden zijn, en anders geluk hebben met een tweedehands Mayones.

Quadrifoglio
7 augustus 2015, 13:25
Ik heb al jaren een Ibanez RG7 en ik ben nog geen andere 7-String tegengekomen met een fijnere hals dan deze. Mijn oog is inmiddels wel op de nieuwe PRS SE Custom7 gevallen maar ik vraag me eerlijk af of die hals qua profiel in de buurt komt van mijn Ibby. Ben bang van niet :)

Loene
7 augustus 2015, 15:24
Heb al veel verschillende 7-strings gehad. Jackson, Schecter, Ibanez, Ltd. Ik ben nu al een aantal jaar zeer tevreden over mijn Ibanez RG1527 en LAG Stephane Foré Sig. Allebij zeer vlotte hals en zeer stabiel. Nooit meer naar iets anders gekeken.

Jasper.
7 augustus 2015, 17:06
Ik heb ook een MC7 gehad, vond ik fijner dan de Ibanez RG van een vriend. Overstap van 6 naar 7 string voelde voor mij kleiner. Maar kon er toch niet zo aan wennen, dus heb hem geruild voor een 6 string en zet tegenwoordig mijn gitaren in C/B

Thyrif
10 augustus 2015, 16:02
Soms zijn er leuke Carvins te koop op marktplaats, ook het proberen waard. De duurdere (700+) schecters zijn ook erg prettig, en totaal niet te vergelijken met de goedkopere. Helaas valt een Loomis of een Merrow schecter dan weer net buiten je budget. Dat Iron label spul van Ibby is ook wel een poging waard (ik zie zelfs een fanned fret versie voor 1000 euro nu?)
Tip: Een mensuur van 26.5 is toch wel fijn, de lage snaar op 0.56 of 0.60 op 25.5 inch heeft toch snel te weinig spanning.
Tip 2: ik vind zelf stainless steel frets en ebony fretboard erg soepel spelen, veel minder stroef dan 'gewone' frets en rosewood. Probeer gewoon ook wat verschillende dingen, ik vond het verschil best groot.

Voor de rest, gewoon veel uitproberen!