PDA

View Full Version : Recentie The Mayor PU's van Smitty



Joost de Ruig
28 juli 2015, 20:15
Test uit de GITARIST:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11760146_1168640799818361_5461060009393048798_n.jp g?oh=ef42049b5bfc4e14e2259414dcd04870&oe=56123F56

muffstuff
28 juli 2015, 20:17
Tja allemaal leuk en aardig, ik snap dat de gitarist nog een blaadje moet vol schrijven. maar plaats er dan op zijn minst een Qr code bij zodat je online echt kan horen waar ze het over hebben.

JVGM-music
28 juli 2015, 20:31
Vind het toch wel grappig....overal lees je over die typische John Mayer sound terwijl die gast alleen maar saaie middle of the road liedjes maakt met kraak nog smaak. Wie wil dat nou?

Joost de Ruig
28 juli 2015, 20:38
Voor soundclips:


https://www.youtube.com/channel/UCvTDZmyYQMFm-88BX6CTrzA

Dutch66
29 juli 2015, 13:48
Net setje voor 175,--

edit: als alternatief dan, dat vergat ik even..

Pepe
29 juli 2015, 14:12
Vind het toch wel grappig....overal lees je over die typische John Mayer sound terwijl die gast alleen maar saaie middle of the road liedjes maakt met kraak nog smaak. Wie wil dat nou?

John Mayer maar denken dat ie met al die Dumbles, Marshalls en oude strats een bijzonder geluid heeft maar nee, hij had ook gewoon een setje Smitty Mayors in zijn strat kunnen droppen. Wel goedkoper voor zijn 13 in een dozijn signature sound. :D
Ik vind niet dat een gitaar Magazine aan die marketing onzin mee zou moeten doen en als je jezelf als merk serieus wil nemen ook niet.
Dat staat helemaal los van de kwaliteit zelf natuurlijk, zullen ongetwijfeld prima pickups zijn. Maar als merk zou je gewoon je eigen signature moeten vinden ipv van meeliften op het succes van een ander.

MikeD
29 juli 2015, 14:23
Vind het toch wel grappig....overal lees je over die typische John Mayer sound terwijl die gast alleen maar saaie middle of the road liedjes maakt met kraak nog smaak. Wie wil dat nou?
dank dankdank.. ik dacht al dat het aan mij lag.....dat mijn muzikale smaak aan revisie toe was nu zovelen John Mayer tot bluesgitaargod ophemelen.. nou heb ik ook geen MOTR muzieksmaak maar ik ben dus niet de enige bij wie het bloed niet sneller gaat stromen bij de muziek van John Mayer....

Joost de Ruig
29 juli 2015, 14:25
Ik vind niet dat een gitaar Magazine aan die marketing onzin mee zou moeten doen en als je jezelf als merk serieus wil nemen ook niet.
Dat staat helemaal los van de kwaliteit zelf natuurlijk, zullen ongetwijfeld prima pickups zijn. Maar als merk zou je gewoon je eigen signature moeten vinden ipv van meeliften op het succes van een ander.

Onzin, kwestie van vraag en aanbod. Als de markt er om vraagt, waarom zou je het dan niet aanbieden? Smitty heeft 5 sets Strat PU's en 2 sets Tele PU's. Daarvan zijn er meerdere geheel obv zijn eigen inzichten gecreëerd.

MikeD
29 juli 2015, 14:30
John Mayer maar denken dat ie met al die Dumbles, Marshalls en oude strats een bijzonder geluid heeft
ook zo'n mooie observatie..... in het topic 'wat is het mooiste gitaargeluid'' lijkt de communis opinio op te borrelen dat maar weinig gitaristen uit een Strat en een marshall stack een lekker geluid halen...... En mijn 60's classic MIM Stratje klinkt (niet over een Marshall stack) helemaal zoals 'ik' mij de geluiden van een klassieke Strat voor de geest had ... dus ik hoef geen dure Signature .... allemaal 'more show than go'

Pepe
29 juli 2015, 15:20
Onzin, kwestie van vraag en aanbod. Als de markt er om vraagt, waarom zou je het dan niet aanbieden? Smitty heeft 5 sets Strat PU's en 2 sets Tele PU's. Daarvan zijn er meerdere geheel obv zijn eigen inzichten gecreëerd.

Ok, de Smitty Mayors laten je klinken als John Mayor, u zal het wel weten.

telerocker
29 juli 2015, 16:52
Potjandosie, ik dacht dat je er ook een John Mayer strat voor nodig had. Maar goed, we weten nu dat deze ongetwijfeld prima pickups een flinke middip hebben. Overigens verwijzen meer pickupproducenten direct of indirect naar guitarheroes. Ik heb zelf onder meer BKP Irish Tours. Klinken erg goed, alleen klink ik niet als Rory en speel ook geen enkel nummer van hem. Maar dat terzijde...

Joost de Ruig
29 juli 2015, 16:59
Ok, de Smitty Mayors laten je klinken als John Mayor, u zal het wel weten.

Flauw, dat zeg ik immers helemaal niet. Ik ga in op vraag/aanbod en dat het logisch is dat een producent daarop inspringt. Daarnaast ga ik in op de opmerking dat een producent beter origineel kan zijn. Smitty combineert dat in zijn diverse aanbod en daar is wat mij betreft niets mis mee. Dat daar ook een setje sound-alikes tussen zitten is toch prima?

Philippe
29 juli 2015, 17:30
Pfff wat een decadent gezanik weer zeg van sommige mensen hier. Zo kun je ook van iedereen met EMG's zeggen dat het wannabe-Hetfield's zijn. Of van iedereen met Gibson SG dat ze wannabe Angus Young's zijn.
Het is gewoon een slim geval van vraag en aanbod. Er zijn nu eenmaal mensen die gecharmeerd zijn van John Mayer's sound, en een onderdeel hiervan in hun eigen sound willen opnemen. Die Mayor elementen lijken me hiervoor erg geschikt. Als ze goed klinken, klinken ze goed. Of er nu Mayor of Jan Lul op staat.

Joost de Ruig
29 juli 2015, 17:41
Philippe +1

barno
29 juli 2015, 17:47
En John Mayer weet daarvan? speelt met die pu's? if not: opportunistisch, commercieel en... belachelijk. Dat anderen ook aan dat soort namedropping doen, maakt voor mij niet uit.

Kakihara
29 juli 2015, 17:56
Lieve Here Jezus. Als je een wat kritischer tegengeluid laat horen, is dat meteen decadent gezanik.
Ik was haast vergeten dat Gitarist 20 jaar geleden was wat het internet nu is: als Gitarist zei dat het goed was, was het ook goed. (En vrijwel àlles wat door Gitarist getest werd, was en is nog altijd, goed) Net zoals dat wat op het internet gegooid wordt, waar is. Gelukkig voor ons test hét vakblad van de Benelux voor de gitaristen alles zo uitvoerig dat ze een fatsoenlijke kritische kijk hebben op de zaken. Zeker als dat eigen land/achtertuin komt... As if, heb ik tot mijn scha en schande ontdekt.

Pepe
29 juli 2015, 18:03
Ach, wat kan het bommen. Zoals de review zegt, voor mensen die Big Dippers willen hebben zonder de price tag van ontwikkeling en marketing die aan het origineel hangt. Niks mis mee, Joyo is er groot mee geworden.

telerocker
31 juli 2015, 15:21
Zie dat Kinman ook aan de Mayers is:


https://www.youtube.com/watch?v=ReSR6WGeqik