PDA

View Full Version : Avatar onder je naam bij postings



Joost de Ruig
2 augustus 2015, 19:50
Bij veel forums staat een avatar onder de naam van de poster. Waarom is dat hier niet het geval?

Best geinig om je main guitar, bandlogo of mugshot te plaatsen.

Tabula Rasa
2 augustus 2015, 20:02
Sommige lui zouden alleen maar piemels posten. Beter van niet.

Zonno
6 augustus 2015, 15:38
Sommige lui zouden alleen maar piemels posten. Beter van niet.

Onzin.
Bij al die andere muziekfora kan het zonder piemels.
Hier zijn ze zo onbehouwen dat het niet kan?
En die die piemels die wel gepost worden zijn die niet weg te modereren?
En hun eigenaars zijn niet te bannen?

The Bertman
6 augustus 2015, 17:02
Dat zou best kunnen, maar de discussie is jaren geleden al gevoerd, en er is toen door Gitaarnet besloten om geen avatars te gebruiken. Ik denk niet dat het er nog van gaat komen.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 17:06
Dat zou best kunnen, maar de discussie is jaren geleden al gevoerd, en er is toen door Gitaarnet besloten om geen avatars te gebruiken. Ik denk niet dat het er nog van gaat komen.

WoW, dat is een goede reden zeg. Iets wat jaren geleden is besloten, is een closed case. Voortschreidend inzicht is verboden hier.....

D3nnis
6 augustus 2015, 17:16
Och, wat voegt het toe...

humbucker
6 augustus 2015, 17:33
Inderdaad. Het is net fijn dat het hier "proper" is. Geen vervelende, aandacht afleidende plaatjes tussen de tekst die je wil lezen

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 17:48
Inderdaad. Het is net fijn dat het hier "proper" is. Geen vervelende, aandacht afleidende plaatjes tussen de tekst die je wil lezen

Je kan ook gewoon een mugshot plaatsen onder je naam, maar ik lijk wel de enige hier die zijn eigen naam gebruikt. Tenminste, ik ben nog niemand anders tegengekomen die niet meegaat in de wonderlijke gewoonte (slechts mijn mening) om een alias te gebruiken als forumnaam.

En voor wat betreft "tussen de tekst die je wil lezen", euhh, circa 10% van de tekst buiten het "off topic forum" wil ik helemaal niet lezen en is niet alleen off topic, maar ook nogal schunnig, erg flauw of totaal ondoorgrondelijk. Kennelijk mag er onder het motto van "ouwe jongens krentebrood" van alles worden gepost die het leesgedrag van minder "ouwe jongens" verstoren. Waarom dat niet wordt beperkt tot het Off Topic deel is mij een raadsel. Getuigt niet echt van respect wat mij betreft en niet echt proper. Een plaatje in de kantlijn kan je negeren, een off topic posting in een zinnig topic niet....

D3nnis
6 augustus 2015, 18:03
Je kan ook gewoon een mugshot plaatsen onder je naam, maar ik lijk wel de enige hier die zijn eigen naam gebruikt. Tenminste, ik ben nog niemand anders tegengekomen die niet meegaat in de wonderlijke gewoonte (slechts mijn mening) om een alias te gebruiken als forumnaam.


Nee hoor, ik moest destijds alleen van de e een 3 maken, want mijn naam was al bezet :)

The Bertman
6 augustus 2015, 18:17
WoW, dat is een goede reden zeg. Iets wat jaren geleden is besloten, is een closed case. Voortschreidend inzicht is verboden hier.....
Nee, je snapt het niet. Gitaarnet is de beheerder, die zou dat aan kunnen passen. Maar die is hier nooit meer, en wij mods krijgen ook geen contact meer. Dus ik kan niks doen.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 18:21
Dat is raar, een schipper verlaat het schip, maar neemt het kompas, roer en grootschoot mee? Ik ben ook moderator geweest van een forum en wij kwamen 4x per jaar bij elkaar, naast het periodieke contact op diverse andere manieren. Gezellig, nuttig en opbouwend. Stilstand is immers achteruitgang....

Pepe
6 augustus 2015, 18:33
Tis roeien met de riemen die je hebt.

The Bertman
6 augustus 2015, 20:12
Dat is ook raar. Maar klagen, en dit soort topics, help dus niet. Ik heb er mijn zakken wel behoorlijk van vol, hoor, het zal allemaal wel.

fred dons
6 augustus 2015, 20:29
Joost er zijn meer mensen die onder hun eigen naam posten dus zo uniek ben je niet ;) misschien moet je gewoon een tijdje rondhangen en wennen aan dit forum, het is inderdaad "anders" dan andere fora maar als je dat niet wilt dan zijn daar weer andere fora voor :D

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 20:42
Joost er zijn meer mensen die onder hun eigen naam posten dus zo uniek ben je niet ;) misschien moet je gewoon een tijdje rondhangen en wennen aan dit forum, het is inderdaad "anders" dan andere fora maar als je dat niet wilt dan zijn daar weer andere fora voor :D

Ik heb niet beweerd uniek te zijn en schrijf: het lijkt wel... Etc.
Ik wil best wennen, maar mag me ook uitspreken als ik iets onkies vind.
Het informatieve, helpende, enthousiaste, trotse deel spreekt mij erg aan. Het BS gedeelte niet.....

Tabula Rasa
6 augustus 2015, 21:22
Joost, misschien niet zo zeuren en wennen aan hoe het hier is. Zo was het rond 2004 toen ik hier kwam en zo is het nog steeds.

Het hoeft niet allemaal anders. Mensen hangen hier al jaren rond omdat het is zoals het is.

Persoonlijk zit ik niet zo zeer op die "frisse wind" te wachten en met mij denk ik meerderen.

Tabula Rasa
6 augustus 2015, 21:23
Ik heb niet beweerd uniek te zijn en schrijf: het lijkt wel... Etc.
Ik wil best wennen, maar mag me ook uitspreken als ik iets onkies vind.
Het informatieve, helpende, enthousiaste, trotse deel spreekt mij erg aan. Het BS gedeelte niet.....

Je kan ook gewoon bepaalde stukken NIET lezen. Blijft eigen keus.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 21:26
Je kan ook gewoon bepaalde stukken NIET lezen. Blijft eigen keus.

