PDA

View Full Version : Vraagje over spuiten



Rick trodat
24 juli 2015, 13:39
Vraagje. Ik ben momenteel een pedaal aan het spuiten in twee kleuren ( waarbij er een kader in de hoek komt met andere kleur). Nu plak ik dat kader gewoon af met gamma schilderstape. Probleem is echter dat er onder de randen soms, hele kleine restjes verf komen, waardoor de lijn niet strak is.

Nu is mijn vraag: Is de kwaliteit van de schilderstape wel goed? Of doe ik iets totaal verkeerd.

( ik spuit overigens gewoon 10 zeer dunne lagen) en wacht tussen de lagen 12 tot 18 uur.

barno
24 juli 2015, 14:15
betere tape gebruiken inderdaad

10 lagen? ik zou zeggen één of twee dekkende lagen, dag laten drogen en daarna 5tal laagjes blanke lak erover en opschuren en polijsten.

guitaraddict
25 juli 2015, 10:44
5tal laagjes blanke lak erover en opschuren en polijsten.

Wat voor soort (merk) blanke lak gebruik je ?

bvd , Alf

lauke_101
25 juli 2015, 11:05
De blauwe schilderstape van Tesa werkt fantastisch, is niet de goedkoopste maar zijn geld wel dubbel en dwars waard :ok:

Joost de Ruig
25 juli 2015, 16:03
Frog tape en de gele tape van Kip zorgen voor strakke randen.

Agent_Smith
25 juli 2015, 19:25
De blauwe schilderstape van Tesa werkt fantastisch, is niet de goedkoopste maar zijn geld wel dubbel en dwars waard :ok:

Absoluut! Gebruik ik bij gitaren altijd en krijg je haarscherpe lijnen van zonder lekkage.

schizo910
5 augustus 2015, 13:11
Een schilders tip: Spuit de eerste kleur, plak dan de tape en spuit nog een keer (niet te dik) met dezelfde kleur, laten drogen en dan pas de tweede kleur spuiten. Daar waar de verf eventueel onder het tape kan kruipen is nu "opgevuld" met de eerste kleur en dus niet zichtbaar. Resultaat een strakke lijn...