PDA

View Full Version : Beating Around The Bush - AC/DC



jonesd
19 juli 2015, 15:01
Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik hier iets gepost heb.
We hebben echter niet stil gezeten en ons op wat coverwerk gesmeten.
Hieronder alvast onze versie van Beating around the bush van AC/DC.
Commentaren zijn uiteraard welkom.
Jonas


https://www.youtube.com/watch?v=6sG1ntH8Yhs

woldhek
19 juli 2015, 16:54
Lekker hoor,

qua geluid (ik zit hier met een koptelefoon op) mis ik wat in het laag, bas mag iets harder en kick een beetje meer "attack"
Maar ja, geluid is natuurlijk altijd persoonlijk en waarschijnlijk met microfoons opgenomen?

MikeD
20 juli 2015, 09:45
knalt er lekker strak uit dus reeds daarom thumbs up :ok: ik heb 'm tot het eind uitgezeten. jullie hebben er je eigen geluid aan gegeven en ik zie dit dus niet als een poging om het origineel slaafs te kopiëren. Ook daarom :ok: Solo komt er ook goed uit…. dus :ok: aan de andere kant: telecaster met single coils klinkt dus niet als een SG met Humbuckers en in het begin kreeg ik een beetje rockabilly gevoel. maar wel met smile on my face… Zanger kan maat en toon houden (thank God) maar klinkt wel errug netjus…. gooi daar wat meer whiskey en Caballero's of Gauloises zonder filter door z'n strot :seriousf: conclusie: door naar de volgende ronde.

beruk
20 juli 2015, 12:30
Lekker strak hoor! (vind ik bij ACDC persoonlijk het moeilijkste....) Op basis van jullie zanger zou ik overstappen naar Chris Isaak, Elvis Presley repertoire, die vent heeft het in zich.

Joost de Ruig
20 juli 2015, 12:38
Cool. Soort Peter Green lick, haha.

Bazzey
20 juli 2015, 13:58
Jullie hebben die swing er in zitten. :ok:

Ge-wel-dig!

:D

jonesd
20 juli 2015, 17:54
Hoi,
Bedankt voor de positieve reacties. Dat is altijd leuk. We waren zelf ook best tevreden over de strakheid.

@woldhek: Geluid is inderdaad opgenomen met aparte micro's en vervolgens gemixed met het geluid van de camera om een iets grotere live-feel te krijgen. Het is uiteraard niet perfect maar het is dan ook geen studio-omgeving. Het laag zou alleszins effectief iets meer aanwezig mogen zijn.

@beruk: Onze zanger zal het graag horen. Hij is namelijk een zeer groot Elvis-fan.

barno
20 juli 2015, 18:09
cool!
het heeft bij momenten zelfs dat je ne sais quoi gitaarweave groove ding dat AC/DC zo goed maakt en tegelijk eigen stempel met goede zanger die zich niet schreeuwgewijs gaat aanstellen. like it