Euhh als ik een leuk/interessant topic volg, ontkom ik er niet aan "bepaalde stukken" te lezen, alvorens het als BS te kunnen kwalificeren. Of de poster moet beginnen met Off Topic alvorens zijn tekst te plaatsen, dan kan ik snel door naar de volgende posting.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 21:28
Dat is ook raar. Maar klagen, en dit soort topics, help dus niet. Ik heb er mijn zakken wel behoorlijk van vol, hoor, het zal allemaal wel.

Klagen? Ik start het topic met een vraag/suggestie, dat is geen klagen.

Tabula Rasa
6 augustus 2015, 21:29
Tsja, dan heb je een probleem.

Tabula Rasa
6 augustus 2015, 21:31
Klagen? Ik start het topic met een vraag/suggestie, dat is geen klagen.
Tsja, misschien komt het door de Rotterdamse direktheid van Bert en mij, maar op mij komt het over (lees: op mij komt het over) als gejank.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 21:41
Tsja, misschien komt het door de Rotterdamse direktheid van Bert en mij, maar op mij komt het over (lees: op mij komt het over) als gejank.

Een vraag, suggestie of commentaar afdoen als gejank komt op mij over als sneu en kortzichtig. En nu ga ik ff lekker muziek maken.

Tabula Rasa
6 augustus 2015, 21:50
Nee, ik zeg hoe het op mij overkomt, niet dat het zo is. Jouw bedoeling kan anders zijn.

Wat ik je mee wil geven: lees door regels heen, skip stukken die je niets doen.

Zo heb ik niets met: kauffmann eindeloos de hemel in prijzen, net als de Lester en die relicstrats. Daar skip ik dan maar snel met een flinke korrel zout doorheen.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 22:02
Zo heb ik niets met: kauffmann eindeloos de hemel in prijzen, net als de Lester en die relicstrats. Daar skip ik dan maar snel met een flinke korrel zout doorheen.

Dat mag je natuurlijk doen. Ik probeer objectief te zijn en te onderbouwen. Maar meningen en smaak zijn subjectief. Wel sta ik voor mijn mening en deel ik die als ik denk dat een ander daar zijn voordeel mee kan doen.

Afijn, ik heb mij laten verleiden tot een discussie waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Gelukkig lees ik ook zinnige, informatieve, leuke zaken hier en zal ik inderdaad beter moeten leren skippen.

The Bertman
6 augustus 2015, 22:23
Joost, dan is het geen klagen. Jeetje, wat heb ik me ongelukkig uitgedrukt, zeg! En nog steeds kan ik niets met je verhaal.

Zonno
6 augustus 2015, 22:36
Och, wat voegt het toe...

Het leuk, het is wat persoonlijker en je herkent iemand sneller aan zijn avatar.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 22:48
Het leuk, het is wat persoonlijker en je herkent iemand sneller aan zijn avatar.

Precies. En dat persoonlijke nodigt mij ook meer uit om bv ook buiten het forum eens in levende lijve af te spreken. Of op een beurs, in een shop, of concert iemand te herkennen. Ik haal mijn sociale leven zeker niet uit een forum, maar uit contacten op een ander forum (over een andere hobby) heb ik al meerdere leuke kennissen opgedaan.

Zonno
6 augustus 2015, 22:54
J............ niet alleen off topic, maar ook nogal schunnig, erg flauw of totaal ondoorgrondelijk. Kennelijk mag er onder het motto van "ouwe jongens krentebrood" van alles worden gepost ......t....

Dit is inderdaad niet het meeste beleefde forum. Wat mij opvalt is dat iedereen die daar wat van zegt te horen krijgt dat hij er maar aan moet wennen of naar een ander forum moet gaan, wat onzin is. Niemand hoeft ergens aan te wennen en niemand hoeft weg te gaan.

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 23:01
Dit is inderdaad niet het meeste beleefde forum. Wat mij opvalt is dat iedereen die daar wat van zegt te horen krijgt dat hij er maar aan moet wennen of naar een ander forum moet gaan, wat onzin is. Niemand hoeft ergens aan te wennen en niemand hoeft weg te gaan.

Goed om dit soort nuanceringen te lezen. Bedankt.

Mr.Fingers
6 augustus 2015, 23:25
En dat persoonlijke nodigt mij ook meer uit om bv ook buiten het forum eens in levende lijve af te spreken. Of op een beurs, in een shop, of concert iemand te herkennen.

Er nog niet bij stilgestaan dat er mensen, waaronder ik, zijn die er helemaal geen boodschap aan hebben om herkend te worden op straat, of die onder hun echte naam traceerbaar zijn ("what happens on the internet, stays on the internet. Forever")? Wat ik hier doe & zeg doe ik hier, en wat ik daarbuiten doe, daar heeft niemand hier omstaans naar.

Enneh, op faescesbroek heb jij je strat als profielfoto en verder absoluut nul informatie... Erg uitnodigend, hoe kan ik je nu herkennen als ik je tegenkom op straat. Ik zou zo graag eens afspreken. (iets met "practice what you preach")

Joost de Ruig
6 augustus 2015, 23:31
Er nog niet bij stilgestaan dat er mensen, waaronder ik, zijn die er helemaal geen boodschap aan hebben om herkend te worden op straat, of die onder hun echte naam traceerbaar zijn ("what happens on the internet, stays on the internet. Forever"). Wat ik hier doe & zeg doe ik hier, en wat ik daarbuiten doe, daar heeft niemand hier omstaans naar.

Ja hoor, dat is een ieders goed recht. Zelf heb ik nix met die anonimiteit. Ik heb niets te verbergen. Die anonimiteit gebruiken om ongenuanceerd je mening te verkondigen, iets of iemand af te zeiken, of uitingen te doen die je in real life niet zou doen/durven, vind ik nogal laf. Wie de schoen past trekke hem aan.

Brum
6 augustus 2015, 23:43
Ik heb mezelf geen brum genoemd om mensen anoniem af te zeiken, maar wens toch anoniem te blijven, wat Fingers ook al aangeeft. Misschien ben je je niet zo bewust van de nadelen van internet en het 'dossier' wat er van je bij wordt gehouden door vele partijen, waar je geen weet van hebt.

The Bertman
6 augustus 2015, 23:54
Het is zeker iets om over na te denken. Ik heb als mod al heel vaak verzoeken gekregen van gitaarnetleden om posts te verwijderen, soms van jaren terug, omdat Google ze steeds maar naar voren haalde. Dat kan best storend zijn als je in het verleden ooit wat rare onzin hier gepost hebt, terwijl je nu graag als serieus persoon bekend wil staan.
(Ik moet erbij zeggen dat ik die verzoeken altijd inwillig uiteraard.)

