PDA

View Full Version : combinatie tussen 9v batterijen en adapter?



CrazyHorse
26 juli 2015, 10:05
Hallo,

Kan je een combinatie maken tussen het gebruik van batterijtjes en adapters, bvb:

memory man adapter en boss tuner batterij in dezelfde keten, zonder dat je iets beschadigd?

harrie-beton
26 juli 2015, 11:14
Tuurlijk. Het ene apparaat "weet" helemaal niet wat voor voeding in het andere apparaat zit.

Echter mijn uitgangspunt van pedalen is altijd een voeding gebruiken. Batterij zonde van je geld en zonde van milieu.
Ik vermoed dat je een batterij gebruikt vanwege een storing, dát is wel op te lossen. Goede voeding en goede kabels.

MikeD
26 juli 2015, 11:41
de reden dat ik in twee effectenpedalen toch de batterijen blijf gebruiken is dat het oudjes zijn (een VOX Tone Bender en een MXR Phase 45)... ik hou ze liever origineel dan dat ik ze ga verbouwen om op voeding te zetten.

Tabula Rasa
26 juli 2015, 11:57
Daar kan je nakkelijk snoertjes voor maken. Past op de batterijaansluiting. Aan de anderekl kant een female 9v aansluiting.

Plant
26 juli 2015, 18:35
Daar kan je nakkelijk snoertjes voor maken. Past op de batterijaansluiting. Aan de anderekl kant een female 9v aansluiting.

Kijk hiermee uit! Je kunt natuurlijk een los 9V-clipje kopen, die op een voeding aansluiten en het geheel dan op de originele 9V-clip aanluiten maar dan heb je wel een polariteitwissel gecreëerd waarmee je je pedaal kunt beschadigen als deze niet beveiligd is.

Het 'kroontje' van het ene clipje klik je vast op het 'rondje' van de ander en vice versa. Dus het rode draadje van het ene clipje wordt verbonden met de zwarte van de ander. + en - draai je dus om en dat moet je dan bij je voeding nog een keer omdraaien om weer de juiste polariteit te hebben.

Om bij de originele vraag te te blijven: nee, het kan geen kwaad als je in de keten een combi van batterijgevoed en adaptergevoed maakt.