PDA

View Full Version : Ervaringen inruilen? Grote muziek winkel NL?



mrweird
23 juli 2015, 13:51
Hoi,

Ik heb al maanden een top op allerlei verkoop sites staan. Een mesa nomad 55 in prima staat maar ik raak 'm maar niet kwijt.. En voor m'n bandje zoek ik een betere combo 1x12 inch buizen. Een Engl of een kleine Marshall of zo.

Heeft iemand hier ervaringen met het inruilen van versterkers bij Nederlandse muziek winkels? Doen ze dat überhaupt tegenwoordig nog?

beruk
23 juli 2015, 14:05
Nou, ik zie bij Kaufmann regelmatig inruilers voorbij komen, Kees Dee in Amersfoort doet het ook. Bellen. Veel zal afhangen van de kwaliteit van je Mesa.

D3nnis
23 juli 2015, 14:05
De zaken waar ik kom geven steevast het antwoord "je kunt hem beter via marktplaats verkopen".
Wel jammer. Vond dat "vroeger" altijd leuk, zooi inruilen, beetje het spel wat je bij moet leggen, onderhandelen, van de winkel waar je het vaakst komt te horen krijgen "jouw spullen wil ik wel inruilen want is altijd netjes behandeld".....dat is allemaal een stuk minder heb ik het idee. Doordat zij niet meer in willen ruilen, wijk ik ook weer uit, je gaat wat meer rondkijken, ook op marktplaats. Gevolg: ik koop ook weer minder bij die zaak.
Wel jammer eigenlijk, dit effect.

Mr.Fingers
23 juli 2015, 14:23
Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen. Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.

jutter
23 juli 2015, 14:27
Bax heeft ook 2ehands.

mrweird
23 juli 2015, 14:45
Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.

Dat is een goeie tip! Op naar facebook!

Thocaster
23 juli 2015, 14:53
Facebook "Tweedehands Muziekinstrumenten" vooral veel gitaren en versterkers

D3nnis
23 juli 2015, 15:00
Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen.

Ze moeten garantie geven, en/of op zijn minst een deugdelijk produkt verkopen, voor een prijs die niet veel hoger ligt dan marktplaats, want anders raken ze het aan de straatstenen niet kwijt. Vervolgens ook nog een marge pakken, want anders kan de winkel het net zo goed niet doen, plus dat ze het hoogstwaarschijnlijk ook nog een tijdje in de winkel hebben staan, dus geïnvesteerd vermogen.
Als je 70% van de marktplaatswaarde kunt krijgen is het al netjes denk ik zo!

Hotpepper01
23 juli 2015, 16:21
Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen. Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.

Muzikantenmarktplaats waar 2e hands spullen worden verhandeld? Heb je daar een link van??

humbucker
23 juli 2015, 17:19
Muzikantenmarktplaats waar 2e hands spullen worden verhandeld? Heb je daar een link van??

Ik gebruik

https://www.facebook.com/groups/Gearbook/
https://www.facebook.com/groups/gitarenmarktplaats/
https://www.facebook.com/groups/601942003190782/

mrweird
23 juli 2015, 17:50
Ik heb de Mesa zojuist op: https://www.facebook.com/groups/UsedMusicNewGlory/ gezet

Joost de Ruig
23 juli 2015, 22:45
Vervolgens ook nog een marge pakken, want anders kan de winkel het net zo goed niet doen, plus dat ze het hoogstwaarschijnlijk ook nog een tijdje in de winkel hebben staan, dus geïnvesteerd vermogen.

Ik ken ook shops die bewust geen marge op inruilers zetten, dat bevorderd een snelle verkoop. Ondertussen hebben ze hun winst binnen op het artikel waarop ze hebben ingeruild. Garantie is op gitaren niet snel een issue. Op electronica weer wel. Shops die niet inruilen vind ik niet bepaald aan klantenbinding doen.

D3nnis
23 juli 2015, 22:53
Ik ken ook shops die bewust geen marge op inruilers zetten, dat bevorderd een snelle verkoop.

Waren ze allemaal maar zo.
Waar ik regelmatig kom zegt eigenlijk (in het kort) dat ze van her bedrag dat ik bij leg, dus wat zij aan geld krijgen, de verkochte versterker (of gitaar of whatever) in ieder geval weer terug morten kunnen kopen.
Prima, maar als ik dan een dure versterker inruil voor een andere dure, dan komt dat gewoon niet uit, dus zijn ze op dat moment mij als klant toch gewoon kwijt.

Plant
24 juli 2015, 00:23
Ze moeten garantie geven, en/of op zijn minst een deugdelijk produkt verkopen, voor een prijs die niet veel hoger ligt dan marktplaats, want anders raken ze het aan de straatstenen niet kwijt. Vervolgens ook nog een marge pakken, want anders kan de winkel het net zo goed niet doen, plus dat ze het hoogstwaarschijnlijk ook nog een tijdje in de winkel hebben staan, dus geïnvesteerd vermogen.
Als je 70% van de marktplaatswaarde kunt krijgen is het al netjes denk ik zo!

+1

Voor de koper is het veiliger via een winkel, want een winkelier moet ook garanderen. De winkelier moet zich dus indekken en als jij als onbekende met iets komt binnenwandelen om te verkopen is dat een risico. Is het een gewild product? Is het technisch in goede staat? (zie je aan de buitenkant niet).

Vroegâh had je ook nog wel de mogelijkheid om iets in de etalage te mogen zetten. De winkelier verkoopt het voor jou en bij verkoop krijgt hij een afgesproken percentage.

mrweird
24 juli 2015, 10:12
Bax heeft ook 2ehands.