Pepe
6 augustus 2015, 23:59
Mensen posten hier foto's van zichzelf, hun familie, hun band, linken naar FB pagina's, er zijn meetings..
Ik zet mensen wel eens op een gastenlijst als ze daar om vragen, laat iets maken of repareren door een forumlid dus soms ontmoet je wel eens iemand.
Die alias heeft weinig intern met anonimiteit te maken. Maar wel verstandig als je om wat voor reden hier niet gevonden wil worden door google op je eigen naam.:D
En geloof me, daar kan ik je zo een paar goeie redenen voor geven.

Brad
7 augustus 2015, 00:43
ik wil niet lullig doen maar als ik naar andere fora kijk dan zouden veel figuren hier allang op zijn minst een serieuze waarschuwing hebben gekregen, zo niet dan waren op zijn minst een fiks aantal posts verwijderd

ik ken wel een forum waar een bepaald
figuur bijna alles kan maken, we zijn er achter gekomen dat die persoon daar veel macht heeft omdat hij geld in dat forum steekt

ik kan mij dus ook niet vinden in het idee dat je aan zaken die op andere fora doorgaans niet geaccepteerd worden maar moet wennen, of anders maar weg moet gaan

The Bertman
7 augustus 2015, 00:55
Ja, maar ik wil toch twee opmerkingen maken. Ten eerste is er een groot verschil tussen Off Topic en de andere subfora. Dat is in de loop der jaren zo gegroeid, en geaccepteerd. Gedrag in Off Topic wordt lang niet altijd toegestaan in de andere subfora van Gitaarnet, daar is een duidelijk verschil tussen.
Ten tweede, het gedrag waar je je zo aan stoort is hoe we ons hier al meer dan tien jaar gedragen. Misschien niet de norm van iedereen, maar wel van ons. Om het maar bot te stellen (daar gaan we weer...) het kan me echt niet schelen of je je daar in kan vinden of niet, het is onze manier van spreken en met elkaar omgaan. Dat gaan we niet veranderen voor iedereen die hier net een paar maanden zit.

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 00:59
Wat is eigenlijk het doel van dit forum? Als moderators zo over "ons" praten, wat is dan het algemene belang? Zijn er statuten waar bv een doelstelling in staat omschreven? Er zijn ook adverteerders die een bepaald basisniveau zullen verwachten lijkt mij.

The Bertman
7 augustus 2015, 01:25
Er is geen algemeen belang, er is geen doel en er zijn zeker geen statuten. Dit forum is ooit gestart door een enkele vent, die zich de laatste jaren niet veel meer laat zien. Adverteerders ken ik niet, die moeten maar naar de eigenaar met hun verwachtingen. Punt. Einde verhaal. Je maakt het veel belangrijker dan het is.

Brad
7 augustus 2015, 01:27
vreemd verhaal

Pepe
7 augustus 2015, 01:29
Dit is gewoon een forum met huisregels, o.a. in oftopic te vinden.
Als je vindt dat die regels niet goed nageleefd worden kan je dat rapporteren, veel verder gaat het niet.

Je moet moderators ook niet zien als wij en hunnie. Het zijn gitaarnetters die daarnaast nog wat liefdewerk oudpapier tijd in het forum steken. En soms is het best ondankbaar werk.

Tabula Rasa
7 augustus 2015, 01:35
Strekking van het verhaal: iedereen is te gast en als het niet bevalt, dan rot je lekker op.

Enige gedrag dat aan te kaarten is staat in de forumregels.

Brad
7 augustus 2015, 01:35
dat idee had ik al ja, maar hoe met bepaald gedrag word omgegaan blijf ik toch scharen onder grote kul, dat is toch iets voor de moderators om over na te denken

The Bertman
7 augustus 2015, 01:40
Dat heb je al een paar keer gezegd, ja. En denk niet dat ik daar niet over nadenk. Maar wie ben jij dat je mij de maat loopt te nemen? Wie ben jij dat je alles beter weet? Wie ben jij dat je ons even komt vertellen hoe we ons moeten gedragen?
Denk daar zelf maar eens over na, met je arrogante gedrag.

barno
7 augustus 2015, 01:49
regeltjes, regeltjes, sommige mensen kunnen echt niet zonder blijkbaar. kijk, dit forum heeft al een straffe geschiedenis in internet termen. Er zijn hier in het verleden al heel wat zeer positieve acties geweest, solidariteit, meetings, sociale controle (ja, dus) en allerlei initiatieven irl enz... dat overtreft met gemak het clubjesgedoe dat er soms heerst, kinderachtig gedoe, puberale stoerdoenerij... dat soort dingen zijn trouwens erg gemakkelijk te negeren.

Wat altijd geweldig helpt, is jezelf niet te fel au serieux nemen. niet alleen hier op het forum trouwens

Pepe
7 augustus 2015, 01:50
Maar heb je de rapporteer knop al gebruikt Brad?
Want zo niet dan wordt het wel een beetje een potsierlijk verhaal van je.

Brad
7 augustus 2015, 01:58
dat lijkt me iets tussen mij en de moderators, maar een goed verstaander weet je wel

The Bertman
7 augustus 2015, 02:01
Nou weer geheimzinnig lopen doen?
Waarom reageer je niet op wat ik zeg?

Pepe
7 augustus 2015, 02:04
Wel, het kan best dat je het niet eens bent met een beslissing en de inhoudelijke argumenten die daarvoor geven worden.
Dat is toch een kwestie van slikken of stikken. Zoals zoveel dingen in het leven.

Brad
7 augustus 2015, 02:07
nou ja, hij vraagt of ik al eens iets gerapporteerd heb en dacht enige discretie in acht te nemen bij het beantwoorden van zijn vraag. het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik een klacht en de reactie van de moderator daarop hier in het openbaar uit de doeken ga doen.
dat is iets tussen mij en de moderator zou ik zeggen.

D3nnis
7 augustus 2015, 08:08
Maar de betreffende vraag kan toch met ja of nee beantwoord worden, zonder daarmee een privé conversatie openbaar te maken?

purplejohn
7 augustus 2015, 08:56
Tjemig, heeft iedereen een beetje teveel tijd over of zo om hier serieus op door te gaan? Ga lekker spelen!

lcvanderhelm
7 augustus 2015, 10:27
Ja ik ga een nummer instuderen van de Ramones en wel 'Beat on the Brad with a baseball-bat'.
Ik snap nu waar zij de inspiratie vandaan haalden.

