PDA

View Full Version : Royal Overdrive vs Lexbos superdrive IV vs Ethos Overdrive



fs1980
26 juli 2015, 12:03
Kom maar op hoe verhouden deze pedalen zich tegen over elkaar? allemaal rond de 600,-.
Allemaal dumble achtig?

Ervaringen ?

fs1980
26 juli 2015, 18:17
Niemand een van deze boutique pedalen geprobeerd en vergeleken?

Pepe
26 juli 2015, 18:57
Aangenomen dat de Ethos een dumble sound claimt, de RO uit dezelfde koker als de Gainland komt en de LB gewoon niks claimt behalve een goeie transparante overdrive te zijn schat ik in de de Ethos het meeste wooly bass en compressie heeft, de LB minder maar meer sparkle en dynamiek en de RO zal daar wel ergens met de meeste mids tussenin zitten.

Ik denk dat Nijland daar misschien iets over kan roepen.

the sure thing
26 juli 2015, 20:39
Omderschat de supercharger GTO niet: HET pedaal van Soldano. Ooit meer dan 10 jaar geleden uitgeprobeerd en ik droom er nog elke nacht van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aca Ilic
27 juli 2015, 01:05
Heb eerste twee getest, ethos heb ik in mijn bezit. Afhankelijk van je setup verder kun je met ethos aardige dumble geluid uithalen. Voordeel tov eerste twee: met een cleane amp krijg je 4 kanaals amp( clean,crunch, overdrive, overdrive+). Verschil tov eerste twee, ethos kost geen 600 ballen.

fs1980
27 juli 2015, 12:10
Hoeveel kosten de eerste twee?

Aca Ilic
27 juli 2015, 14:08
Google is your friend...;-)
Royal is 599€

tommus42
27 juli 2015, 15:32
Vind het flink aan de prijs voor een bakje torren:).

Aca Ilic
27 juli 2015, 15:35
Ben mee eens T, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die prijs willen betalen vanwege bepaalde geluid.

tommus42
27 juli 2015, 15:40
Is ook niks mis mee, die jongens hebben er een hoop werk inzitten:ok:.

fs1980
27 juli 2015, 22:46
Hoe low qua drive kan die LexBos ? Net als zn ethos een always on?

NLF
28 juli 2015, 20:33
Ken alleen de Lex Bos. Is een kwaliteitsproduct. Is eigenlijk meer een 2-kanaals preamp in pedaalvorm dan een overdrive pedaal (als je begrijpt wat ik bedoel). Kan van clean tot aan vervormd (Van Halen) en alles er tussen in. Ideaal als je je sound uit een pedaal wilt halen, werkt alleen minder handig als je alleen maar je versterker een extra push wilt geven wilt. Je hebt namelijk een hele toonregeling op de LB (treble, bass, middle) en dan krijg je van die dingen als: ik wil wat minder hoog, zal ik nu het hoog uit m'n amp wat naar beneden draaien, of op m'n pedaal? Het kan wel hoor, maar het is wat omslachtig. Hangt ook van de gitarist af: sommige mensen houden van veel knoppen en veel pielen, anderen willen alles zo simpel mogelijk houden.

Aca Ilic
29 juli 2015, 00:15
Klopt NLF, zo heb ik het ook zo'n beetje ervaren. Ik had meer problemen bijv met feit dat als ik goede brug pickup geluid had, dat neck pickup net wat te modderig klonk, en zodoende had ik een kant van LB voor brug en andere voor neck tijdens het testen ingesteld. Minder probleem had ik met strat, meer met humbuckers. Wat ik ook minder vond is dat als je de buizen wil swappen , kans hebt dat je weer aan andere geluid moet wennen/sleutelen.
Pedaal klinkt gewoon goed maar voor 700€ vond ik hem eerlijk gezegd aan dure kant.
Voor een pro is het een mooi stuk gereedschap ( dezelfde geldt voor royal), maar ik vond ethos gewoon qua soundwise/prijs verhouding beter in huidige setup en eerlijk gezegd beter in mijn portemonnee passen.

tnijland
29 juli 2015, 22:22
Ik denk dat Nijland daar misschien iets over kan roepen.

Helaas kan ik je niet echt helpen want ik heb alleen de Lex Bos Superdrive in mijn bezit. Persoonlijk vind ik het wel de beste drive die ik ooit gehad heb maar ik hou dan ook speciaal van low to medium gain blues/rock sounds die open zijn en veel speel dynamiek bieden. Ik heb er na een jaar zelfs een tweede bijgekocht en dat doe ik normaal niet zo snel ;-) In vergelijking is hij i.i.g. beter dan mijn GT Trio en ook beter dan de Ernst Rover preamp die ik daarvoor heb gehad. Hij is als drive ook veel beter dan de Koch Pedaltone II maar die heeft weer als voordeel dat die iets veelzijdiger is en dat er een vrij goede speaker simulator op zit voor direct PA toepassingen.

Lex denkt erg goed na over de klanken en heeft ook erg veel verstand van de frequenties, toonregelingen etc. Ieder verbetering die er nog nog toe is uitgevoerd is dan ook zeer doordacht.

Ik gebruik de LB in verschillende setups:

1. Als overdrive, distortion en boost combineer de LB met een Reussenzehn Blackface preamp pedaal en een Torpedo CAB als power amp simulatie waarmee ik daarna rechtstreeks de PA in ga. Ik combineer dat met wat effecten zoals delay en reverb.
2. Als overdrive voor mijn high-end 19" rack setup met de analoge Vintage Revolution Pedalpro en een Eventide Eclipse (parallel mixed) in een stereo power amp van Ernst Flieck.

Maar smaken verschillen nou eenmaal en je moet het gewoon proberen. Ik zou wel willen adviseren om goed na te denken waar je de meeste verbetering wilt behalen zoals bijv. sound kwaliteit, veelzijdigheid of gemak. Als je echt iets goeds koopt kom je vaak achteraf ook wel over de wat hogere prijs heen.

NLF
29 juli 2015, 23:12
De LB is inderdaad bepaald niet goedkoop maar hij is z'n geld wel waard vind ik. Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe ie zou klinken voor een HiWatt, maar ja.

tnijland
30 juli 2015, 00:10
Zo denk ik er ook over maar de rest van je setup moet er inderdaad wel bij passen. En dan moet het ook nog eens je smaak zijn want de meeste gitariste bouwen verloop van tijd toch hun "eigen" sound en zijn daar helemaal aan gewend.

Maar mocht je in de buurt komen dan mag je dit rustig een keertje bij mij thuis uitproberen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze volgens mij niet meer gemaakt worden dus ze worden wel schaars...

Aca Ilic
31 juli 2015, 00:06
@fs1980
Er is op dit moment een Ethos op GM voor 355€ te koop (incl adapter en originele verpakking), mocht het ergens bij jou in de buurt zijn misschien een idee om te gaan testen.
Dan heb je al 33% van je vraag opgelost...;-)
Cheers
Alex