PDA

View Full Version : Welke snaren voor Gretsch?



CrazyHorse
27 juli 2015, 21:31
Hey,

Ik heb de standaard d'addario snaren geprobeerd op m'n gretsch double jet, maar ik vind ze nogal droog klinken.
Wat raden jullie aan?

Mr.Fingers
27 juli 2015, 21:40
De nieuwe versie met de filtertrons, of de oude versie met de gretschbuckers? Indien het eerste geval, probeer eens stainless steel snaren... het laatste geval, probeer zeker stainless steel, maar het brengt misschien weinig zoden aan de dijk, die gretschbuckers zijn een van de meest levenloze, saaie en platgeslagen elementen die er ooit in een gitaar gelepeld zijn, werkelijk de zwakste schakel in heel die gitaar.

CrazyHorse
27 juli 2015, 22:35
de nieuwe versie met de black filtertron's

NRJay
27 juli 2015, 22:56
Probeer eens een keer Ernie Balls...
Ik speelde ook altijd op D'addario's, en heb nu voor de grap eens EB's geprobeerd van dezelfde dikte.
Vanaf het begin had ik het gevoel dat deze net dat tikje meer "doorzingen" dan de addario's.
Mn 2e pakje zit er nu al een paar maand op, dus nee het is niet dat "nieuwe snaren gevoel" waarmee ik me vergis hoor.

Ach, het is een zeer persoonlijke kwestie zoiets he. Gewoon alles wat je wil horen 1 voor 1 testen en dan zelf lekker kiezen. Elke gitaar is anders en elke speler heeft andere voorkeuren.

WesleyD
28 juli 2015, 10:03
Ik heb tegenwoordig eigenlijk altijd de XL pure nickel van D'addario, klinken goed met de BT's, warmer en voller dan de nickel wounds.

Erik de Perik
28 juli 2015, 18:21
Probeer eens een keer Ernie Balls...
Ik speelde ook altijd op D'addario's, en heb nu voor de grap eens EB's geprobeerd van dezelfde dikte.
Vanaf het begin had ik het gevoel dat deze net dat tikje meer "doorzingen" dan de addario's.
Mn 2e pakje zit er nu al een paar maand op, dus nee het is niet dat "nieuwe snaren gevoel" waarmee ik me vergis hoor.

Ach, het is een zeer persoonlijke kwestie zoiets he. Gewoon alles wat je wil horen 1 voor 1 testen en dan zelf lekker kiezen. Elke gitaar is anders en elke speler heeft andere voorkeuren.

Ben ook niet zo kapot van D'Addarío's. Had ze vroegah altijd, maar ben via Fender Super Bullets ook op Ernie Ball's uitgekomen.

arjanb01
28 juli 2015, 18:48
Ernie ball slinkies 010 en je wilt niks anders meer👍

Plant
28 juli 2015, 21:51
Ernie ball slinkies 010 en je wilt niks anders meer

O jawel, Power Slinky .011 - .048 :D

NRJay
28 juli 2015, 23:25
Kan nog gekker hoor, ik speel met een 7 string regular slinky setje waarvan ik de bovenste snaar weggooi, dan hou ik .013 - .056 over :-D (Mn gitaar staat wel in C standaard)