Kim Wilson
7 augustus 2015, 10:40
Om toch een serieuze reactie te geven:

Ik ben blij dat we hier nog geen avatars hebben. Ik ken ook wel fora waar ze avatars én sigs met foto's toestaan. Dan wordt een reactie van één regel al snel zo groot als een half scherm. Vaak ook nog i.c.m. bewegende gifjes in de sig, je wordt er knettergek van. En het voegt IMO ook niks wezenlijks toe. In je profiel kun je aangeven wat voor gear je hebt en eventueel een website. Ik vind het wel prettig lezen zo zonder al die afleidende bende.

En wat betreft omgang met elkaar: er zijn maar weinig forums waar met zoveel wederzijds respect over onderwerpen als religie en politiek gediscussieerd wordt als hier. Sterker nog, op de meeste zijn die onderwerpen verboden. Hier zijn dat IMO de beste onderwerpen in Offtopic. Daarnaast zijn er nogal wat initiatieven opgestart om forumleden te steunen, financieel of in levende lijve bijstaan. Minimeetings, grote meetings, noem maar op. Ik ken maar weinig fora waar men zo met elkaar begaan is. Daar helpt geen avatar aan.

Zonno
7 augustus 2015, 11:01
Strekking van het verhaal: iedereen is te gast en als het niet bevalt, dan rot je lekker op.

Enige gedrag dat aan te kaarten is staat in de forumregels.

........zoals ik al zei in #28

Tabula Rasa
7 augustus 2015, 11:12
Ga nou niet lopen jankmuilen, halve tamme. Je verandert zelf mijn naam in de quote, maar wel janken?

Dutch66
7 augustus 2015, 11:28
En wat betreft omgang met elkaar: er zijn maar weinig forums waar met zoveel wederzijds respect over onderwerpen als religie en politiek gediscussieerd wordt als hier. Hier zijn dat IMO de beste onderwerpen in Offtopic.

Precies, zo hebben we bijvoorbeeld het reli-topic waar 'dikke veertigers' inmiddels bekennen dat meisjes van 16.... etc.

Kim Wilson
7 augustus 2015, 11:32
Pardon? Geef even een linkje van de betreffende post dan.

Tabula Rasa
7 augustus 2015, 12:56
ik heb een tijdje zelf achter de schermen mee kunnen kijken als mod.

Jongens, het valt niet mee. ze hebben allemaal een dubbelrol als lid en als mod. Ze hebben erg weinig middelen en willen best een hoop, maar lang niet alles kan. Beetje begrip voor die ondankbare taak is wel op z'n plaats.

Het forum is in de loop van de jaren gegroeid tot wat het is, met zijn eigen cultuur.

Zie het als de kroeg op de hoek. Er zijn bepaalde basisregels. Overtreed je diem, dan wordt je op je vingers getikt middels een berichtje. Verder is het gewoon een bestaande cultuur met alle smaken en verschillen bij elkaar.

Wanneer je die kroeg binnen stapt en je vind het niets, dan kan je de boel proberen te veranderen, of een andere kroeg zoeken.

Zo simpel is het eigenlijk. Denk dat Fred het heel mooi verwoord heeft in een eerder stukje: Kijk eens rond en probeer eens te wennen. Verder een tip: Wanneer je een moraalridder of fatsoensrakker wil zijn, zorg er dan wel voor dat je gedrag ook consequent is, anders komt het ook niet geloofwaardig over.

The Bertman
7 augustus 2015, 12:58
........zoals ik al zei in #28
Zonno , nu spreek ik even als mod: je loopt wel te jankmuilen over goede manieren, maar zoals deze post, met je ontzettend grappige naamsverandering, is echt beneden peil.
Doe normaal mee met de discussie of er volgen maatregelen.

Zonno
7 augustus 2015, 14:19
Ik geef toe: die naamsverandering was ontzettend grappig, maar een beetje onder de gordel. Sorry.
Maar telkens tegen mensen zeggen dat ze anders "lekker kunnen oprotten" is evengoed beneden alle peil. Daar zouden dan ook eens maatregelen tegen genomen kunnen worden.

Brad
7 augustus 2015, 14:46
Maar telkens tegen mensen zeggen dat ze anders "lekker kunnen oprotten" is evengoed beneden alle peil. Daar zouden dan ook eens maatregelen tegen genomen kunnen worden.

ik kan me hier alleen maar bij aansluiten

Kakihara
7 augustus 2015, 14:51
Een stel gitaanetjonkies die menen de oude garde de levieten te moeten lezen, da's zoals een land binnenvallen en je eigen wetten opleggen. Waarom zou die oude garde zich moeten aanpassen aan de newbies?
Tuurlijk, de stijl van posten is - in Off Topic - nogal direct en het poep-piemel-vagijn niveau is er wat hoog (maar bijlange niet meer wat het geweest is), maar dat is nu eenmaal het karakter van dit forum, voor zover een forum een eigen karakter kan hebben. Het heeft voor mij ook wat tijd in beslag genomen voor ik er aan gewend was. Daar staat tegenover dat er in Off Topic ook en veel op een deftige manier gediscussieerd wordt.
En ach, ook in andere subfora wordt er al eens sarcastisch, cynisch en kritisch uit de hoek gekomen. Als je daar niet tegenkan, moet je maar wat doen aan je incasseringsvermogen...

Brad
7 augustus 2015, 15:00
ik ben hier nog kort maar ben geen jonkie en zonno is ook niet van gisteren. verder ben ik niet tegen poep en plas humor, het gaat erom hoe het word toegepast

waar het mij om gaat het dat er hier nog al eens op de man word gepeeld en niet een op erg prettige manier

en zoals ik al eerder heb aangegeven word er bij veel forums van deze omvang behoorlijk streng opgetreden, men laat het een tijdje gaan maar als de emmer vol is word er wel opgetreden, soms worden hele topics verwijderd

Brum
7 augustus 2015, 15:03
Ik ben voor leesbare zinnen. Hoofdlettertje, kommaatje, puntje, het is zoveel moeite niet en getuigt ook van respect naar diegene die het moet lezen. Een -dt foutje hier en daar laat ik dan maar in het midden, daar is nou eenmaal niet iedereen een ster in en iedereen maakt wel 's een grammaticaal foutje.

barno
7 augustus 2015, 15:19
ik ben hier nog kort maar ben geen jonkie en zonno is ook niet van gisteren. verder ben ik niet tegen poep en plas humor, het gaat erom hoe het word toegepast

waar het mij om gaat het dat er hier nog al eens op de man word gepeeld en niet een op erg prettige manier.

en zoals ik al eerder heb aangegeven word er bij veel forums van deze omvang behoorlijk streng opgetreden, men laat het een tijdje gaan maar als de emmer vol is word er wel opgetreden, soms worden hele topics verwijderd

En jij denkt dus dat dat op dit forum niet gebeurd? Je moest eens weten... maar daarvoor zou je wel iets langer op het forum moet zijn natuurlijk.