Inruilen doen ze iig niet.. Heb gisteren een meeltje gestuurd.


Ik ken ook shops die bewust geen marge op inruilers zetten, dat bevorderd een snelle verkoop. Ondertussen hebben ze hun winst binnen op het artikel waarop ze hebben ingeruild. Garantie is op gitaren niet snel een issue. Op electronica weer wel. Shops die niet inruilen vind ik niet bepaald aan klantenbinding doen.

Heb je voorbeelden van shops? Mijn dank is groot.

purplejohn
24 juli 2015, 10:28
Als je je versterker inruilt in een winkel krijg je er echt de hoofdprijs niet voor. Zij zullen er vervolgens ook nog wat op moeten verdienen (neemt kostbare ruimte in beslag).
Lijkt mij sterk dat je daar dan alsnog meer aan overhoudt dan dat je hem particulier slijt. Als je je auto inruilt bij een dealer krijg je er ook minder voor dan dat je hem particulier verkoopt. Het kost alleen misschien wat meer tijd. Heb je dat niet, kun je volgens mij beter wat zakken met de prijs. l

Gearjunkie
24 juli 2015, 10:48
Ik ken ook shops die bewust geen marge op inruilers zetten, dat bevorderd een snelle verkoop. Ondertussen hebben ze hun winst binnen op het artikel waarop ze hebben ingeruild. Garantie is op gitaren niet snel een issue. Op electronica weer wel. Shops die niet inruilen vind ik niet bepaald aan klantenbinding doen.

Wel bijzonder klantvriendelijk. Maar punt is dat een winkel toch een soort garantie moet geven op bijvoorbeeld een versterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MikeD
24 juli 2015, 14:57
deze is er ook op FB: https://www.facebook.com/groups/514366051974219/

jutter
24 juli 2015, 17:14
Inruilen doen ze iig niet.. Heb gisteren een meeltje gestuurd.



Hoe komen ze dan aan al die tweedehands gitaren?

arjanb01
24 juli 2015, 17:19
Inderdaad, goeie vraag!
Maar wat veel muziekwinkels doen is bieden op 2e hands gitaren op marktplaats, ze vervolgens opknappen en met 100-150 eu winst verkopen.

Joost de Ruig
24 juli 2015, 17:25
Inderdaad, goeie vraag!
Maar wat veel muziekwinkels doen is bieden op 2e hands gitaren op marktplaats, ze vervolgens opknappen en met 100-150 eu winst verkopen.

Opmerkelijk. Nog nooit gehoord. Als shop wil je in de regel toch liever nieuw verkopen lijkt mij. De deals met de producenten gaan daar ook vanuit lijkt mij.

arjanb01
24 juli 2015, 17:34
Als je mazzel hebt kan je als handelaar een grotere marge pakken op jonge gebruikte instrumenten dan op een nieuwe fender of Gibson, anders zou deze handel niet voorkomen toch?

Joost de Ruig
24 juli 2015, 18:19
Als je mazzel hebt kan je als handelaar een grotere marge pakken op jonge gebruikte instrumenten dan op een nieuwe fender of Gibson, anders zou deze handel niet voorkomen toch?

Ik denk toch echt dat de verdienmarges in de nieuwe gear zit en niet in de gebruikte. Inruilen doet men over het algemeen om de klant over de streep te trekken de nieuwe aankoop te doen. Shops krijgen korting bij leveranciers aan de hand van staffels. Hoe meer ze verkopen, hoe meer korting ze krijgen, hoe groter hun marge is. Dat systeem werkt niet op used gear. Tuurlijk ruilen ze ook wel eens juweeltjes in, maar dat zijn de uitzonderingen. Om winkeldochters te voorkomen kunnen ze in de regel echt nauwelijks marge op inruilers zetten.

arjanb01
24 juli 2015, 18:35
Grappig, maar in de autobranche werkt dat dus andersom, daar worden de meeste marges gepakt op gebruikte wagens.

Stoffel43
25 juli 2015, 10:51
Hoe komen ze dan aan al die tweedehands gitaren?

Bax doet regelmatig een actie. Dan kan je je gebruikte gear laten schatten en kopen ze het eventueel van je over.
Mijn ervaring is dat je hier beter niet op in gaat. Als ze hun prijs zeggen ween je je ogen uit je hoofd. Zo weinig krijg je.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn om snel hun nieuwe aankoop te kunnen bekostigen dat ze wel op hun voorstel ingaan.
Zo komen ze toch aan heel wat gebruikt materiaal...

mrweird
25 juli 2015, 12:04
Bax doet regelmatig een actie. Dan kan je je gebruikte gear laten schatten en kopen ze het eventueel van je over.
Mijn ervaring is dat je hier beter niet op in gaat. Als ze hun prijs zeggen ween je je ogen uit je hoofd. Zo weinig krijg je.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn om snel hun nieuwe aankoop te kunnen bekostigen dat ze wel op hun voorstel ingaan.
Zo komen ze toch aan heel wat gebruikt materiaal...

Duidelijk.. Zat ik me ook af te vragen ja. Enkel tijdens akties dus.

Tunes
26 juli 2015, 14:08
Goede inruil krijg je nog bij tools4tones maar ja die doet dan ook alleen maar 2ehands.

Leuke winkel.

mrweird
26 juli 2015, 17:07
Goede inruil krijg je nog bij tools4tones maar ja die doet dan ook alleen maar 2ehands.
Leuke winkel.

Tx. Goeie tip. Als ik die mesa niet kwijt kan via een verkoopsite zou ik daar langs kunnen gaan met de mesa achterin de auto als ze een keer een combo hebben staan die me aanstaat.