PDA

View Full Version : Welk floorboard interface bespeelbaar via oa. computer



guitargeek3
21 juli 2015, 09:32
Ik heb werkelijk geen verstand van zo'n multi-effect floorboard, laat staan hun kunnen qua verbinding met een computer.
Wat ik zoek is een multi-effect floorboard wat aan te sluiten is aan een windows-based laptop en wat ik via een bijgeleverde programma de interne versterkers en effecten kan aanpassen.
Tevens de laptop gebruiken als speaker of te wel mee te spelen met backingtracks ed..

Uiteraard als alles is ingesteld ook te gebruiken bij optredens.

Als ik op de site van Line6 kijk naar POD's zie ik weinig info qua spelen via computer.

Alvast bedankt voor jullie advies

Joost de Ruig
21 juli 2015, 09:48
Vanaf zo'n €150,- en hoger zijn er multi-effecten met USB-aansluiting en software.
Zie bv :

http://www.thomann.de/nl/zoom_g3_b_stock_2.htm

http://www.thomann.de/nl/boss_gt_001.htm

guitargeek3
21 juli 2015, 10:00
Hoe duur dat is is maakt mij niet zoveel uit.
Kwaliteit kost vaak ook meer.
Maar ik moet hem ook kunnen gebruiken bij optredens als pedalboard.
Een geïntegreerde wah hoeft trouwens niet.

Joost de Ruig
21 juli 2015, 10:08
Hugo en Telecastermaster hebben een G3, je zou hen eens kunnen vragen.

Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169046-Welke-Looper

hugo
23 juli 2015, 16:47
De zoom G3 is leuk waar voor ze geld maar ik treed er niet mee op. Daarvoor gebruik ik een EVH5153 + AXEFX, als je een mooi multi effect wil met amp moddeling zou ik eens kijken naar de nieuwe Line6 Helix of een 19"met midi controller, bijvoorbeeld:

GSP1101
Eleven rack
Kemper
AxeFX

Wel allemaal een stuk duurder dan een G3 natuurlijk.

guitargeek3
24 juli 2015, 07:13
Bedankt voor de tip en advies Hugo, maar kun je die Line 6 Helix ook gebruiken met een computer wat ik al beschreef?

hugo
24 juli 2015, 12:47