Brad
7 augustus 2015, 15:23
daar heb je punt, maar ik ben tijdens een middag lezen hier dingen tegen gekomen waar ik erg van geschrokken ben

harrie-beton
7 augustus 2015, 15:25
Dit forom draait op een eenvoudige hosting. Het gitaarnet forum heeft meer dan 3 miljoen berichten en ik dacht dat de reden om plaatjes niet toe te staan zoals avatars vanwege de performance was. Het forum heeft een historie van vastlopen gehad en alle ballast is er uit gehaald.

Kim Wilson
7 augustus 2015, 15:44
daar heb je punt, maar ik ben tijdens een middag lezen hier dingen tegen gekomen waar ik erg van geschrokken ben
Ik vind het op zich wel meevallen. Als er al op de man wordt gespeeld, wordt dat vrij resoluut gecorrigeerd door een mod dan wel andere gebruikers. Oude leden die elkaar kennen kunnen wel wat lomp doen, maar daar zijn we allemaal gitaristen voor.

Verder denk ik inderdaad dat je wat aan je incasseringsvermogen moet doen. Het is hier geen Libelle of EO.

Kakihara
7 augustus 2015, 15:44
Dit forom draait op een eenvoudige hosting. Het gitaarnet forum heeft meer dan 3 miljoen berichten en ik dacht dat de reden om plaatjes niet toe te staan zoals avatars vanwege de performance was. Het forum heeft een historie van vastlopen gehad en alle ballast is er uit gehaald.

En om die reden kan je dus ook geen bijlage toevoegen aan een post. Kwestie om een volgende vraag voor te zijn :)

Tabula Rasa
7 augustus 2015, 16:58
En de kleine PMbox













Wat een kutforum




:-)

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 17:09
Wat er in Off Topic geschreven wordt maakt mij niet zoveel uit, mits er maar een bepaalde minimale fatsoensnorm gehaald wordt.

Ik heb meer moeite met het aantal Off Topic bericht IN On Topic. Als ik een zinnig topic volg, dan vind ik het prettig als het daartoe beperkt blijft. Daarnaast ben ik geen voorstander van teksten als 'sterf hoer sterf' of 'rot maar op'.

De vergelijking met een kroeg gaat wat mij betreft slechts ten dele op. Als kenniscentrum, handelshuis en nieuwtjesblad het je gitaarminnend Nederland ook wat te bieden. De sociale functie die er ook zeker is wijs ik niet af, maar hoeft niet gedomineerd te worden door "oude garde". Ik heb nog nooit rot op tegen een mooie vrouw in de kroeg gezegd die de muziek niet zo mooi vond. Ik heb wel de barkeeper wel eens gevraagd een ander plaatje op te zetten. Fijn weekend voor alle gitaarvriendjes!

Tabula Rasa
7 augustus 2015, 17:28
Tering zeg! Ik haak af.

humbucker
7 augustus 2015, 17:33
Hahaha :seriousf:

Pepe
7 augustus 2015, 18:13
Je kan natuurlijk eindeloos blijven piepen & zeuren dat het anders moet en als dat de lol is moet je dat vooral blijven doen.
Je kan ook bedenken wat je zelf zou kunnen bijdragen als de noodzaak tot hervormen zo groot is.
Je zou kunnen kijken of het mogelijk is tzt wat modtaken over te nemen. Of meer in een harmonie model te communiceren dan in een polariserende. Ik roep maar wat.

Wat minder negatieve energie en wat meer positieve.

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 18:24
Daar sta ik zeker open voor.

Kakihara
7 augustus 2015, 18:28
Ik heb nog nooit rot op tegen een mooie vrouw in de kroeg gezegd die de muziek niet zo mooi vond. Ik heb wel de barkeeper wel eens gevraagd een ander plaatje op te zetten. Fijn weekend voor alle gitaarvriendjes!

Vergelijk je jezelf nu met een mooie vrouw? :dontgeti:
Als er in de kroeg iemand naast je komt zitten, die de hele tijd over de muziek ligt te zeiken, zeg je op een gegeven moment toch ook wel dat die dan maar een andere kroeg moet zoeken? Of blijf je geduldig naar dat gezeur luisteren of begin je dan zelfs mee te zeuren?
En aan een barman vragen of hij een ander plaatje wil opzetten, is iets heel anders dan zijn hele muziekcollectie proberen te veranderen...

fred dons
7 augustus 2015, 18:39
Joost liever niet, je bent net binnen en wil de club nu al veranderen, de club is prima, excessen worden binnenskamers opgelost. er zijn hier genoeg leden wiens mening echt 180 graden haaks op op elkaar staan maar die prima (op hun eigen onbeholpen wijze ;) ) hier over kunnen discussiëren. Dat vergt enige gewenning en om de sleutels van de club zo maar af te geven lijkt mij geen goed plan, blijf een plakken, ouwehoer wat mee en dan kunnen we altijd nog eens kijken :D

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 19:27
Prima. En die wens om te veranderen valt best mee hoor. Wel wat puntjes op de i, maar ik waardeer zeker hen die dat nu al doen, ook als ik het er inhoudelijk niet mee eens ben.

zjanke
7 augustus 2015, 21:20
Als ik een clubje vrienden thuis uitnodig om gezellig te ouwehoeren en bier te drinken maak ik van een scheet of boer ook geen probleem. Het forum draait al een kleine 15 jaar en heeft zich in die tijd ontwikkeld tot wat het nu is. De gebruikers die hier al langer zitten voelen zich er blijkbaar prima bij en nu moeten ze ineens de puntjes op de I gaan zetten? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat een grote groep gebruikers zich aan gaat passen zodat de gewenste fatsoensnormen van een enkeling gehaald wordt?

