PDA

View Full Version : Versterkers getest



BramVersteeg
17 juli 2003, 17:11
Hallo hallo,
ik ben vandaag naar Jukebox in Boekel geweest om wat versterkers te testen. Ik werd wederom heel vriendelijk en professioneel geholpen. Hier mijn meningen over de amps:

KOCH POWERTONE II: Het cleane kanaal had wel veel karakter. Het was jammer dat er bij de lage tonen behoorlijk wat crunch over kwam als je wat harder ging spelen. Dat viel mij wat tegen.
Er zat een lekkere scheur op. Alleen iets te modderig in mijn oren. En jammer dat er maar 1 eq op zit voor alle gain-kanalen.
Over het algemeen een goede versterker maar niet helemaal mijn smaak.

VHT PITTBULL UL: Deze had ik al eens uitgeprobeerd. Toen was ik er helemaal weg van. Nu viel ie best tegen.
Clean klonk heel behoorlijk. Ook handig zijn de extra functies als boost en edge enz. Het rythm-kanaal klonk ook goed maar niet opvallend. Het lead-kanaal(waar ik de vorige keer zo weg van was) viel me wel wat tegen. Wellicht lag het er aan dat ik nu een andere gitaar bij had :razz: Maar hij had wat minder karakter als de 1e keer.

DIEZEL VH4 :Clean was ie erg goed. Veel laag maar toch erg strak!
Kanaal 2 was ook erg goed. Erg veel dynamiek en een mooie warme toon.
Het 3e kanaal klonk ook erg strak en had erg veel punch. Goed gedefinieerd en een mooie toon.
Het 4e kanaal was iets minder maar is goed te gebruiken als 'back-upkanaal'. Alle kanalen hadden een sterk eigen karakter.
Ook de FX was erg goed. Serie en parallel te schakelen en appart per kanaal fx toe te voegen!! Erg goed gevonden.

DIEZEL HERBERT: Net als bij de VH4 was de clean erg goed.
Kanaal 2 was ook erg mooi. Als je wat zachter speelde had je clean met een randje en zodra je wat harder ging spelen werd dat een mooie crunch. Erg mooi! Kanaal 3 was echt meesterlijk! Lompe distortion met veel laag. Maar het geluid bleef erg strak met veel punch. Deze amp prikt denk ik erg goed door de mix heen. Ook de mid-boost is een erg goede uitvinding op deze amp. Geeft je geluid net dat beetje meer. Ook solo-level is erg bruikbaar. Om je solo wat meer vollume te geven of als 2e volumeregelaar (solo's zijn al goed op te boosten met mid-boost).
Alles midi en direct progammeerbaar met de store-knop.
Ook deze versterker heeft een goede FX.
Ook is ie mute te schakelen wat erg handig is voor het verwisselen van gitaar of om te stemmen.
Boverdien zien die blauwe lichtjes er wel heel stoer uit :razz:

Voor mij komt de Diezel Herbert er het beste uit, ondanks dat mijn voorkeur eerst uit ging naar de VHT.

Wat zijn jullie meningen over deze amps?
Grz. Bram

Speeddemon
17 juli 2003, 19:10
Doe even een search naar MIJN 'amps getest bij Jukebox'-thread.
Staan ze ook alledrie in, + nog een Bogner Shiva.

Kort samengevat:
Powertone II: meesterlijk clean, iets te fuzzy gain

VH4: kanaal 4 is té. clean kan meer karakter hebben, 2 en 3 zijn wel o.k.

