PDA

View Full Version : welke speakers voor BF Bandmaster?



Lucluc
17 juli 2003, 18:24
Ik heb nu twee Jensen reissue C12n speakers aan mijn bandmaster, of soms tremolux, hangen. Ik weet dat het beter moet kunnen. Ik zit te denken aan Weber, maar ik snap niets van die enorme lijst op zijn website. Wellicht weten jullie nog betere/andere opties. Ik heb ook nog een originele Jensen C12n, maar die moet absoluut een recone hebben.

Ik speel trouwens uitsluitend met single coil Fenders met weinig output (Jazzmaster, Jaguar of Stratocaster) en houd het volume onder de helft.

Al
17 juli 2003, 23:57
Ik heb nu twee Jensen reissue C12n speakers aan mijn bandmaster, of soms tremolux, hangen. Ik weet dat het beter moet kunnen. Ik zit te denken aan Weber, maar ik snap niets van die enorme lijst op zijn website. Wellicht weten jullie nog betere/andere opties. Ik heb ook nog een originele Jensen C12n, maar die moet absoluut een recone hebben.

Ik speel trouwens uitsluitend met single coil Fenders met weinig output (Jazzmaster, Jaguar of Stratocaster) en houd het volume onder de helft.

Ha Luc

Voor een gesloten kast icm met een bfFender zou ik in eerste instant voor ceramische speakers kiezen. Weber 12F150 (C12N) voor strakke bas met punch en dikke treble. De 12F150-W (C12NT) is wat helderder. Ik zou Weber vragen op de speakers een licht laagje dope aan te brengen. Dit om de kans op cone cry te verkleinen. Als dit voorkomt dan is dit meestal bij overstuurde tonen boven de 12de fret. Als je blues of jazz speelt zijn deze speakers een prima optie.

Daarnaast vind ik de Celestion G12H30 RI een speaker die het prima Fenders doet. De Celestion is wat beter als je stijl iets meer richting rock gaat hoewel hij andere dingen ook goed doet.

Al