Jij hebt moeite met bepaalde teksten, ik met een voorzichtige poging tot moraalridderij. Zeg maar wie zich gaat aanpassen (ik in ieder geval niet en of jij je gaat aanpassen moet je ook zelf weten, hoeft van mij ook niet;))

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 22:51
Wie zegt er dat er een grote groep moet aanpassen? Misschien liggen de verhoudingen wel andersom (ik weet het niet, voor alle duidelijkheid). Ik ben geen moraalridder, maar mag mij ook vrij uiten. Als ik vraag naar de grote gemene deler, zegt een moderator dat die er niet is. Dat roept de schijn op dat het belang van een groepje "oude jongens" boven het algemene belang wordt gesteld. Lees: de schijn. Afijn, als opbouwende suggesties uitmonden in een topic als deze, zal ik ze achterwege laten.

Pepe
7 augustus 2015, 23:23
Dat bedoel ik met polariseren, denken in groepjes en belangen.
Dat is geen eigenschap die je van een moderator wil zien mocht je daar ambitie voor hebben.
Afgezien daarvan, het is er niet, die groepjes, er is nieuw en oud los zand. Maar je bent al senior member dus geef het nog een paar maanden en je behoort al tot de oude kliek, of je wil of niet.

Joost de Ruig
7 augustus 2015, 23:32
Ik denk juist niet in groepjes..... Heb meer dan 10 jaar vakbondswerk gedaan en prima geleerd niet te polariseren.
Ik verwoord dat met 2x het algemeen belang cq de grote gemene deler aan te halen, zonder sterke inhoudelijke reactie daarop.
Ambities? Die liggen op andere vlakken.
Een goedbedoelde vraag en suggestie mond uit in een topic waar ik mij niet in thuis voel.

The Bertman
7 augustus 2015, 23:47
Als ik vraag naar de grote gemene deler, zegt een moderator dat die er niet is. Dat roept de schijn op dat het belang van een groepje "oude jongens" boven het algemene belang wordt gesteld.
Dit is echt compleet uit de lucht gegrepen. Toon eerst maar eens aan waar je deze conclusie vandaan haalt. Maar dat zal wel niet gebeuren, want je bent tot nu toe op geen enkel van mijn argumenten ingegaan. Maar met dit soort gebakken lucht uitspraken verklaar je jezelf wel tot een droeftoeter eerste klas.

zjanke
7 augustus 2015, 23:48
Natuurlijk is er een groep oudgedienden, maar die hebben niet meer of minder rechten dan iemand anders en volgens mij heeft er niemand hier een groter belang dan wat informatie uitwisselen en slap ouwehoeren. Misschien zoek je dus wel iets achter de uitspraak van een moderator wat er simpelweg niet is.
Bedankt dus voor de opbouwend bedoelde suggestie, vind je het heel erg als ik daar niks mee doe?

Brad
8 augustus 2015, 03:13
Vergelijk je jezelf nu met een mooie vrouw? :dontgeti:
Als er in de kroeg iemand naast je komt zitten, die de hele tijd over de muziek ligt te zeiken, zeg je op een gegeven moment toch ook wel dat die dan maar een andere kroeg moet zoeken? Of blijf je geduldig naar dat gezeur luisteren of begin je dan zelfs mee te zeuren?
En aan een barman vragen of hij een ander plaatje wil opzetten, is iets heel anders dan zijn hele muziekcollectie proberen te veranderen...

over de muziek zeiken moet je niet doen als je nieuw bent, maar als de barkeeper of vaste klanten zich echter weinig klantvriendelijk of zelfs onbeschoft gedragen naar jou toe heb je alle reden om kritiek te uitten

ik heb dit meer dan eens meegemaakt en er werd helaas niet altijd iets aan gedaan vanwege solidariteit met de oude vaste mensen of vanuit het oogpunt van de inkomsten

zo werd een extreem onbeschofte oude kerel getolereerd in een poolcentrum omdat hij elke avond de gokkast vol gooide. dat hij een vrouwelijke barkeeper voor temeier uitmaakte was zelfs niet genoeg om hem weg te sturen werd gewoon door de vingers gezien

Brad
8 augustus 2015, 03:32
Wat er in Off Topic geschreven wordt maakt mij niet zoveel uit, mits er maar een bepaalde minimale fatsoensnorm gehaald wordt.

Ik heb meer moeite met het aantal Off Topic bericht IN On Topic. Als ik een zinnig topic volg, dan vind ik het prettig als het daartoe beperkt blijft. Daarnaast ben ik geen voorstander van teksten als 'sterf hoer sterf' of 'rot maar op'.



ach een grapje tussendoor kan ik wel waarderen maar het moet inderdaad wel binnen bepaalde grenzen blijven

en nee, ik ben geen lid van de evangelische omroep mensen en je moest eens weten wat voor grapjes ik soms maak

maar ik weet wel waar en tegen wie ik die grapjes maak, dus als ik vermoed dat er mensen bijzijn die er aanstoot aan kunnen nemen houd ik mij in

Joost de Ruig
8 augustus 2015, 08:37
Dit is echt compleet uit de lucht gegrepen. Toon eerst maar eens aan waar je deze conclusie vandaan haalt. Maar dat zal wel niet gebeuren, want je bent tot nu toe op geen enkel van mijn argumenten ingegaan. Maar met dit soort gebakken lucht uitspraken verklaar je jezelf wel tot een droeftoeter eerste klas.

Ik zou niet weten op welk argument ik niet ben ingegaan. Ik trek geen conclusie, maar schrijf dat het de schijn oproept. In posting #36 en #38 geef je zelf aan dat er geen algemeen belang is en praat je zelf over "we" en dat de norm van "we" misschien niet die van iedereen is maar wel van "ons". Ik vraag mij slechts af of we en ons het gemiddelde forumlid is, of een beperkt deel daarvan.

Met grote gemene deler bedoel ik het belang van alle forumleden en zelf schrijf je "er is geen algemeen belang". Dat vind ik geen handige uitspraak van een moderator.

Wat mij betreft laten we het hierbij. Als ik iemand voor zijn hoofd heb gestoten, dan spijt mij dat en bied bij deze daarvoor mijn excuses aan. Als ik als nieuwkomer onvoldoende rekening heb gehouden met een algemeen geaccepteerde cultuur en die cultuur verkeerd heb ingeschat, dan is dat mijn tekortkoming geweest. Ik weet dat de taak van moderator soms een ondankbare taak is en waardeer hen die die taak op zich nemen.