Herbert: kanaal 2 is super veelzijdig, geweldige metal-amp, mid cut-sectie is ook cool. En inderdaad, blauwe LEDs zijn stoer.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 19:10
van die allemaal heb ikd e herbert ook in boekel gespeeld, was zeker een erg vet ding, maar ik dacht dat dat ene ding mid cut hette ipv mid boost, maarja maakt ook niet uit. Kanaal 3 is idd erg bruut en heel wreed maar toch superstrak en als je dan die mid cut een beetje hoog zet en de eq een beetje aanpast dan krijg je er zon overdreven metal geluidje uit :)

BramVersteeg
18 juli 2003, 01:01
Het enige mindere aan de Diezel is dat er geen footswitch bij zit. Je moet er een midi-board bij kopen. Het is wel erg handig dat je alles dan midi kunt schakelen. Maar wat voor floorboard kun je hier goed bij gebruiken?? Iemand ervaringen?
:amp:

marc_o
18 juli 2003, 20:20
Heb dezelfde amps getest en ook de Shiva.
Ik vond de Herbert overal bovenuit steken.

Speeddemon
18 juli 2003, 21:13
Mark, vond je zelfs het clean van de Shiva minder dan dat van de Herbert?

Ik ben zelf een rock/metal jongen die vaak dat cheesy 80's clean (compressie, chorus, delay) gebruikt, maar ik vond de Shiva toch echt een lekker karakter hebben.

marc_o
21 juli 2003, 23:53
Ja, ook het clean vond ik beter, maarja, over smaak valt natuurlijk te twisten.

BramVersteeg
23 juli 2003, 18:48
Ik heb vandaag bij Schreven in Nijmegen nog 2 versterkers getest:

ENGL POWERBALL: Clean is erg goed. Net als de Richie Blackmore, met veel karakter. Hij heeft veel meer gain als mijn RB, wat me wel aansprak. Maar de versterker heeft me niet kunnen overtuigen. Wel handige extra opties zoals die low-boost ofzo. Maar niet mijn smaak. Wel erg goed in prijs/kwaliteit verhouding! :)

MESA BOOGIE DUAL RECTIFIER: Erg rare versterker. Er zat geen footswitch bij er ik kreeg het niet voor elkaar om op de versterker zelf de kanalen te switchen!! :???:
Maar ik houd niet zo van mesa. Wel lomp ofzo maar te weinig dynamiek en te oppervlakkig. Op zich kan je er veel mee qua opties en kanalen maar het blijft toch de Herbert :-D

Grz. Bram

BLOK182
23 juli 2003, 19:40
Misschien zat op de achterkant van de recto een draaiknop voor de kanalen of om de schakelen naar footswitch? Tenminste, ik heb die knop op mun Nomad.

BramVersteeg
23 juli 2003, 23:52
Aha, dat zal het zijn.
Ik heb wel even achterop gekeken maar het leek me sterk dat daar iets te vinden was. Bovendien kon ik het niet duidelijk lezen omdat het donker achter de versterker was. :lol:
Toch wel vreemd dat ze het zo maken en niet voorop :-?

BLOK182
31 juli 2003, 12:42
Ach, bij Mesa houden ze kennelijk van knoppies op de achterkant wegfrotten, kijk voor de gein eens naar de achterkant van een Roadking, tyfus zeg :-D

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 13:31
och de voorkant van een roadking zit ook al barstensvol knoppen :)

BLOK182
31 juli 2003, 13:59
http://www.moridaira.com/MESA/Roadbak.jpg
maar dit slaat dus wel ALLES :-D

BramVersteeg
31 juli 2003, 18:59
:o :o
tsjongejongejonge, wat een knoppies allemaal. Volgens mij wil ik de handleiding van zo'n ding niet zien. Zal wel even zwaar zijn als de versterker zelf 8-)

BLOK182
31 juli 2003, 19:56
Kan je nagaan, op een "normale" mesa is het al lastig tweaken, dan moet je eens met dit ding beginnen :D

Negative K3 fan
31 juli 2003, 20:11
die roadking is trtouwens ook pittig geprijsd, maar wel een enorm geile amp!

BLOK182
31 juli 2003, 20:25
Ik heb hem in Duitsland voor ietsjes minder dan 4000 gezien, veel geld, maar als je ziet wattie allemaal kan, DAMN!