PDA

View Full Version : Jammen op While My Guitar Gently Weeps



Braddie
5 augustus 2015, 18:07
https://youtu.be/MC0pkLb0Nwo

Squier Bullet Strat via Guitar Rig op een AC-30 emulatie, hoop gain (Dan valt m`n slechte techniek minder op :crazyhappy: )

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

pasqual
5 augustus 2015, 22:22
Je hoeft je wat mij betreft niet van te voren in te dekken hoor;) Zo veel gain hoor ik niet en je techniek is ondergeschikt aan de bends die je laat horen die best wel oké zijn ( ik bedoel hiermee dat je techniek in dit stuk minder belangrijk is als het gevoel wat je er in legt ). Er is zeker ruimte voor verbetering maar dit is absoluut niet verkeerd!

Braddie
5 augustus 2015, 22:31
Je hoeft je wat mij betreft niet van te voren in te dekken hoor;) Zo veel gain hoor ik niet en je techniek is ondergeschikt aan de bends die je laat horen die best wel oké zijn ( ik bedoel hiermee dat je techniek in dit stuk minder belangrijk is als het gevoel wat je er in legt ). Er is zeker ruimte voor verbetering maar dit is absoluut niet verkeerd!

Hoe bedoel je dat mijn techniek ondergeschikt is aan de bends die ik laat horen?
Wat vind u ruimte voor verbetering hebben?

pasqual
5 augustus 2015, 23:14
( ik bedoel hiermee dat je techniek in dit stuk minder belangrijk is als het gevoel wat je er in legt )

En er is altijd ruimte voor verbetering, of vind je het helemaal af zo? Ik zeg hier mee dat er slordigheidjes in zitten. En dat is niet alleen bij jouw zo, ook als ik speel ben ik mij bewust van dingen die beter kunnen.....

Brad
6 augustus 2015, 00:48
op zo een geweldig nummer moet je niet jammen, ik zou de gitaarpartij instuderen

pasqual
6 augustus 2015, 10:55
op zo een geweldig nummer moet je niet jammen, ik zou de gitaarpartij instuderen

Onzin. Dit leent zich goed om even op te jammen. De feel van het lied zit er al aardig goed in:cooler:

Braddie
6 augustus 2015, 14:25
En er is altijd ruimte voor verbetering, of vind je het helemaal af zo? Ik zeg hier mee dat er slordigheidjes in zitten. En dat is niet alleen bij jouw zo, ook als ik speel ben ik mij bewust van dingen die beter kunnen.....

Ooh op die manier, ja klopt! Zitten wat kleine foutjes in qua nootkeuze. Maar het was improvisatie en ik ben ook maar een mens haha. Het is bij lange na niet af, mijn spel is nog zéker niet wat ik wil dat het is, maar er is al wel het een en ander verbeterd en kan nog meer verbeterd worden.

Braddie
6 augustus 2015, 14:26
op zo een geweldig nummer moet je niet jammen, ik zou de gitaarpartij instuderen

Ooit de solo van Prince gehoord? Op een nummer als dit kan je JUIST super goed jammen man!

Brad
7 augustus 2015, 00:09
ja natuurlijk improvisatie zou ook in de pop en rockmuziek weer helemaal terug moeten komen, als het maar niet weer ontaard in onsamenhangende solos van een half uur

wel vind ik dat je een nummer zoals Heroes van Bowie ook live strak en cool moet spelen

de kracht van dat nummer is de coole zang en het arrangement, aan erg gestileerde nummers zoals deze moet je niet teveel veranderen zoals Bowie later in zijn carriere wel deed als hij dat nummer live speelde

Braddie
7 augustus 2015, 10:38
hoeveel takes heb je opgenomen ?

Dit was de 3e take volgens mij