PDA

View Full Version : Mini amp probleem met voeding



fhuppel
17 juli 2015, 21:42
Zou iemand me een aub even kunnen helpen?
Ik heb een mini amp Fender. Deze kan in principe op zowel batterij als met een adapter werken. Op batterij werkt hij prima, maar als ik een powersupply aansluit gaat het led lampje niet aan en hoort men een 'pulsating sound' of getik. Dit getik gaat redelijk snel. Als ik de adapter aan de connector uittrek stopt het getik direct; als ik ze aan de pries uittrek hoor je het getik als het ware uitsterven.

Ik heb hem even open gehaald en alle draden zijn in elk geval intact.

Iemand die dit kan uitleggen?

Plant
17 juli 2015, 22:11
Zou iemand me een aub even kunnen helpen?
Ik heb een mini amp Fender. Deze kan in principe op zowel batterij als met een adapter werken. Op batterij werkt hij prima, maar als ik een powersupply aansluit gaat het led lampje niet aan en hoort men een 'pulsating sound' of getik.

Geeft de adapter de vereiste spanning af?
Kan de adapter de vereiste stroom leveren?
Komt er überhaupt gelijkspanning uit die adapter en klopt de polariteit (plus en min) op de adapterplug? Dat is niet gestandaardiseerd.


Dit getik gaat redelijk snel. Als ik de adapter aan de connector uittrek stopt het getik direct

Klopt, want dan is de spanning meteen weg.


als ik ze aan de pries uittrek hoor je het getik als het ware uitsterven.

Klopt ook want dan werkt het nog even door op de bufferelco in de adapter.

fhuppel
17 juli 2015, 22:29
Geeft de adapter de vereiste spanning af?
Kan de adapter de vereiste stroom leveren?
Komt er überhaupt gelijkspanning uit die adapter en klopt de polariteit (plus en min) op de adapterplug? Dat is niet gestandaardiseerd.

ik heb het met een one spot adapter uitgetest en daar had ik dus geen ledlicht, maar wel getik. Ik heb het ook met een speciale voeding waarbij je de plug kan veranderen naar +(o- of -(o+ getest en dan had ik ofwel helemaal niets ofwel werkte het lichtje en gefluit dat pas verdween bij het dichtdraaien van het volume.
Het is ook getest door iemand die al verschillende mini-amps heeft en die had ook hetgeen ik had met de onespot, dus getik en geen brandend lampje.
Het symbooltje dat op de amp zelf staat is -(o)+
,dus het zal daar dan iets mee te maken hebben?



Klopt, want dan is de spanning meteen weg.



Klopt ook want dan werkt het nog even door op de bufferelco in de adapter.ach zo.

Brad
18 juli 2015, 00:05
Ik heb ook een mini Fender amp. En met mijn Boss adapter die je ook voor je pedaaltjes gebruikt werkt hij uitstekend.