Speeddemon
9 augustus 2015, 17:55
Dit topic met veel verbazing gelezen.
Opvallend:
-3 gasten die alle drie nog geen 2 maanden lid zijn, menen te moeten tornen aan de status quo.
-Brad geeft aan geen jonkie te zijn, maar leestekens (ik noem bijv. de punt aan het eind van een zin) en hoofdletters heeft ie zo te zien nog niet gehad op school. ;) Weet je wie dat ook nog niet hebben gehad? 6 jarigen. :soinnocent:
boom
roos
vis
vuur

Post #76 van Kakihara slaat de spijker op de kop trouwens. :ok:

Brad
9 augustus 2015, 18:33
Ik heb het forum nu een paar keer bestudeerd en het volgende is mij wel duidelijk geworden. Men meent hier dezelfde policy te kunnen hanteren als een willekeurig buurt café. Ik heb al eens het voorbeeld aangehaald van een poolcentrum waar sprake was van ongeveer dezelfde situatie.
Nou is het de moeite waard te vermelden dat het bewuste poolcentrum gevestigd is in een groot winkelcentrum die bezocht word door vele bezoekers die uit de hele streek daarheen komen. Dan kun je het naar mijn mening niet maken een bepaalde mores er op na te houden die afwijkt van de algemeen geldende fatsoensnormen.
Dat kun je doen in een of ander achteraf café in de haven. en om dat te betrekken op dit forum. We zitten hier op het internet op een forum die in principe voor iedereen toegankelijk is.

En als we het dan over zesjarigen hebben. Als ik bepaalde topics/posts hier lees heb ik het idee weer terug te zijn op de kleuterschool. Het zijn verbazingwekkend genoeg volwassen mensen die deze dingen schrijven waarvan sommigen zelfs de vijftig en zelfs de zestig gepasseerd zijn. Brum zal dan wel gelijk hebben, het zullen inderdaad wel mensen zijn met een verhaal.

En om je even te corrigeren:

AAP

NOOT

MIES

de volgende drie woordjes van de leesplank doen we de volgende week

D3nnis
9 augustus 2015, 19:02
Ik snap het nog niet helemaal. Zó grof is het hier toch ook weer niet? Of ik bevind me in het echte leven in totaal verkeerde kringen, dat kan ook.

Gearjunkie
9 augustus 2015, 19:07
Ik snap het nog niet helemaal. Zó grof is het hier toch ook weer niet? Of ik bevind me in het echte leven in totaal verkeerde kringen, dat kan ook.

Dat is dus het grappige; dat denk ik ook. Ik ben al 12 jaar lid en lees al mee vanaf dag een of twee dat het forum bestaat. Kijk soms kan er wel groffe taal geuit worden, maar daar prik je zo doorheen denk ik dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
9 augustus 2015, 19:33
Dat is dus het grappige; dat denk ik ook. Ik ben al 12 jaar lid en lees al mee vanaf dag een of twee dat het forum bestaat. Kijk soms kan er wel groffe taal geuit worden, maar daar prik je zo doorheen denk ik dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat klopt hoor en dat prikken kan ik ook best. Mij valt meer de houding van een beperkte groep op. Die zou wat mij betreft wel iets socialer en genuanceerder mogen. Dat wordt echter als "fatsoensrakkerij" bestempeld (zie ergernissen topic). Ik vind het zonde dat een mooi platform als deze bedoezeld wordt en afbreuk doet aan onze gezamenlijke passie: gitaren. Puur het feit dat ik het bespreekbaar wil maken, roept kennelijk al zoveel weerstand op dat het ontaard in uitingen waar ik niet mee geassocieerd wil worden.

Tabula Rasa
9 augustus 2015, 20:29
Ik vind het zonde dat een mooi platform als deze bedoezeld wordt en afbreuk doet aan onze gezamenlijke passie: gitaren.
Was ff afgehaakt. Net ff alles weer doorgelezen.

Als ik het voor mijzelf moet samenvatten:

Je hebt een mening;
Bijna niemand boeit het iets;
Je gaat steeds meer op die dorpsdwaas lijken die op een zeepkist staat te brullen;
Je wil een revolutie en hebt twee medestanders die net komen kijken;
De meeste oudere die ik zie reageren vinden het best zoals het is (anders waren ze wel vertrokken);
Verder zie ik een verschrikkelijk groot bord, misschien wel een stalen plaat.

Klopt de samenvatting zo'n beetje? Weinig zin om al het geneuzel nog eens secuur door te lezen.

Joost de Ruig
9 augustus 2015, 20:36
Was ff afgehaakt. Net ff alles weer doorgelezen.

Als ik het voor mijzelf moet samenvatten:

Je hebt een mening;
Bijna niemand boeit het iets;
Je gaat steeds meer op die dorpsdwaas lijken die op een zeepkist staat te brullen;
Je wil een revolutie en hebt twee medestanders die net komen kijken;
De meeste oudere die ik zie reageren vinden het best zoals het is (anders waren ze wel vertrokken);
Verder zie ik een verschrikkelijk groot bord, misschien wel een stalen plaat.

Klopt de samenvatting zo'n beetje? Weinig zin om al het geneuzel nog eens secuur door te lezen.

Nee, de samenvatting klopt niet. Je leest of interpreteert matig.

Ik wil helemaal geen revolutie (citeer mij waar ik iets dergelijks suggereer) maar als je niet je best doet om je in een ander te verplaatsen cq goed te lezen, krijg je dit soort interpretaties. Ik denk dat ik niet brul, maar genuanceerd iets ter sprake breng, maar luisteren naar iets waar je het misschien niet mee eens bent, is niet voor iedereen even makkelijk.

zjanke
9 augustus 2015, 20:37
Nee hoor, geen weerstand maar het prima vinden zoals het gaat. Don't fix it if it ain't broken...

je trekt nogal snel conclusies over wat wel en niet door de beugel kan en probeert vervolgens aan anderen op te leggen hoe ze zich dienen te gedragen (over sociaal en genuanceerd gesproken). Als daar een reactie op komt worden de mensen die een weerwoord geven gemakshalve maar met een getolerreerde viezerik vergeleken omdat die een gokkast volgooit. Welke gokkast is er hier door wie volgegooid?
Nog zo'n mooie: we bezoedelen het forum en het doet afbreuk aan onze passie. Volgens wiens normen? Juist het gezellige (echt wel) en informele (zeker weten) aan de omgangsvormen heeft hele sociale acties (er worden mensen materieel en immaterieel geholpen), meetings en een festival opgeleverd. Maar ja, blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg, dus zeg maar wat we dan allemaal fout gedaan hebben.


, maar luisteren naar iets waar je het misschien niet mee eens bent, is niet voor iedereen even makkelijk.
spiegeltje?

Joost de Ruig
9 augustus 2015, 20:39
Ik zal ernaast zitten.... Ik zeg nergens dat er geen sociaal gedrag op het forum te bespeuren is, zeg nergens iets over een getolereerde viezerik, zeg nergens dat ik iemand iets op wil leggen, zeg nergens dat er heel veel mis gaat. Met bedoezeld bedoel ik Off topic uitspraken in On topic, waarbij gebruik wordt gemaakt van onnodige krachttermen waarvan ik een paar voorbeelden heb genoemd. De overige 95% heb ik helemaal niets op aan te merken!

En ja, ook ik moet luisteren, interpreteren en in de spiegel kijken. Excuus als ik daar onvoldoende in geslaagd ben.

Speeddemon
9 augustus 2015, 21:14
http://www.roflcat.com/images/cats/Deal_With_It.jpg

Zonno
9 augustus 2015, 21:23
Intussen in het "Stel-jezelf-voor-forum":



welkom Bill.. recentelijk vroegen enige forumleden zich af of dit forum niet op sterven na dood was maar gezien de regelmatige aanwas met 50plussers zorgen we er wel voor dat het hier geen bejaardensoos wordt. Veel plezier.. oh ja... sommige forumleden kunnen nog wel eens lullig reageren.. met kreten zoals 'sterf hoer sterf.' ... dat schijnt dan liefkozend te zijn bedoeld.... You have been warned


Gelukkig zijn er forumleden die vooraf waarschuwen.

Joost de Ruig
9 augustus 2015, 21:26
Intussen in het "Stel-jezelf-voor-forum": Gelukkig zijn er forumleden die vooraf waarschuwen.

Kijk, hier kan ik best om glimlachen. Als ik dat vooraf geweten had, haha.

Rizz
9 augustus 2015, 21:50
Dit is toch weer vermakelijk allemaal.. Dit alles brengt weer een glimlach op m'n gezicht... :)

Niet iedereen is het zelfde, dat is wel duidelijk. Ik ben het eens met het feit dat er af en toe wel 's wat minder heftig gereageerd mag worden, met name persoonlijke verwensingen vind ik ook niet helemaal op z'n plaats. Maar ergens nieuw binnenkomen en dan gelijk een muiterij proberen op te starten gaat ook niet werken. Je hoeft je niet helemaal aan te passen, maar probeer ook de status quo niet te verstoren..

Voorlopig zijn er nu twee topics die op hetzelfde onderwerp voortborduren en voorlopig wordt er nog steeds gepraat.. Wat nou, geen discussie.. Met hier en daar ook nog eens zinnige opmerkingen en argumenten, van beide kanten. Mooi toch, zo'n forum..

Mensen zijn zoals ze zijn en groepen al helemaal.. Lompheid en fijnzinnigheid hoort er hier nu eenmaal bij. Ik lach me er helemaal kapot om iig. :D

Brad
10 augustus 2015, 01:56
Als ik het voor mijzelf moet samenvatten:

Je hebt een mening;
Bijna niemand boeit het iets;
Je gaat steeds meer op die dorpsdwaas lijken die op een zeepkist staat te brullen;
Je wil een revolutie en hebt twee medestanders die net komen kijken;
De meeste oudere die ik zie reageren vinden het best zoals het is (anders waren ze wel vertrokken);
Verder zie ik een verschrikkelijk groot bord, misschien wel een stalen plaat.


Nou mij boeit het wel hoor, heel erg zelfs. en de term dorpsdwaas is zeer op zijn plaats alleen is het niet van toepassing op de persoon die jij bedoelt. En als we het over stalen platen hebben, nou, nou! Ik weet niet hoe oud jij bent maar als ik sommige posts van jou lees dan denk ik, man waar zijn we nou helemaal mee bezig.

En geen van ons komt net kijken, ja op dit forum misschien maar dat is helemaal niet relevant.

Brad
10 augustus 2015, 02:10
Oude leden die elkaar kennen kunnen wel wat lomp doen, maar daar zijn we allemaal gitaristen voor.

Verder denk ik inderdaad dat je wat aan je incasseringsvermogen moet doen. Het is hier geen Libelle of EO.

Daar zijn we allemaal gitaristen voor? Dan ben jij in de loop der tijd andere gitaristen tegengekomen dan ik. Nou ja ik ben er hooguit twee tegengekomen die zich lomp gedroegen. En de oude leden gedragen zich niet alleen lomp onder elkaar.

Het hoeft hier inderdaad niet op de Libelle te gaan lijken maar het hoeft er ook niet zo aan toe te gaan als op een middelbare scholierensite waar men elkaar via internetpesten de tent uit probeert te vechten

Tabula Rasa
10 augustus 2015, 04:36
Brad, tuurlijk boeit het jou wel. Jij bent ook een van de twee medestanders die ik bedoelde. Kennelijk snapte je dat zelf niet. En met net komen kijken... Laat ook maar...

Joost de Ruig
10 augustus 2015, 09:05
Voor alle duidelijkheid:

- ik ben nooit op zoek gegaan naar "medestanders"
- ik heb nooit een "revolutie" op willen starten (waar wordt dat uit opgemaakt?)
- ik ben nooit meegegaan in het taalgebruik dat wel jegens mij is gebruikt
- hoewel ik Brad begrijp, vind ik zijn postings in deze niet oplossingsgericht

Ik stel voor dit topic te sluiten. We, ons, hullie, zullie, dat lijdt nergens toe. Ik wil met plezier gebruik maken van dit forum en dat wens ik iedereen toe.

Kim Wilson
10 augustus 2015, 09:56
Het is hier helemaal niet zo'n kliek als dat het nu wordt neergezet. Als we dan toch moeten gaan vergelijken met de boze buitenwereld, stel je het volgende voor:
Je komt al jaren in dezelfde kroeg, voetbalkantine, vereniging of whatever. Er is wel wat verloop in het ledenbestand of klantenkring, maar een clubje van de oude garde is altijd blijven komen. De nieuwelingen worden doorgaans prima ontvangen en uiteindelijk ook opgenomen in de groep. Totdat er op een bepaald moment een nieuw lid binnen komt stampen. Deze heeft een wat aanwezig karakter, mengt zich snel in de gesprekken en komt ietwat betweterig over. Vervolgens gaat dit nieuwe persoon in al zijn enthousiasme vertellen wat hem niet bevalt aan de gesprekken tussen de andere leden. Hoe denk je dat er door de al aanwezige klanten gereageerd gaat worden?